Έρχεται ο mega διαγωνισμός 200 εκατ. ευρώ για τους τεχνικούς συμβούλους της ΕΡΓΟΣΕ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έρχεται ο mega διαγωνισμός 200 εκατ. ευρώ για τους τεχνικούς συμβούλους της ΕΡΓΟΣΕ
Εντός του Μαρτίου, εκτός απροόπτου, η εκκίνηση της διαδικασίας για τους 6+1 συμβούλους που θα υποβοηθήσουν τον φορέα για τα 6 έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου (project managers) αλλά και τις ανοιχτές συμβάσεις (constructor manager). Η σημασία τους και το χρονοδιάγραμμα.

Προς των πυλών βρίσκεται ο mega διαγωνισμός συνολικού ύψους 200 εκατ. ευρώ για την εξεύρεση τεχνικών συμβούλων που θα συνδράμουν την ΕΡΓΟΣΕ στα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που προωθεί σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες που προέρχονται από την αγορά αλλά και από πλευράς εμπλεκόμενων που παρακολουθούν τη διαδικασία (γραφεία συμβούλων, μελετητών κ.α.), υπουργείο και ΕΡΓΟΣΕ εμφανίζονται έτοιμοι να προκηρύξουν τον μεγάλο αυτό σε μέγεθος αλλά και σημασία διαγωνισμό μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 και μάλλον εντός του Μαρτίου.

Το αντικείμενο του διαγωνισμού αφορά στην αναζήτηση συμβούλων που θα υποβοηθήσουν την ΕΡΓΟΣΕ τόσο στην ομαλή προώθηση των διαδικασιών στο μεγάλο «πακέτο» των 6 σιδηροδρομικών έργων (συνολικά 4 δις ευρώ) που προχωρούν μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου, όσο και για τα έργα που είναι σε εξέλιξη (συνολικά σχεδόν 500 εκατ. ευρώ τουλάχιστον) ή έχουν κάποια «ανοιχτά» ζητήματα.

Επί της ουσίας, πρόκειται για 6+1 τεχνικούς συμβούλους. Δηλαδή, για 6 project managers που θα υποβοηθήσουν τον σιδηροδρομικό φορέα για τα 6 έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου (αυτό είναι και το μεγαλύτερο συνολικά από τα συμβόλαια σε αξία) και έναν constructor manager που θα ασχοληθεί με τις ανοιχτές συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ (έργα σε Πελοπόννησο, Κεντρική ή Βόρεια Ελλάδα κ.α.).

Είναι σαφές ότι τόσο στην «κορυφή» του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δηλαδή ο υπουργός, Κ. Καραμανλής, και ο υφυπουργός, Γ. Καραγιάννης, όσο και στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, υπό τον Χρ. Βίνη, επιθυμούν να επιταχύνουν τις διαδικασίες και για τους τεχνικούς συμβούλους ώστε να είναι έτοιμοι όταν φτάσει η ώρα των αναδόχων για την κατασκευή των έργων, δηλαδή να μη χαθεί χρόνος.

Το μέγεθος των διαγωνισμών και ο όγκος των διαδικασιών που απαιτούνται, δεδομένου ότι για παράδειγμα τα projects του ανταγωνιστικού διαλόγου έχουν πολλή δουλειά σε μελέτες, τεχνικές λύσεις, χρηματοδότηση κ.α., ενώ θα πρέπει να παραδοθούν «με το κλειδί στο χέρι», οδηγούν στη λύση των συμβούλων για την υποβοήθηση των υπηρεσιών της ΕΡΓΟΣΕ. Κατά συνέπεια, αντί να γίνεται ξεχωριστός διαγωνισμός για κάθε έργο, στο υπουργείο και στην ΕΡΓΟΣΕ φέρονται να έχουν καταλήξει στο μοντέλο ενός μεγάλου διαγωνισμού – «πακέτου» συνολικά.

Όπως σημειώνουν πλευρές που παρακολουθούν τη διαδικασία, εάν τελικά η προκήρυξη «βγει» τον Μάρτιο (ή κάπου εκεί), τότε μετά από χρονικό διάστημα περίπου 6 επιπλέον μηνών (φθινόπωρο και μετά) ενδέχεται να έχουν προκύψει οι νικητές των συμβάσεων, δηλαδή οι ανάδοχοι τεχνικοί σύμβουλοι. Προφανώς στην ΕΡΓΟΣΕ και στο υπουργείο επιθυμούν να είναι έτοιμοι από τα τέλη της χρονιάς ώστε όταν προκύψουν και οι ανάδοχοι για τα 6 projects του ανταγωνιστικού διαλόγου να αναλάβουν αμέσως δουλειά και οι project managers, σημειώνουν στελέχη από την αγορά μελετητών και συμβούλων. Το πιθανότερο είναι πάντως, εφόσον όλα πάνε καλά, βάσει του σχεδιασμού και δεν μεσολαβήσουν έως τότε ενστάσεις μεταξύ των κατασκευαστών, να υπάρχουν ανάδοχοι για τα έργα (κατασκευή) στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Αν κρίνουμε από το υψηλό ενδιαφέρον που συγκέντρωσαν αντίστοιχοι διαγωνισμοί, μικρότερου μάλιστα μεγέθους, για τεχνικούς συμβούλους σε άλλα projects (Αττικό Μετρό, του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για μεγάλα έργα ΕΣΠΑ ή Ταμείου Ανάκαμψης κ.α.), τότε μάλλον θα πρέπει να θεωρείται πιθανή η συμμετοχή σημαντικών ονομάτων από τον τομέα γραφείων τεχνικών συμβούλων (π.χ. σε παλιούς διαγωνισμούς είχαν δώσει παρών οι ΗΙLL, NAMA, CONCEPT, ΛΔΚ, ΤΡΕΚ, ΣΑΜΑΡΑΣ, PLANET, ΕΥΡΩΣΥΜΒΟΥΛΟΙ, ΣΑΛΦΩ AECOM, OMEK, ΔΡΟΜΟΣ, ΕΝVIROPLAN κ.λπ.).

Υπενθυμίζεται ότι τα έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου είναι (προσφορές στις 21/01/2022):

  • Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ.
  • Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ.
  • Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ.
  • Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ.
  • Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. ευρώ.
  • Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Πάτρα στο τμήμα Ρίο - νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΕΡΓΟΣΕ: Παράταση για τα σιδηροδρομικά projects των 4 δισ. ευρώ - Οι κυοφορούμενες συμμαχίες

gazzetta
gazzetta reader insider insider