Την ίδια στιγμή που η ευρωπαϊκή αγορά παρουσιάζει ύφεση, η ελληνική κερδίζει αργά αλλά σταθερά μικρά ποσοστά αύξησης. Ο φετινός Οκτώβρης ήταν ένας καλός μήνας, με 7.290 ταξινομήσεις, ενώ συνολικά στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, οι ταξινομήσεις μόλις που ξεπέρασαν τις 100.000 κατά 62 αυτοκίνητα.
Οκτώβριος 2019 | Οκτώβριος 2018 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 7.290 | 7.125 | +2,3% |
Ιανουάριος-Οκτώβριος 2019 | Ιανουάριος-Οκτώβριος 2018 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 100.062 | 91.201 | +9,7% |
Όπως μπορούμε να δούμε και στον πίνακα που ακολουθεί και επεξεργάστηκε ο Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων & Δικύκλων, από άποψη κινητήρων τα αυτοκίνητα με καύσιμο τη βενζίνης έχουν τη μερίδα του λέοντος, ενώ αυτά με καύσιμο το πετρέλαιο ακολουθούν, αλλά μειούμενα. Μικρές αλλά πλέον ενδιαφέρουσες είναι οι πωλήσεις υβριδικών μοντέλων, με συνεχώς αύξουσα τάση, ενώ ένα μικρό αλλά υπαρκτό ποσοστό έχουν πλέον και τα μοντέλα με κινητήρες διπλού καυσίμου, βενζίνης/φυσικού αερίου και βενζίνης/υγραερίου. Να σημειώσουμε πάντα ότι αναφερόμαστε σε ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων και όχι σε εκ των υστέρων τοποθέτησης συστημάτων φυσικού αερίου ή υγραερίου.
Οκτώβριος 2019 | Οκτώβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2019 | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 61,7% | 54,9% | +6,8 | 65,7% | 59,6% | +6,1 |
Πετρέλαιο | 25,6% | 37,2% | -11,6 | 26,6% | 35,7% | -9,1 |
Υβριδικά (HEV) | 8,9% | 6,8% | +2,1 | 5,4% | 3,5% | +1,9 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 0,7% | 0,3% | +0,4 | 0,4% | 0,3% | +0,1 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,1% | 0,8% | +1,3 | 1,3% | 1,0% | +0,3 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,0% | 0,0% | +1,0 | 0,7% | 0,0% | +0,7 |
Όσον αφορά στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες αυτοκινήτων στη χώρα μας, η Β, δηλαδή αυτή των supermini, διαπρέπει σε πωλήσεις, ακολουθούμενη από τη C, αυτή των μικρομεσαίων αυτοκινήτων και την Α, των μικρών μοντέλων πόλης. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η υποκατηγορία των SUV μοντέλων είναι αυτή με τη μεγαλύτερη δυναμική. Όπως μπορούμε να δούμε στον πίνακα που ακολουθεί, σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες εκτός των Α και Β, τα SUV έχουν μεγαλύτερο μερίδιο από τα συμβατικά μοντέλα, κάτι που πριν μερικά χρόνια ήταν αδιανόητο.
Κατηγορία | Οκτώβριος 2019 | Οκτώβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος-Οκτώβριος 2019 | Ιανουάριος-Οκτώβριος 2018 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 9,8% | 12,1% | -2,3 | 14,7% | 15,2% | -0,5 |
A-SUV | 1,1% | 1,8% | -0,7 | 1,4% | 1,3% | +0,1 |
B | 32,3% | 37,7% | -5,4 | 34,0% | 36,0% | -2,0 |
B-SUV | 16,1% | 10,6% | +5,5 | 12,3% | 9,4% | +2,9 |
C | 14,0% | 15,6% | -1,6 | 13,4% | 15,6% | -2,2 |
C-SUV | 19,7% | 15,6% | +4,1 | 17,6% | 15,0% | +2,6 |
D | 1,9% | 2,1% | -0,2 | 1,5% | 2,0% | -0,5 |
D-SUV | 3,2% | 2,1% | +1,1 | 2,2% | 2,2% | 0,0 |
E | 0,2% | 0,4% | -0,2 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
E-SUV | 0,4% | 0,2% | +0,2 | 0,2% | 0,2% | 0,0 |
F-G | 0,0% | 0,0% | 0,0 | 0,0% | 0,0% | 0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,1% | 0,0 | 0,1% | 0,1% | 0,0 |
(Total SUV) | (40,6%) | (30,4%) | (+10,2) | (33,8%) | (28,2%) | (+5,6) |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,2% | 0,2% | 0,0 |
MPV | 0,3% | 0,3% | 0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,6% | 1,1% | -0,5 | 1,9% | 2,2% | -0,3 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |