Οικονομία | Ελλάδα
15-12-2021 | 07:47

Στις 30 Δεκεμβρίου η «μάχη» της Κρήτης για το οδικό ΣΔΙΤ των 360 εκατ. ευρώ

Στις 30 Δεκεμβρίου η «μάχη» της Κρήτης για το οδικό ΣΔΙΤ των 360 εκατ. ευρώ
live updates: Ανανεώθηκε πριν

«Πακέτο» με άλλους δύο διαγωνισμούς που σχετίζονται με οδικά έργα που προωθούνται μέσω ΣΔΙΤ «πηγαίνει» και ο αντίστοιχος για το τμήμα του ΒΟΑΚ που θα κατασκευαστεί μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, δηλαδή το «Χερσόνησος - Νεάπολη», των 22,5 χιλιομέτρων και του εκτιμώμενου προϋπολογισμού ύψους 360 εκατ. ευρώ.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, αποφάσισε την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των Φακέλων Δεσμευτικής Προσφοράς, μέχρι την 30η Δεκεμβρίου 2021 και ώρα 17:00 μ.μ., για το έργο «Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης / Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη, με Σ.Δ.Ι.Τ.».

Υπενθυμίζεται ότι αρχικά η καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών Προσφορών είχε οριστεί για τις 23 Δεκεμβρίου 2021. Ωστόσο, στις 06-12-2021 υπεβλήθη αίτημα προεπιλεγέντος ομίλου περί παρατάσεως το οποίο και έγινε δεκτό σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Σημειώνεται ότι για το «Fly Over» στη Θεσσαλονίκη και το «Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος – Μεθώνη» έχει προγραμματιστεί επίσης οι προσφορές να υποβληθούν έως τις 30 Δεκεμβρίου.

Οι 4 διεκδικητές του οδικού ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ είναι οι: «Ένωση Προσώπων Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη», στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ με το γνωστό fund Marguerite, «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ», «ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις», «Ένωση Προσώπων Μυτιληναίος Α.Ε. - Intertoll Europe ZRt».

Η σύμβαση ΣΔΙΤ θα έχει διάρκεια 30 χρόνια και τα τέσσερα εξ αυτών θα αφορούν την περίοδο κατασκευής του έργου (προβλέπονταν 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 12 γέφυρες μονού κλάδου 1,7 χλμ., 5 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 6,75 χλμ., 1 cut & cover διπλού κλάδου, 5 νέους Ανισόπεδους Κόμβους).Ο βασικός σχεδιασμός του έργου περιλαμβάνει τις αναγκαίες εργασίες κατασκευής για τη βελτίωση και λειτουργική αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη (22,5 Km. περίπου), με διαπλάτυνση αυτής (προσθήκη νέου κλάδου) καθώς και νέες χαράξεις (στις περιοχές με μορφολογικές δυσχέρειες), ώστε ακολούθως η οδός να αποκτήσει και να λειτουργήσει με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου.

Το έργο ΣΔΙΤ πρόσφατα εντάχθηκε και τυπικά στο «πακέτο» των projects που έλαβαν το «πράσινο φως» για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης με ποσό 90 εκατ. ευρώ, ενώ πριν από περίπου ένα μήνα έλαβαν και τυπικά το «οκ» οι περιβαλλοντικοί όροι από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.