Coca-Cola HBC: Αύξηση εσόδων και όγκων πωλήσεων στο τρίτο τρίμηνο του 2019

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Coca-Cola HBC: Αύξηση εσόδων και όγκων πωλήσεων στο τρίτο τρίμηνο του 2019
Στην Ελλάδα οι όγκοι πωλήσεων υποχώρησαν κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό.

Αύξηση στα έσοδα και τους όγκους πωλήσεων παρουσίασε η Coca-Cola HBC AG το τρίτο τρίμηνο του 2019, σύμφωνα με την περιληπτική ενημέρωση για την πορεία των εργασιών του τρίτου τριμήνου του 2019 που ανακοίνωσε η εταιρεία.

Συγκεκριμένα, σημειώθηκε αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 3,4%, ή κατά 2,3% εάν εξαιρεθεί η επίδραση που είχε η εξαγορά της Bambi.

Οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 1,1% στο τρίμηνο, ή κατά -0,1% εάν εξαιρεθεί η εξαγορά της Bambi. Οι συναλλαγές αυξήθηκαν με ταχύτερο ρυθμό από τον όγκο πωλήσεων και τα σήματα αύξησαν ή διατήρησαν το μερίδιο αγοράς στην πλειονότητα των αγορών, ενώ οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες προκάλεσαν πτώση του όγκου πωλήσεων στον κλάδο σε αρκετές από τις βασικές χώρες.

Στην Ελλάδα οι όγκοι πωλήσεων υποχώρησαν κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, με την πτώση στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών να οφείλεται, όπως επισημαίνεται, εν μέρει στις ενισχυμένες πωλήσεις εν όψει των αυξήσεων των τιμών του Ιουλίου.

«Συνεχίζουμε να παρατηρούμε ισχυρή δυναμική στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, έχοντας κερδίσει μερίδιο τόσο όγκου όσο και αξίας στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών στο τρίμηνο. Σημειώθηκε πτώση του όγκου πωλήσεων κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό στην κατηγορία των χυμών σε ένα ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου εστιάζουμε σε προϊόντα αυξημένης αξίας στην κατηγορία» σημειώνεται.

Αναλυτικά, οι όγκοι πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκαν κατά 1,2%, καταγράφοντας επιτάχυνση συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο και την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Οι όγκοι πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές υποχώρησαν κατά 4,0%, ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι είχαν σημειώσει ισχυρή αύξηση κατά 11,3%. Η πτώση αυτή οφείλεται κυρίως στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικράτησαν τον Αύγουστο στις σημαντικότερες χώρες όπου δαραστηριοποιείται η εταιρεία.

Οι όγκοι πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 3,0%, ή κατά 0,8% εάν εξαιρεθεί η εξαγορά της Bambi. Η συνεχιζόμενη αύξηση του όγκου πωλήσεων σε Ρουμανία, Ουκρανία και Νιγηρία, όπου η αγορά ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στις στρατηγικές πρωτοβουλίες της διοίκησης, αντισταθμίστηκε κατά ένα μέρος από την πτώση του όγκου πωλήσεων στη Ρωσία λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν στη χώρα αλλά και της υψηλής συγκριτικής βάσης.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 2,3%, ή 2,4% εάν εξαιρεθεί η εξαγορά της Bambi, σημειώνοντας αύξηση άνω του 1% έναντι του πρώτου εξαμήνου και του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι.

Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκαν κατά 0,3%, καθώς οι αυξήσεις τιμών και το θετικό μείγμα κατηγορίας προϊόντων και συσκευασίας αντισταθμίστηκαν από το δυσμενές μείγμα καναλιών διανομής.

Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στις αναπτυσσόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 4,6%, ενισχυόμενα από την αποτελεσματική εφαρμογή της στρατηγικής με έμφαση στο μείγμα τιμών, κατηγορίας προϊόντων και συσκευασίας, με σκοπό την ενίσχυση της αύξησης των εσόδων.

Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στις αναδυόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 3,4%, ή κατά 3,1% εάν εξαιρεθεί η εξαγορά της Bambi, με σημαντική βελτίωση να καταγράφεται στο μείγμα προϊόντων/τιμών σε όλες τις αγορές εκτός της Νιγηρίας. Στη Νιγηρία, οι επενδύσεις με στόχο την τελική τιμή των προϊόντων οι οποίες ολοκληρώθηκαν πρόσφατα με επιτυχία, έχουν ενισχύσει την ανταγωνιστική θέση συμβάλλοντας στην αύξηση του όγκου πωλήσεων τον Οκτώβριο.

Αναμένεται αύξηση των εσόδων από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 4% – 4,5% σε ετήσια βάση, συμπεριλαμβανομένης συνεισφοράς 70 μονάδων βάσης από την εξαγορά της Bambi.

Οι συναλλαγματικές διακυμάνσεις στη διάρκεια του τριμήνου ήταν ευνοϊκότερες από ό,τι αναμενόταν. Για το σύνολο του έτους αναμένεται αρνητικός αντίκτυπος ύψους 15 εκατ. ευρώ, μια βελτίωση της τάξης των 5 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμηση της διοίκησης.

Ο Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε σχετικά:

«Σε ένα τρίμηνο που ο ασυνήθιστα ψυχρός και βροχερός καιρός κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, συμπίεσε τον όγκο πωλήσεων στον κλάδο σε πολλές από τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, αισθανόμαστε ικανοποιημένοι που αυξήσαμε ή διατηρήσαμε το μερίδιο μας στην πλειονότητα των αγορών μας και που σημειώσαμε πρόοδο με την εμπορική μας στρατηγική, η οποία βελτίωσε ακόμα περισσότερο το μείγμα προϊόντων/τιμών και συνετέλεσε στη διατήρηση της ανάπτυξης σε βασικούς τομείς που εστιάζει η στρατηγική μας όπως τα προϊόντα με το σήμα Coke, τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες, τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη και η καινοτομία. Είμαστε επίσης περήφανοι που ο Δείκτης Βιωσιμότητας Dow Jones μας ανέδειξε ως την πιο βιώσιμη εταιρεία ποτών και αναψυκτικών στην Ευρώπη για έκτη φορά μέσα σε επτά χρόνια. Για το σύνολο του έτους, είμαστε ικανοποιημένοι από την επιτάχυνση που παρατηρούμε στο τέταρτο τρίμηνο, η οποία μας δίνει την πεποίθηση ότι το 2019 θα είναι μια χρονιά ισχυρής αύξησης των εσόδων μας σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση και καλής ανάπτυξης των περιθωρίων κέρδους».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider