Ποιο τμήμα του ΒΟΑΚ μπαίνει σε φάση εκκίνησης

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ποιο τμήμα του ΒΟΑΚ μπαίνει σε φάση εκκίνησης
Ξεκινούν διαδικασίες ωρίμανσης για το οδικό κόμματι «ΝΕΑΠΟΛΗ - ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ» στο Ν. Λασιθίου, κόστους 145 εκατ. ευρώ, ως δημόσιο έργο.

Η ώρα για την επιτάχυνση των διαδικασιών ωρίμανσης ενός ακόμα τμήματος του Βόρειου Δικού Άξονα Κρήτης φαίνεται να πλησιάζει, ειδικότερα για το κόμματι «ΝΕΑΠΟΛΗ - ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ» στο Ν. Λασιθίου.

Τις προηγούμενες ημέρες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκκίνησε διεργασίες με σκοπό την ανάθεση συμβάσεων τεχνικού συμβούλου στις διαδικασίες ωρίμανσης για τη δημοπράτηση του έργου «ΝΕΑΠΟΛΗ - ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, στο N. Λασιθίου» που αφορούν σε υποβολή στοιχείων για την εκπόνηση στατικών Προμελετών τεχνικών έργων σε υποτμήματα του αυτοκινητόδρομου. Ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίζεται η 5η Νοεμβρίου 2021, ημέρα Παρασκευή. Το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος εκτιμάται ότι θα μπορούσε να δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο ενδεχομένως μέχρι της αρχές του 2022. Το έργο είναι της τάξεως των 145 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι για το τμήμα αυτό πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γ. Καραγιάννης, είχε αναφέρει ότι «ετοιμάζονται οι περιβαλλοντικές μελέτες των παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων, η ολοκλήρωση των μελετών για το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος που θα δημοπρατηθεί στα τέλη του έτους ως δημόσιο έργο».

Επί της ουσίας, ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τον διαγωνισμό στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, τρίτο κατά σειρά έργο του αυτοκινητόδρομου ΒΟΑΚ, μήκους 14χλμ.

Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (χαρακτηριστικά):

· Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 14,0 χλμ.

· Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα

· 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ

· Μελετάται και προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί ως Δημόσιο Έργο στις αρχές του 2022

· Εκτιμώμενο κόστος 145 εκ. ευρώ.

Πόροι: Ταμείο Ανάκαμψης

Από κει και πέρα, για το τμήμα Άγιος Νικόλαος – Σητεία (δημόσιο, 120 εκατ.), θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και θα αναζητηθεί χρηματοδότηση σε συνεργασία με την Περιφέρεια για τα τμήματα Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή και Παράκαμψη Παχειάς Άμμου. Το έργο είναι περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο και η δημοπράτηση μπορεί να γίνει αρχές 2022.

Για το τμήμα του αυτοκινητόδρομου, από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο με μήκος 157,5 χιλιομέτρων, που θα συνδέει τα Χανιά, με το Ρέθυμνο και το Ηράκλειο, έχει δημοπρατηθεί ως παραχώρηση για 25 χρόνια. Για το έργο ύψους 1,32 δισ. ευρώ ενδιαφέρον έχουν υποβάλει η ΤΕΡΝΑ, η Άκτωρ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία Μυτιληναίος- Intertol, η Vinci και η ΑΒΑΞ. Υπολογίζεται ότι έως το τέλος της χρονιάς θα έχει εξασφαλιστεί η περιβαλλοντικής αδειοδότησή του, ώστε να προχωρήσει ο διαγωνισμός. Προ ημερών εγκρίθηκαν και οι τεχνικού σύμβουλοι για το «κομμάτι» του ΒΟΑΚ «Κίσσαμος-Χανιά».

Επίσης, πρόσφατα το Χερσόνησος-Νεάπολη, που θα δημοπρατηθεί με Σύμπραξη Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα, εντάχθηκε και τυπικά στο «πακέτο» των projects που έλαβαν το «πράσινο φως» για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης με ποσό 90 εκατ. ευρώ, από το συνολικό κόστος των 360 εκατ. ευρώ. Ενδιαφέρον για το τμήμα αυτό έχουν εκδηλώσει η ΤΕΡΝΑ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ΑΒΑΞ (με το fund Marguerite) και το σχήμα Μυτιληναίος-Intertoll. Για το συγκεκριμένο κομμάτι, μέχρι τα τέλη της χρονιάς, θα υπάρχει ανάδοχος, όπως προβλέπει ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider