Ρεύμα: Τα κριτήρια επιλογής παρόχου, τα νέα εργαλεία και τα τιμολόγια

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ρεύμα: Τα κριτήρια επιλογής παρόχου, τα νέα εργαλεία και τα τιμολόγια
Μια λιγότερο «ελαστική» ΔΕΗ με ακριβότερα τιμολόγια βοηθά στο άνοιγμα της αγοράς ενέργειας και αφήνει χώρο για τους εναλλακτικούς παρόχους οι οποίοι βλέπουν μια πιο έντονη κινητικότητα το τελευταίο διάστημα.

Το άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και η νέα τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΗ δημιουργούν νέα δεδομένα για τους καταναλωτές οι οποίοι πλέον βλέπουν «με άλλο μάτι» το ενδεχόμενο αλλαγής παρόχου και «απογαλακτισμού» από την ΔΕΗ, η οποία αναμφισβήτητα όλα αυτά τα χρόνια υπήρξε αρκετά ελαστική ως προς τις διεκδικήσεις της απέναντι στις οφειλές ιδιωτών, δημοσίου και επιχειρήσεων.

Το μερίδιο της ΔΕΗ των Αύγουστο κατέγραψε άνοδο κατά 1,68% και η επιχείρηση κάλυψε το 74,18% αλλά αυτά τα στοιχεία ουσιαστικά αφορούν σε περίοδο πριν από την επίσημη έναρξη των νέων τιμολογίων, της μείωσης της έκπτωσης συνέπειας από το 10% στο 5% και την εντατικοποίηση της απαίτησης των ανεξόφλητων οφειλών μέσω των εισπρακτικών εταιρειών.

Μια λιγότερο «ελαστική» ΔΕΗ με ακριβότερα τιμολόγια βοηθά στο άνοιγμα της αγοράς ενέργειας και αφήνει χώρο για τους εναλλακτικούς παρόχους οι οποίοι βλέπουν μια πιο έντονη κινητικότητα το τελευταίο διάστημα.

«Σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα παρατηρούμε ότι οι καταναλωτές είναι πιο ανοιχτοί στην αλλαγή. Είναι πιο ενημερωμένοι, πιο υποψιασμένοι, αν και βασικό τους κριτήριο παραμένει η τιμή. Ποιος είναι δηλαδή ο πιο φθηνός πάροχος. Όμως εδώ υπάρχει μια παγίδα καθώς ουσιαστικά ο πιο ακριβός πάροχος ουσιαστικά προσφέρει τιμολόγια τα οποία συνολικά για ολόκληρο το έτος είναι κατά 10 ευρώ ακριβότερα σε σχέση με τον φθηνότερο πάροχο. Αυτή τη στιγμή οι εναλλακτικοί πάροχοι είναι πιο φθηνοί από την ΔΕΗ. Όμως και πάλι το θέμα δεν είναι η τιμή. Οι επιχειρήσεις πωλούν συνδυαστικά πακέτα, υπηρεσίες εξοικονόμησης των οποίων τα οικονομικά οφέλη θα γίνουν ορατά σε βάθος χρόνου. Επομένως οι τιμές δεν είναι καν συγκρίσιμες γιατί δεν συνεκτιμώνται όλες οι παράμετροι καθώς ο κάθε πάροχος προσφέρει διαφορετικά πράγματα. Ο τομέας της εξυπηρέτησης πελατών είναι επίσης σημαντικός. Γιατί, τι νόημα έχει να είναι κάποιος σε έναν θεωρητικά φθηνό πάροχο αλλά να μην μπορεί να βρει ποτέ κανέναν στο τηλέφωνο;», αναφέρει μιλώντας στο insider.gr παράγοντας της αγοράς.

Eνστάσεις για το εργαλείο σύγκρισης τιμών της ΡΑΕ

Όπως είναι γνωστό, μέσα στο επόμενο διάστημα θα ενεργοποιηθεί από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) το ηλεκτρονικό εργαλείο σύγκρισης τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας.
Ήδη σύμφωνα με πληροφορίες οι πάροχοι εντάσσουν στο σύστημα όλα τα απαραίτητα στοιχεία προκειμένου οι καταναλωτές να είναι σε θέση να συγκρίνουν τα τιμολόγια μέσω μιας εύχρηστης πλατφόρμας και με βάση συγκεκριμένα κριτήρια.

Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα θα παρουσιάζεται με σαφήνεια το ανταγωνιστικό (αφορά την ενέργεια) και το ρυθμιζόμενο σκέλος (χρεώσεις για το δίκτυο, τις ΥΚΩ, το ΕΤΜΕΑΡ) ανά δημοσιευμένο τιμοκατάλογο Χαμηλής Τάσης της ενεργειακής αγοράς και θα παρέχεται η δυνατότητα σύγκρισης τιμών.

Η εφαρμογή αυτή θα επιτρέψει να ασκηθεί καλύτερη εποπτεία από τον Ρυθμιστή του τομέα της λιανικής αγοράς ενέργειας, ενώ θα ικανοποιηθεί με αυτό τον τρόπο και το πάγιο αίτημα ενός σημαντικού αριθμού παρόχων οι οποίοι ζητούσαν επίμονα να υπάρξει ένα κοινώς αποδεκτό εργαλείο, το οποίο θα παρέχει πληροφορίες για όλους τους παρόχους με ομογενοποιημένα κριτήρια.

Ωστόσο, κάποιοι πάροχοι θεωρούν ότι το εργαλείο δεν θα είναι σε θέση να παρουσιάσει όλα τα δεδομένα με τρόπο συγκρίσιμο (ο οποίος ουσιαστικά περιλαμβάνει ίδια μέτρα και σταθμά). «Δεδομένου ότι τα πακέτα που προσφέρουν οι πάροχοι δεν είναι ομοειδή, είναι πολύ δύσκολο να μπορέσουν να τοποθετηθούν σε μια κοινή πλατφόρμα σύγκρισης καθώς εκ των πραγμάτων μιλάμε για ανομοιογενή προϊόντα. Θα πρέπει ο καταναλωτής να επιδείξει μεγάλη επιμονή και υπομονή προκειμένου να καταγράψει τις λεπτομέρειες και τα «ψιλά γράμματα του εκάστοτε παρόχου. Ας ελπίσουμε ότι η τελική μορφή του εργαλείου μετά από τις πρώτες δοκιμές θα μπορέσει να προσφέρει μια αντικειμενική βάση σύγκρισης τιμών και παροχών», αναφέρει σχετικά πηγή της αγοράς.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider