Ξανά σε σοκ οι εφοδιαστικές αλυσίδες: Η συμφόρηση των κοντέινερ στα λιμάνια από την Σιγκαπούρη έως τον Πειραιά

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ξανά σε σοκ οι εφοδιαστικές αλυσίδες: Η συμφόρηση των κοντέινερ στα λιμάνια από την Σιγκαπούρη έως τον Πειραιά
H συσσώρευση των κοντέινερ είναι το πιο πρόσφατο υλικοτεχνικό πρόβλημα στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, όπως αποδεικνύουν δεδομένα από δορυφόρους που επιτρέπουν την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο των λιμανιών παγκοσμίως.

Οι μεγαλύτεροι κόμβοι ναυτιλίας στον κόσμο υφίστανται αυξημένα επίπεδα συμφόρησης καθώς συσσωρεύονται εμπορευματοκιβώτια στα λιμάνια από τη Σιγκαπούρη έως τον Πειραιά.

Κοντά στη Σιγκαπούρη τη Δευτέρα, το ανεκτέλεστο ήταν 22% πάνω από το κανονικό με 53 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αγκυροβολημένα στον κόμβο χρηματοοικονομικών και εμπορευματικών μεταφορών, που είναι και ο υψηλότερος αριθμός από τον Απρίλιο, σύμφωνα με το Bloomberg.

H συσσώρευση των κοντέινερ είναι το πιο πρόσφατο υλικοτεχνικό πρόβλημα στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, όπως αποδεικνύουν δεδομένα από δορυφόρους που επιτρέπουν την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο των λιμανιών παγκοσμίως.

Το μπλοκάρισμα των πλοίων συμβαίνει στα ανοιχτά της Σιγκαπούρης, η οποία αντιμετώπισε μια ασυνήθιστη αύξηση κρουσμάτων κορονοϊού την περασμένη εβδομάδα, η οποία ξεκίνησε την Παρασκευή και συνεχίστηκε το Σαββατοκύριακο, ξεπερνώντας έτσι τον προηγούμενο μέγιστο αριθμό αναμονής πλοίων που καταγράφηκε στις 21 Ιουλίου και ανέρχονταν στα 45, όταν ο τυφώνας Ιν-Φα «χτύπησε» από την Σαγκάη.

Όπως όλοι οι μεγάλοι κόμβοι εμπορευματοκιβωτίων, η Σιγκαπούρη βασίζεται σε ένα ευαίσθητο υλικοτεχνικό οικοσύστημα, όπου μια καταιγίδα ή μια έξαρση Covid-19 σε άλλο λιμάνι, οδό διέλευσης ή μεταφορικό τομέα μπορεί να επεκταθεί ευρέως. Ο τυφώνας Κομπάσου διασκόρπισε πλοία από το Χονγκ Κονγκ και το Σέντζεν πριν από δύο εβδομάδες και τα ποσοστά συμφόρησης στα ανοικτά του λιμανιού ήταν ακόμα 10,4% υψηλότερα από μια φυσιολογική Δευτέρα.

Προβλήματα παρατηρήθηκαν επίσης σε πολλά άλλα λιμάνια της Νοτιοανατολικής Ασίας τη Δευτέρα, με το Πορτ Κλάνγκ στη Μαλαισία να αναφέρει ποσοστά συμφόρησης 14,5% πάνω από το κανονικό και το Ταντζούνγκ Πελέπας σε 29,9% περισσότερα από το συνηθισμένο. Στον κόμβο εμπορευματοκιβωτίων της Τζακάρτα στο Ταντζούνγκ Πριόκ ήταν 6,7% πάνω από το κανονικό και στη Μανίλα 6,5% υψηλότερα.

Στην άλλη πλευρά του Ειρηνικού, τα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς κράτησαν τουλάχιστον 79 πλοία σε αναμονή στα ανοικτά των ακτών της νότιας Καλιφόρνια νωρίς τη Δευτέρα, καθώς ο πιο πολυσύχναστος κόμβος εισαγωγών της Αμερικής συνεχίζει να εργάζεται με καθυστέρηση 24 ώρες το 24ωρο.

Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν περιέγραψε πολλά βήματα για την άμβλυνση των παγκόσμιων «εμπλοκών» της εφοδιαστικής αλυσίδας σε μια συνάντηση των G-20 την Κυριακή, δηλώνοντας ότι «η επίλυση αυτού θα χρειαστεί όλους μας - κυβέρνηση και ιδιωτική βιομηχανία, εργατικά συνδικάτα και ερευνητικά ιδρύματα».

Η Σαβάνα, το τέταρτο μεγαλύτερο λιμάνι της Αμερικής, αντιμετωπίζει ζητήματα συμφόρησης για το μεγαλύτερο μέρος του 2021 και έφτασε στον αριθμό των 28 πλοίων που περίμεναν να ελλιμενιστούν την περασμένη Τετάρτη.

Στην Ευρώπη, το λιμάνι του Πειραιά κατέγραψε τη Δευτέρα ως υψηλό από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο τα 18 αγκυροβολημένα πλοία σε αναμονή, καθώς μια σειρά πλοίων που προορίζονταν για το λιμάνι εκτεινόταν στο Αιγαίο Πέλαγος. Κάτι που συμβαίνει μόλις μία εβδομάδα αφότου η κινεζική Cosco αύξησε το μερίδιό της στο λιμάνι στο 67%.

Photo: @AssociatedPress

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider