Σε δύο εβδομάδες ακριβώς, την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, έρχεται η Black Friday, η μέρα των μεγάλων εκπτώσεων.

Οι επιχειρήσεις στη χώρα μας όπως και στον υπόλοιπο κόσμο, ετοιμάζονται πυρετωδώς και υπόσχονται γενναίες εκπτώσεις, οι οποίες μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις αναμένεται να διαρκέσουν περισσότερες μέρες.

Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές φαίνεται ότι περιμένουν τη Black Friday για να ψωνίσουν σε καλύτερες τιμές. Άλλωστε σύμφωνα με έρευνα της picodi, οι Έλληνες δηλώνουν έτοιμοι να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 242 ευρώ σε διαδικτυακά και φυσικά καταστήματα. 

Οι μεγάλες αλυσίδες πάντως ήδη προετοιμάζουν από νωρίς τους καταναλωτές για τη συγκεκριμένη ημέρα. Πολλές από αυτές έχουν εδώ και αρκετές μέρες ειδικά banner στα online καταστήματά τους, ώστε οι καταναλωτές να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους, να επιλέξουν τις κατηγορίες προϊόντων που τους ενδιαφέρουν και να ενημερωθούν με newsletter λίγες ημέρες πριν για τις σχετικές προσφορές.

Με αυτό τον τρόπο κάθε εταιρεία προσπαθεί να κερδίσει προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών της, φροντίζοντας να ενημερώσει τους πελάτες της για τα προϊόντα που οι ίδιοι έχουν επιλέξει ότι τους ενδιαφέρουν ώστε εκείνη τη ημέρα να γνωρίζουν τι θα ψωνίσουν και σε ποια τιμή.

Κάποιες προσφορές  που θα ισχύσουν τις μέρες πριν και μετά τη Black Friday έχουν μάλιστα ήδη αρχίσει να αποστέλλονται στους καταναλωτές που έχουν δηλώσει ότι ενδιαφέρονται να ψωνίσουν κάποιο προϊόν. Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες δηλώνουν πάντως ότι θα ψωνίσουν κατά μέσο όρο σχεδόν 4 προϊόντα κατά τη διάρκεια της Black Friday.

Πολλές επιχειρήσεις μέσα από τη διαδικτυακές τους σελίδες δίνουν παράλληλα χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές για τα ψώνια τους κατά τη διάρκεια της Black Friday, όπως:

  • Nα κάνουν έρευνα αγοράς   

Η έρευνα αγοράς μάλιστα πρέπει να ξεκινήσει αρκετές μέρες πριν ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν τις αρχικές τιμές των προϊόντων που τους ενδιαφέρουν καθώς και τη διακύμανση τους μέχρι την ημέρα των μεγάλων εκπτώσεων.

  • Να καθορίσουν το μπάτζετ 

Οι μεγάλες προσφορές της συγκεκριμένης μέρας μπορεί να αποπροσανατολίσουν τους καταναλωτές από τις πραγματικές τους ανάγκες, όποτε καλό είναι έχουν προκαθορισμένο στο μυαλό τους το ποσό που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν.

  • Να φτιάξουν λίστα

Η λίστα θα τους βοηθήσει  ώστε να μην «ξεφύγουν» από τις πραγματικές τους ανάγκες, να μην παρασυρθούν από τις προσφορές αγοράζοντας κάτι που δεν έχουν ανάγκη και να «ξεχάσουν» κάτι που χρειάζονται.

Σημειώνεται τέλος, ότι στη χώρα μας  η πιο δημοφιλής ώρα για αγορές είναι τα μεσάνυχτα (για τις διαδικτυακές αγορές), και το μεσημέρι μεταξύ 2 - 3 μ.μ. σύμφωνα με το Black-Friday.Global για το 2018. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές που θα προτιμήσουν τα φυσικά καταστήματα  θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για τις ουρές κατά τις ώρες αιχμής.