Τα Macy's ανοίγουν το δρόμο για την ανανέωση στα ψώνια

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα Macy's ανοίγουν το δρόμο για την ανανέωση στα ψώνια

Τα καταστήματα που υπήρξαν συνώνυμο του αμερικανικού αγοραστικού οργασμού ψάχνουν νέους ελκυστικούς τρόπους για να προσελκύσουν ξανά τους «διαφυγόντες» καταναλωτές. Ο λόγος για τα Macy’s, τα πολυκαταστήματα - θεσμός της Νέας Υόρκης, με το κεντρικότερο να είναι ένας εμπορικός χώρος 200.000 τ.μ., σε ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο στην καρδιά του Μανχάταν και να αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη τουριστική ατραξιόν, μετά το άγαλμα της Ελευθερίας και το Empire State Building!

Τα Macy’s διεκδικούν ξανά το μερίδιο της αγοράς μετά από μια ανακαίνιση που κόστισε 400 εκατ. δολάρια και διήρκησε τέσσερα χρόνια, προσθέτοντας 100.000 τετραγωνικά μέτρα όπου θα φιλοξενούνται τα εκπτωτικά προϊόντα, ένα ιταλικό εστιατόριο που θα στεγάζεται στον 6ο όροφο και έναν ακόμα όροφο ειδικά αφιερωμένο στους millennial’s, σε όσους εξ αυτών δεν τα έχουν ακόμα επισκεφτεί. Η θρυλική επωνυμία του Μανχάταν αγωνίζεται να βρει τον τρόπο να κάνει το φυσικό του κατάστημα τόσο ελκυστικό ώστε να διαβούν και πάλι το κατώφλι του οι αγοραστές.

Χρειάζεται να δουλέψουμε σκληρά για να κάνουμε την εμπειρία μας ακόμα πιο συναρπαστική» ανέφερε η οικονομική Διευθύντρια του καταστήματος, Karen Hoguet, στη ενημέρωση των αναλυτών την Τετάρτη. Σύμφωνα με την ίδια, η πρόγνωση των κερδών για την φετινή χρονιά παρουσιάζει μεγάλη πτώση και κατακρημνίζει τη μετοχή κατά 9,7% στα 33,42 δολάρια. Οι πωλήσεις πέφτουν για πέμπτο συνεχές τρίμηνο, κατά 7,7% , φτάνοντας τα 5,77 δισ. δολάρια. Με στόχο την ανατροπή των δυσμενών προβλέψεων η Hoguet διαβεβαίωσε τους αναλυτές πως οι έμποροι δοκιμάζουν νέους τρόπους να ενισχύσουν την φτωχή κίνηση.

Τα Macy’s προσπαθούν εδώ και καιρό να ανανεώσουν το θεωρούμενο από πολλούς απαρχαιωμένο, κατάστημα του παρελθόντος. Η τεσσάρων χρόνων ανακαίνιση του κεντρικού τους κτηρίου στην Herald Square βρίσκεται στο επίκεντρο του επενδυτικού τους πλάνου, όμως τα σχέδια δεν σταματούν εκεί. Η εταιρεία σκοπεύει να ξοδέψει 100 εκατ. δολάρια επιπλέον για να ανακαινίσει το κατάστημα της στο Brooklyn μέσα στα επόμενα χρόνια. Σχεδιάζει ακόμα να αναβαθμίσει το τμήμα κοσμημάτων της ενώ θα υλοποιήσει και μια πιλοτική ιδέα για το τμήμα υποδημάτων του καταστήματος. Σύμφωνα με την Hoguet, μάλιστα, τα Macy’s προσανατολίζονται και στον τομέα της «υγείας και ευεξίας» αφού θεωρείται από πολλούς αγορά ικανή να προσελκύσει περισσότερους πελάτες, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες επί του θέματος.

Μια ακόμα δοκιμή που θα πραγματοποιήσει είναι να μετατρέψει τον ολοκαίνουργιο υπόγειο όροφο του κεντρικού καταστήματος των Macy’s, σε μια παιδική χαρά, 53.000 τετραγωνικών μέτρων για τους millenials, γεμάτη με «selfie walls» και οθόνες αφής.

Η αλυσίδα διαθέτει περί τα 770 καταστήματα αλλά τον τελευταίο καιρό σκέφτεται να βάλει λουκέτο σε περίπου 40 καταστήματα σε συγκεκριμένες περιοχές. Τα στελέχη έχουν αποφασίσει να επενδύσουν στα 150 κορυφαία καταστήματα, επανασχεδιάζοντας ολόκληρα τμήματα και εισάγοντας νέες τεχνολογίες σε αυτά. Οι κορυφαίες δε 30 τοποθεσίες, τις οποίες η αλυσίδα αποκαλεί «πλατινένιες πόρτες» έχουν την αμέριστη προσοχή των επενδυτικών σχεδίων του ομίλου.

Τα πολυκαταστήματα έχουν πειραματιστεί για χρόνια σε μια προσπάθεια να προσαρμοστούν σε μια νέα, ψηφιακή εποχή των αγορών, και να προσφέρουν στους πελάτες τους έναν νέο λόγο να σηκωθούν από τον καναπέ τους και να επισκεφτούν ένα φυσικό κατάστημα.

Στα highlights τους περιλαμβάνονται: το ψηφιακό καμαρίνι στο Rebecca Minkoff, τα μαθήματα γιόγκα στο Lululemon, το σπάνιο vintage εμπόρευμα στα καταστήματά τους. Ο ρόλος των αμερικανικών πολυκαταστημάτων κινδυνεύει την ώρα ο πληθυσμός απομακρύνεται από τα καταστήματα λιανικής πώλησης. Η πιο σημαντική αναδιοργάνωση του κλάδου έλαβε χώρα στο J.C. Penney το 2012, όταν ο τότε Διευθύνων Σύμβουλος Ron Johnson αναθεώρησε πλήρως τα καταστήματα λιανικής απορρίπτοντας την παραδοσιακή μορφή για μια σειρά επώνυμων μπουτίκ.

Αντικατέστησε τις ταμειακές μηχανές με μηχανές καφέ και χυμών, πλήρωσε 55.000 μανεκέν και τα τοποθέτησε μέσα στα καταστήματα και πολλά άλλα, όμως η προσπάθεια απέτυχε παταγωδώς με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να καταγράψουν ελεύθερη πτώση ο J.C. Penney να απολυθεί μετά από 18 μήνες, και το κατάστημα που μετρά 114 χρόνια ζωής να καταβάλει ακόμα προσπάθειες να αναρρώσει.

Μια επιτυχία του βέβαια αποτέλεσαν τα καταστήματα Sephora. Τα Macy μάλιστα προσπάθησαν να μιμηθούν αυτό το επιτυχημένο μοντέλο του τμήματος ομορφιάς αγοράζοντας την αλυσίδα ομορφιάς Bluemercury για 210 εκατομμύρια δολάρια το 2015.

«Έχουμε πολλούς άσσους στο μανίκι μας στον χώρο της ομορφιάς, συμπεριλαμβανομένων των εγκαινίων ορισμένων καταστημάτων Bluemercury, γι 'αυτό νομίζω ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί», συμπλήρωσε η Hoguet για τα βασικά προϊόντα, μαζί και τα προϊόντα ομορφιάς. «Δεν ξέρω αν θα επιστρέψουμε στην ανάπτυξη που είχαμε τα τελευταία χρόνια αυτό το φθινόπωρο, αλλά είμαστε αισιόδοξοι».

Ιστορική Αναδρομή

Το κατάστημα Macy's βρίσκεται στην Herald Square του Μανχάταν, στη γωνία του Μπροντγουέι με την 34η Οδό. Στη Νέα Υόρκη έχει 10 ορόφους, αλλά είναι αλυσίδα καταστημάτων σε όλο τον κόσμο ενώ κατέχει και τα πολυτελή καταστήματα Bloomingdale's της Νέας Υόρκης από το 1994.

Εγινε ακόμη πιο διάσημο από τη στιγμή που αποφάσισε να κάνει κάθε χρόνο παρέλαση για το αμερικανικό Thanksgiving και να αφιερώσει τον όγδοο όροφο στον Αη Βασίλη κάθε Χριστούγεννα. Οφείλει επίσης το βαρύ όνομά του στις κυλιόμενες σκάλες από ξύλο, οι πρώτες των ΗΠΑ και οι οποίες λειτουργούν ακόμη και σήμερα. Τέσσερα εκατομμύρια προϊόντα βρίσκονται προς πώληση στο κατάστημα.

Το Macy's άνοιξε τις πόρτες του στη Νέα Υόρκη το 1858 από τον Rowland H. Macy ο οποίος έκανε ένα μικρό μαγαζάκι με υφάσματα και κουμπιά λίγο παρακάτω. Μετακόμισε στο σημερινό κτίριο το 1902 και ένα ολόκληρο τετράγωνο κατεδαφίστηκε για να οικοδομηθεί το νέο κατάστημα.

Το 1947, η ταινία «Θαύμα στην 34η Οδό», με τηνNatalie Wood γυρίζεται μέσα στο κατάστημα και το Macy's γίνεται θρύλος. Το πάτωμα με τα παιχνίδια γίνεται το όνειρο κάθε παιδιού στις ΗΠΑ. Η επιρροή του Macy's στη μόδα είναι έκτοτε τεράστια. Το 1949, όταν παντρεύτηκε η ντίβα του Χόλιγουντ Rita Hayworth με τον πρίγκιπα Aga Khan, στο παλάτι του στην Κυανή Ακτή, φορούσε ένα ονειρικό νυφικό.

Εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν κοσμικές σελίδες και ίντερνετ αλλά η φωτό με το υπέροχο νυφικό της ντίβας ζάλισε την Αμερική. Ο ιδιοκτήτης του Macy's είχε τότε μια ιδέα: να κοπιάρει το νυφικό, να φτιάξει μια τουαλέτα και να την πουλήσει μαζικά, προς 18,74 δολάρια το κομμάτι.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider