«Μήλον της Έριδος» για τις μεγάλες αλυσίδες του κλάδου έχουν γίνει οι λευκές ηλεκτρικές συσκευές, καθώς σταθερά παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση του τζίρου. Έτσι, οι τρεις μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς, Κωτσόβολος, Public-Media Markt και Πλαίσιο ετοιμάζονται για ένα ιδιαίτερα «καυτό» Φθινόπωρο με προσφορές και νέα καταστήματα, επιδιώκοντας όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο από την πίττα που μόνο για τις λευκές συσκευές μπορεί να ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Ενδεικτικό του αυξημένου τζίρου και κατ’ επέκταση του επιχειρηματικού ενδιαφέροντος είναι το γεγονός ότι –σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της GFK σε επίπεδο εξαμήνου η κατηγορία των μεγάλων ηλεκτρικών συσκευών κατέγραψε άνοδο της τάξης του 9,1% με το τζίρο να φτάνει τα 234 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, το δεύτερο τρίμηνο του 2019 η άνοδος ήταν της τάξης του 10,9% και οι πωλήσεις ανήλθαν σε 122 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα μάλιστα με στελέχη του κλάδου, η θετική εικόνα αναμένεται να συνεχιστεί και το δεύτερο εξάμηνο και οι εκτιμήσεις είναι ότι ο τζίρος θα φτάσει ή και θα ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ έναντι 480 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Συνολικά, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της GFK συνολικά η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στο πρώτο εξάμηνο κατέγραψε τζίρο σχεδόν 1 δισ. ευρώ, καταγράφοντας μικρή αύξηση σε σχέση με πέρυσι. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις ανήλθαν στα 980 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο, καταγράφοντας ετήσια άνοδο της τάξης του 1,5% ενώ ειδικά για το δεύτερο τρίμηνο ανήλθαν στα 499 εκατ. ευρώ, με αύξηση 2,4%. Με δεδομένο μάλιστα ότι παραδοσιακά το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου πραγματοποιείται το τελευταίο τρίμηνο, λόγω Black Friday αλλά και γιορτών, η εκτίμηση της αγοράς είναι ότι ο ετήσιος τζίρος θα ξεπεράσει με ευκολία τα 2,18 δισ. ευρώ που ήταν το 2018.

«Παιχνίδι για τρεις» στις λευκές συσκευές

Η σταθερή αύξηση που παρουσιάζουν οι μεγάλες ηλεκτρικές συσκευές έχει «ανοίξει την όρεξη» των μεγάλων αλυσίδων του κλάδου, οι οποίες θέλουν να πάρουν μερίδιο από την όλο και μεγαλύτερη πίτα. Μέχρι πρότινος, με διαφορά το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς είχε η Dixons/Κωτσόβολος, που ουσιαστικά είχε και τον πρωταγωνιστικό ρόλο στις λευκές συσκευές και μάλιστα με μεγάλη διαφορά. Όμως, από τη μία η νέα εταιρεία που δημιούργησαν η Public με τη Media Markt και από την άλλη η είσοδος της Πλαίσιο στις λευκές συσκευές αλλάζουν τα δεδομένα. Μάλιστα, όπως αναφέρουν στο insider.gr πηγές του κλάδου, οι δύο νέοι «παίκτες» αναμένεται να μπουν πολύ δυναμικά από το Σεπτέμβριο και κυρίως μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, ενώ η αγορά αναμένει την απάντηση της Κωτσόβολος. Σε κάθε περίπτωση πάντως, τονίζουν, από τα νέα δεδομένα κερδισμένος θα βγει ο καταναλωτής, καθώς η αύξηση του ανταγωνισμού αναμένεται να φέρει μπαράζ προσφορών.