Ελλάδα
20-09-2021 | 12:07

«Γυρίζει η μπίλια» για τα Καζίνο -Οι εξελίξεις στο Ελληνικό, η «κάθοδος» της Πάρνηθας, τι γίνεται στην Κρήτη

Casino
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Διεργασίες και εξελίξεις διαφαίνονται στον ορίζοντα στον χώρο των Καζίνο, ιδίως εντός της Αττικής και με «αιχμή του δόρατος» τόσο την περίπτωση της μεταφοράς του καζίνου της Πάρνηθας όσο και με το θέμα του project στο Ελληνικό.

Μπορεί για την ώρα να υπάρχουν προβληματισμοί και αβεβαιότητες ή και εκκρεμότητες για την τύχη περιφερειακών καζίνο (π.χ. Ρίου, Κέρκυρας και Αλεξανδρούπολης, Λουτράκι, Σύρο κ.α.), ωστόσο, στην αγορά κυρίως στρέφουν το βλέμμα τους στα δύο μεγάλα εγχειρήματα στην Αττική.

Η «κάθοδος» του Καζίνο Πάρνηθας (Λασκαρίδης, Κόκκαλης) στο Μαρούσι

Κατ’ αρχάς, να σημειωθεί ότι φαίνεται να μπαίνει σε περίοδο εντονότερων διεργασιών η νέα προσπάθεια μεταφοράς του καζίνου της Πάρνηθας (συμφερόντων Λασκαρίδη-Κόκκαλη κατά 51%, κατά 49% από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου) στο Μαρούσι. Βέβαια, έχουν προηγηθεί η ψήφιση νόμου που επιτρέπει μια τέτοια «κάθοδο» ή και η ολοκλήρωση σχετικών φακέλων, ωστόσο, σταδιακά τα πράγματα προχωρούν περαιτέρω. Στο τέλος της περασμένης εβδομάδας (16 Σεπτεμβρίου), η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) απέστειλε «πρόσκληση» σε διαπραγμάτευση προς τη δικηγορική εταιρεία «Μπερνίτσας» για την προμήθεια υπηρεσιών Νομικού Συμβούλου, σύμφωνα με τη διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης, στο πλαίσιο της διαδικασίας μεταφοράς του καζίνο Πάρνηθας. Για την ίδια υπόθεση απέστειλε αντίστοιχη πρόσκληση προς τον φορέα «Euroconsultants» (δηλαδή της εταιρείας Ευρωσύμβουλοι) για την προμήθεια υπηρεσιών Οικονομικού Συμβούλου. Οι προσφορές πρέπει να υποβληθούν μέχρι την Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021 στα Γραφεία της Αναθέτουσας Αρχής.

Αν δεν προκύψει κάποια χρονική αναβολή, η Ε.Ε.Ε.Π. καλείται να εισηγηθεί μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την υποβολή του αιτήματος, δηλαδή μέχρι και την 2 Οκτωβρίου 2021, την κατ' εξαίρεση μεταφορά του καζίνο από τη σημερινή θέση στο ξενοδοχείο Μον Παρνές (όρος Πάρνηθα, Αττική) στην προτεινόμενη περιοχή Δηλαβέρη (Μαρούσι, Αττική), αφού έχει προβεί στην αξιολόγηση του φακέλου τεκμηρίωσης της συνδρομής των προβλεπόμενων προϋποθέσεων που συνοδεύει το αίτημα, λαμβάνοντας υπόψη υφιστάμενα δικαιώματα αποκλειστικής λειτουργίας καζίνο.

Το καζίνο Πάρνηθας θα μετεγκατασταθεί στο τουριστικό συγκρότημα Voria, σε ιδιωτική έκταση 55 στρεμμάτων στο Μαρούσι, μία επένδυση 200 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει ξενοδοχείο πολυτελείας, αίθουσες εκδηλώσεων, εστίαση, υπόγεια πάρκινγκ και 30 στρέμματα πράσινο και ελεύθερους κοινόχρηστους χώρους, δηλαδή, υποδομές τουρισμού και ψυχαγωγίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις του νέου νόμου από την επένδυση αυτή θα πρέπει να δημιουργηθούν τουλάχιστον 300 νέες θέσεις εργασίας, ενώ η Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε. θα αναλάβει την αποκατάσταση το τοπίου και τους περιβάλλοντος γύρω από το "Μον Παρνές" αλλά και την αναβάθμιση του ξενοδοχειακού συγκροτήματος που έχει χαρακτηριστεί ως νεότερο μνημείο (Πύργος Μυλωνά).

Το IRC του Ελληνικού: Η «ώρα» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Την ίδια ώρα, θεωρείται θέμα… χρόνου να ανακοινωθούν εξελίξεις για το άλλο μεγάλο μέτωπο, αυτό της δημιουργίας ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος με λειτουργία Καζίνο (IRC, επένδυση άνω του 1 δις ευρώ) στον χώρο του Ελληνικού. Για το Ελληνικό, βρίσκονταν σε εξέλιξη όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της ΓΕΚ Τέρνα και της Mohegan Gaming Entertainment που συμμετέχουν στο σχήμα Inspire Athens, μετά την απόφαση της τελευταίας να υπαναχωρήσει μερικώς από το έργο. Σήμερα στην κοινοπραξία συμμετέχουν η Mohegan με 65% και η ΓΕΚ Τέρνα με 35% και όπως φαίνεται αυτό θα αλλάξει με την ΓΕΚ Τέρνα όχι μόνο να αυξάνει το ποσοστό της αλλά και να αναλαμβάνει, κατά πληροφορίες, το 100% του project. Με τη Mohegan να μένει ενδεχομένως σαν σύμβουλος, αν και εσχάτως είχαν κυκλοφορήσει σενάρια περί ζυμώσεων με την αμερικανική Wynn, που αναπτύσσει το κορυφαίο ομώνυμο ξενοδοχειακό συγκρότημα – καζίνο, στο Λας Βέγκας,

Υπενθυμίζεται ότι κατά την τακτική Γενική Συνέλευση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Γιώργος Περιστέρης, είχε πει ότι «πρόθεση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να αυξήσει το ποσοστό της στην κοινοπραξία Inspire Athens, ανάδοχο για την άδεια καζίνο στο Ελληνικό και τη δημιουργία ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος». H Lamda Development, από την πλευρά της, έχει δώσει στην κοινοπραξία για το καζίνο περιθώριο μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου να ανακοινώσει τις αποφάσεις της για το έργο. «Σε διαφορετική περίπτωση τα εμπλεκόμενα μέρη θα συνεργαστούν για την εξεύρεση έως την 31.10.2021 της βέλτιστης δυνατής λύσης για την αξιοποίηση της συγκεκριμένης έκτασης», είχε αναφέρει η Lamda.

Η «μάχη» της Κρήτης

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθούμε και σε μια ακόμα περίπτωση άδειας καζίνο που ενδεχομένως, εάν παραχωρηθεί, να συνδυαστεί και με έναν διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Πληροφορίες θέλουν να δίνεται «πράσινο φως» για διεξαγωγή διαγωνισμού για την άδεια καζίνου στην Κρήτη. Στο νησί προωθείται και έναν σημαντικός διαγωνισμός αποκρατικοποίησης, του ΤΑΙΠΕΔ, για την αξιοποίηση της έκτασης της πρώην αμερικανικής βάσης στις Γούρνες Ηρακλείου που περιλαμβάνει και τουριστικές, εμπορικές, τουριστικές και… ψυχαγωγικές χρήσεις. Εκτιμάται ότι τα δύο projects θα συνδυαστούν και η προβλεπόμενη άδεια για καζίνο θα «κουμπώσει» με το λεγόμενο και ως «μικρό Ελληνικό» της Κρήτης, για το οποίο οι προσφορές αναμένονται τον Οκτώβριο (15/10).

Ο ρόλος των συμβούλων

Για να επανέλθουμε στο θέμα του καζίνο Πάρνηθας, οι σχετικές προσκλήσεις που απέστειλε η ΕΕΕΠ αναφέρουν ότι οι σύμβουλοι θα συνδράμει την Επιτροπή στην αξιολόγηση του φακέλου τεκμηρίωσης που συνοδεύει την από 3.8.2021 αίτηση της εταιρείας με την επωνυμία ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΖΙΝΟ ΠΑΡΝΗΘΑΣ Α.Ε., ως προς την στοιχειοθέτηση της συνδρομής των εξαιρετικών λόγων δημοσίου συμφέροντος, λαμβάνοντας υπόψη υφιστάμενα δικαιώματα αποκλειστικής λειτουργίας καζίνο και συγκεκριμένα εάν από τα υποβληθέντα στοιχεία και δικαιολογητικά τεκμηριώνονται οι παρακάτω προβλεπόμενοι όροι και προϋποθέσεις:

1. Αδυναμία απρόσκοπτης και βιώσιμης συνέχισης της λειτουργίας του καζίνο στην υφιστάμενη θέση κατά τρόπο ώστε το καζίνο, με τη λειτουργία αυτή, αφενός να επιτελεί αποτελεσματικά τον ρόλο του ως μέρος του νόμιμου δικτύου παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων και αφετέρου, η μεταφορά να συντελείται με γνώμονα τη βέλτιστη λειτουργία του νόμιμου δικτύου παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων εντός της Περιφέρειας Αττικής και ειδικότερα, εντός των διαδημοτικών κέντρων ευρείας ακτινοβολίας ή των αναπτυξιακών αξόνων διεθνούς και εθνικής εμβέλειας ή των πόλων εθνικής και μητροπολιτικής εμβέλειας, όπως αυτά καθορίζονται από τα άρθρα 10 και 11 του ν. 4277/2014 (Α 156), εκτός των περιοχών που υπάγονται στα μητροπολιτικά κέντρα Αθήνας και Πειραιά, στις Χωρικές Υποενότητες Νότιας Αθήνας και Λαυρεωτικής, καθώς και στη Χωρική Ενότητα Δυτικής Αττικής, όπως ορίζονται στα άρθρα 8 και 9 του ν. 4277/2014.

2.  Αδυναμία απρόσκοπτης και βιώσιμης συνέχισης της λειτουργίας του καζίνο στην υφιστάμενη θέση κατά τρόπο ώστε το καζίνο, με τη λειτουργία αυτή, να επιτελεί αποτελεσματικά τον ρόλο του ως παράγοντα διασφάλισης τόσο του οικονομικού συμφέροντος του Δημοσίου όσο και των λοιπών πτυχών του δημοσίου συμφέροντος, όπως, ενδεικτικά: α. Της προαγωγής της ανάπτυξης. β. Της διατήρησης των θέσεων εργασίας. γ. Της ανταγωνιστικής λειτουργίας των αγορών τυχερών παιγνίων. δ. Της προστασίας του περιβάλλοντος και της χωροταξίας.

3. Αποτελεσματική επίδραση της μεταφοράς στη νέα προτεινόμενη θέση στον ρόλο του καζίνο ως μέρος του νόμιμου δικτύου παροχής υπηρεσιών τυχερών παιγνίων εντός της Περιφέρειας Αττικής και ειδικότερα, εντός των διαδημοτικών κέντρων ευρείας ακτινοβολίας ή των αναπτυξιακών αξόνων διεθνούς και εθνικής εμβέλειας ή των πόλων εθνικής και μητροπολιτικής εμβέλειας, όπως αυτά καθορίζονται από τα άρθρα 10 και 11 του ν. 4277/2014 (Α 156), εκτός των περιοχών που υπάγονται στα μητροπολιτικά κέντρα Αθήνας και Πειραιά, στις Χωρικές Υποενότητες Νότιας Αθήνας και Λαυρεωτικής, καθώς και στη Χωρική Ενότητα Δυτικής Αττικής, όπως ορίζονται στα άρθρα 8 και 9 του ν. 4277/2014 και παράγοντα διασφάλισης τόσο του οικονομικού συμφέροντος του Δημοσίου όσο και των λοιπών πτυχών του δημοσίου συμφέροντος, όπως, ενδεικτικά, της προαγωγής της ανάπτυξης, της διατήρησης των θέσεων εργασίας, της ανταγωνιστικής λειτουργίας των αγορών τυχερών παιγνίων και της προστασίας του περιβάλλοντος και της χωροταξίας.

4. Το προτεινόμενο ακίνητο έχει πρόσωπο επί του κυρίου οδικού δικτύου, όπως ορίζεται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας Αττικής (ΡΣΑ) του ν. 4277/2014.

5. Η χρήση καζίνο συνδυάζεται με τις υφιστάμενες εγκατεστημένες λειτουργίες της ευρύτερης περιοχής, έτσι ώστε στο πλαίσιο της πολυλειτουργικότητας να αποτελέσει μέρος πόλου εμπορικών επιχειρηματικών τουριστικών δραστηριοτήτων.

6. Δημιουργία αυξημένων αλλά και μετρήσιμων πλεονεκτημάτων για το δημόσιο συμφέρον, όπως, ιδίως : α. Η προσέλκυση παικτών στο νόμιμο δίκτυο διεξαγωγής των τυχερών παιγνίων. β. Η βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας της νόμιμης αγοράς των τυχερών παιγνίων. γ. Τα άμεσα και έμμεσα οικονομικά οφέλη για το Δημόσιο. δ. Η διατήρηση και αύξηση των θέσεων εργασίας. ε. Τα περιβαλλοντικά, χωροταξικά, πολεοδομικά ή άλλα οφέλη.

7. Η μεταφορά χαρακτηρίζεται από συγκριτικά πλεονεκτήματα από τη σκοπιά του δημοσίου συμφέροντος, συγκρινόμενη με διακοπή της λειτουργίας του καζίνο στην υφιστάμενη θέση και τη διενέργεια διαγωνιστικής διαδικασίας για εγκατάσταση και λειτουργία καζίνο σε άλλη θέση, όπως, ιδίως: α. Η αποφυγή του κόστους της πρόωρης διακοπής της λειτουργίας του καζίνο στην υφιστάμενη θέση. β. Τα οικονομικά και άλλα πλεονεκτήματα που προκύπτουν για το Δημόσιο και το γενικό συμφέρον από την αδιάλειπτη συνέχιση της λειτουργίας του καζίνο μέσω της μεταφοράς στη νέα θέση. γ. Ο προσδοκώμενος χρόνος ολοκλήρωσης των απαιτούμενων διαδικασιών και ενεργειών. δ. Το συγκριτικό κόστος αβεβαιότητας αναφορικά με την επιτυχή ή μη έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας του άρθρου 361 για τη χορήγηση νέας άδειας καζίνο σε άλλη θέση στον ίδιο νομό. ε. Το συγκριτικό κόστος αβεβαιότητας σχετικά με τη διασφάλιση συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού στη σχετική αγορά τυχερών παιγνίων.

8. Δεκαετής τουλάχιστον λειτουργία του καζίνο.

9. Μεταφορά στον ίδιο νομό.

10. Μεταφορά του συνόλου των δραστηριοτήτων.

11. Τυχόν τεκμηρίωση της λειτουργίας του καζίνο στη νέα θέση που θα το καθιστά παράγοντα διασφάλισης τόσο του οικονομικού συμφέροντος του Δημοσίου όσο και των λοιπών πτυχών του δημοσίου συμφέροντος, πέραν των όσων αναφέρονται ενδεικτικά στην περίπτωση α της παρ.1 του άρθρου 369Α.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.