Ελλάδα
10-11-2021 | 11:43

ΕΡΓΟΣΕ: Το σχήμα Τέρνα - Μυτιληναίος μειοδότησε στο διαγωνισμό Ροδοδάφνη - Ρίο των 175 εκατ. ευρώ

ΕΡΓΟΣΕ: Το σχήμα Τέρνα - Μυτιληναίος μειοδότησε στο διαγωνισμό Ροδοδάφνη - Ρίο των 175 εκατ. ευρώ
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Το σχήμα Τέρνα-Μυτιληναίος φέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να έχει μειοδοτήσει στον μεγάλο διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Πάτρα, στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο, προϋπολογισμού 175 εκατ. ευρώ, με έκπτωση περίπου 8,3%.

Υπενθυμίζεται ότι προσφορές για το project είχαν υποβάλει τα σχήματα Τέρνα-Μυτιληναίος, Intrakat-Σιδηροδρομικά Έργα, ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ, με τα 3 τελευταία γκρουπ να δίνουν εκπτώσεις χαμηλότερες (5,5% με 6,5% περίπου).

Το συγκεκριμένο έργο, όπως και αυτό από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη, αφορούν στην ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής του δικτύου Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο – Πάτρα, που εντάσσεται στη γραμμή Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – σύνορα και συνδέεται με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο. Αποτελούν δηλαδή, τμήμα των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα και θα επιτρέψουν τον περιορισμό των ατυχημάτων, τη βελτίωση των μεταφορών με σιδηρόδρομο και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου. Τα έργα αυτά στηρίζουν την οικονομική ανάπτυξη της Πελοποννήσου αλλά και της εθνικής οικονομίας γενικότερα.

Έτσι, για την ώρα ολοκληρώθηκε το «πακέτο» των 4 διαγωνισμών του σιδηροδρομικού φορέα, συνολικού ύψους 374 εκατ. ευρώ, αν και εκκρεμεί βέβαια το στάδιο των ελέγχων, του Ελεγκτικού Συνεδρίου κ.α.

Υπενθυμίζεται ότι το σχήμα Τέρνα-Μυτιληναίος μειοδότησε (και) στον διαγωνισμό για την κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 84 εκατ. ευρώ, η ΑΒΑΞ στο έργο ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCS της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στον σιδηροδρομικό σταθμό Σοφάδων, προϋπολογισμού 72,8 εκατ. ευρώ. Η δε Intrakat (με Σιδηροδρομικά Εργα) μειοδότησε στον διαγωνισμό των υπολειπόμενων εργασιών σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στον σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών και τη σύνδεσή του με το μετρό (η δεύτερη φάση του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών), ύψους 42,1 εκατ. ευρώ.

Ο τίτλος του έργου της σημερινής «μάχης» είναι: «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΩΝ (ΚΤΙΡΙΑ, ΑΠΟΒΑΘΡΕΣ, ΣΤΕΓΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΩΝ ΧΩΡΟΣ), ΕΠΙΔΟΜΗΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ – ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ETCS, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η/Μ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑΣ ΓΙΑ ΤΗ Ν.Σ.Γ. ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ – ΡΙΟ» (προϋπολογισμού 141 εκατ. ευρώ με αναθεώρηση, μη συμπεριλαμβανομένου του ποσού για ΦΠΑ, με ΦΠΑ στα 175 εκατ. ευρώ).

Συνοπτικά το αντικείμενο του υπό δημοπράτηση Έργου αφορά:

· Κατασκευή 28,8 χλμ. διπλής σιδηροδρομικής επιδομής από την είσοδο της Σιδ. Στάσης Ροδοδάφνης Χ.Θ. 193+950 μέχρι μετά το πέρας του υπογείου έργου (Cover and Cut) Ρίου Χ.Θ. 222+750.

· Κατασκευή 4 Σιδηροδρομικών Στάσεων (Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Άγιος Βασίλειος με το C&C), 3 Σιδηροδρομικών Σταθμών (Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο), δύο Κτιρίων Εξυπηρέτησης Η/Μ εγκαταστάσεων Σήραγγας (ΚΕΣ) (εισόδου & εξόδου σήραγγας Παναγοπούλας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών και την διαμόρφωση της διασυνδετήριας στοάς Νο 5 της σήραγγας Παναγοπούλας για την στέγαση του Υ/Σ-2.

· Κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων εντός της σήραγγας Παναγοπούλας, των κτιρίων εξυπηρέτησής της (ΚΕΣ), των τεχνικών χώρων του Υ/Σ-2 της διασυνδετήριας Νο.5 και του C&C Άγ. Βασιλείου.

· Κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.

· Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA).

· Κατασκευή σύγχρονου συστήματος Τηλεπικοινωνιών.

· Επαλήθευση «EK» των υποσυστημάτων «υποδομή», «ενέργεια» και «έλεγχος-χειρισμός και σηματοδότηση» που κατασκευάζονται στο πλαίσιο του παρόντος έργου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.