Τι συμβαίνει με το μεγάλο οδικό έργο της Εύβοιας

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι συμβαίνει με το μεγάλο οδικό έργο της Εύβοιας
Αναζητείται τεχνικός σύμβουλος για την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, ύψους 240 εκατ. ευρώ. Τα ανοιχτά ζητήματα και η Ε.Ε.

Προχωρούν οι εξελίξεις για τον διαγωνισμό ολοκλήρωσης του έργου της «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών». Μόλις προ ημερών, με σχετικό έγγραφο που είχε τον χαρακτηρισμό του «εξαιρετικά επείγοντος», η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών, κατόπιν σχετικής απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, προωθεί τα στάδια του διαγωνισμού.

Ειδικότερα, προσκαλεί την Παρασκευή 09-07-2021 σε διαδικασία διαπραγμάτευσης (μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.) / Δημόσια Έργα), τους φορείς ADT ΩΜΕΓΑ ΑΤΕ, OBERMEYER HELLAS, ΔΟΜΗ ΑΕ και GTB ΑΝΟΔΟΣ προκειμένου να συνάψει σύμβαση υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για την υποβοήθησή της στις διαδικασίες ολοκλήρωσης του έργου: «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών».

Οι διαδικασίες αυτές αφορούν στην εκπόνηση συμπληρωματικών Ερευνών & Μελετών και στην ολοκλήρωση των Τευχών Δημοπράτησης.

Όπως είχε αναφέρει το insider, το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προωθεί διεργασίες στο μέτωπο της προώθηση αυτού του σημαντικού έργου. Η παράκαμψη της Χαλκίδας και των Ψαχνών, συνολικού μήκους περίπου 25 χιλιομέτρων, θα αποτελέσει σημαντική αναβάθμιση του οδικού δικτύου της Εύβοιας, ενώ θα συμβάλλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού των δύο πόλεων.

Αν και το έργο έχει θεωρηθεί ως ώριμο μελετητικά, «κολλάει» από το 2015 στις απαιτήσεις της Κομισιόν σε επίπεδο τεχνικοοικονομικών χαρακτηριστικών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Ο σχεδιασμός που είχε γίνει πριν περίπου μια δεκαετία θα πρέπει λοιπόν να βελτιωθεί για να πείσει τους Jaspers, τους τεχνικούς δηλαδή συμβούλους της Επιτροπής. Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια γενικότερα η Ε.Ε. βάζει τεχνικές και οικονομικές παραμέτρους, μεταξύ των οποίων και η εκπόνηση μελέτης Ανάλυσης Κόστους – Οφέλους που συνοδεύεται από κυκλοφοριακή έρευνα προέλευσης – προορισμού.

Πριν από περίπου δύο μήνες, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλής, απαντώντας και σε σχετική ερώτηση στη Βουλή ήταν αποκαλυπτικός, καθώς «φωτογράφισε» τον ανασχεδιασμό μέρους του έργου έως το καλοκαίρι του 2021, με στόχο την δημοπράτηση του project σε επόμενο στάδιο, υπό την προϋπόθεση ότι κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά γίνουν δεκτά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όπως είχε αναφέρει ο κ. Καραμανλής, στόχος του είναι η παράκαμψη Χαλκίδας να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 και η δημοπράτηση του έργου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.

Ο κ. Καραμανλής είχε τονίσει ότι υλοποιείται μια ευρύτερη δέσμη τριών μεγάλων οδικών έργων ύψους 240 εκατ. ευρώ, για την ανακούφιση αλλά και ανασυγκρότηση της Εύβοιας, τα οποία είναι η Παράκαμψη Χαλκίδας - Ψαχνών ύψους 150 εκατ. ευρώ, η Παράκαμψη Βασιλικών ύψους 45 εκατ. ευρώ και η παράκαμψη Αμαρύνθου ύψους 50 εκ. ευρώ.

Ειδικότερα για την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών είχε αναφέρει ότι το βασικό πρόβλημα στην προσπάθεια συγχρηματοδότησης του έργου είναι ότι στο τμήμα από τον Κόμβο της Νέας Λαμψάκου μέχρι την αρχή της Παράκαμψης Ψαχνών – έχει επιλεγεί τετράιχνη διατομή, κάτι το οποίο σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Κανονισμό 207 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθιστά μη βιώσιμο το συνολικό έργο.

Ωστόσο ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι προκειμένου να αρθούν τα εμπόδια και να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου αποφασίστηκε ο ανασχεδιασμός του επίμαχου τμήματος, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουλίου του 2021.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider