Η διείσδυση σε νέες αγορές, καθώς και η ανάπτυξη περισσότερων συνεργασιών, προκειμένου να αυξηθούν οι πωλήσεις, αποτελούν το μεγάλο «στοίχημα» για την Ποτοποιία – Οινοποιία Θράκης ΑΒΕΕ, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής ούζου, αλκοολούχου ποτού τύπου brandy, τσίπουρου, βότκα, τζιν και λικέρ με εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 30 χώρες του κόσμου.
Η εταιρεία από την Κομοτηνή βάζει πλώρη για ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς και ατενίζει το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία.
Πάνω από τα 20 εκατ. ευρώ διατηρούνται οι πωλήσεις
Όπως προκύπτει από τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που καταχωρήθηκαν πρόσφατα στο ΓΕΜΗ, το 2024 ο καθαρός κύκλος εργασιών της ανήλθε στα 21,90 εκατ. ευρώ από 22,08 εκατ. ευρώ το 2023, μειωμένος κατά 0,81%. Μετά δε την αφαίρεση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης οι συνολικές πωλήσεις παρουσιάζουν μείωση κατά 3,83%.
Τα μικτά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε 5,80 εκατ. ευρώ έναντι 5,44 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, αυξημένα κατά 6,57% ενώ τα αποτελέσματα προ τόκων και φόρων για τη χρήση του 2024 ανήλθαν στα 3,05 εκατ. ευρώ από 2,85 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 7,07%.
Μηδενίστηκε ο δανεισμός
Τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας ανέρχονται σε 11.374.498,26 ευρώ έναντι 9.916.620,37 ευρώ της προηγούμενης χρήσης, αυξημένα κατά 14,70%, ενώ ο συνολικός δανεισμός το 2024 μηδενίστηκε από 389.488,90 ευρώ που ήταν το 2023.
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στις 31.12.2024 ήταν 3.995.337,25 ευρώ έναντι 2.410.578,14 ευρώ το 2023, αυξημένα κατά 65,74%.
«Παρατηρούμε μικρή κάμψη του κύκλου εργασιών, αλλά αύξηση των αποτελεσμάτων. Αυτό σημαίνει ότι η αύξηση των κερδών κατά 357.815,11 ευρώ, σε ποσοστό 6,57% οφείλεται στη μείωση του κόστους των παραγόμενων προϊόντων το 2024», τονίζεται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας.
«Ο συνολικός δανεισμός μηδενίστηκε τον Ιανουάριο του 2024 και έκτοτε η εταιρεία κινείται με αποκλειστικά δικά της κεφάλαια. Έτσι η Ποτοποιία – Οινοποιία Θράκης από το 2019, την τελευταία προ covid χρονιά, ως τον Ιανουάριο του 2024, αποπλήρωσε ποσό ίσο με 1.950.191,31 ευρώ, πλέον των αναλογούντων σε αυτό τόκους. Δέκα χρόνια πριν, το 2009 ο δανεισμός ήταν 4.200.000 ευρώ», σημειώνει επίσης η διοίκηση.
«Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα παραμένουν σε υψηλά επίπεδα παρόλο που κινούμαστε με αποκλειστικά δικά μας κεφάλαια. Όλα αυτά καταδεικνύουν με κατηγορηματικό τρόπο την πολύ καλή χρηματοοικονομική διάρθρωση της εταιρείας», αναφέρεται επίσης.
Αίτηση σε επενδυτικό πρόγραμμα
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία αιτήθηκε και περιμένει την ένταξή της σε επενδυτικό πρόγραμμα 1.000.000 ευρώ, που προκήρυξε η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με επιδότηση 50%.
Η εικόνα των ξένων αγορών
Χαρτογραφώντας την εικόνα που παρουσιάζουν σήμερα οι ξένες αγορές για τον συγκεκριμένο κλάδο, η εταιρεία αναφέρει πως «Η αγορά του Ιράκ δεν θεωρείται πια σταθερή. Το αντίθετο μάλιστα. Η συγκεκριμένη αγορά μπορεί να είναι βασική για την παραγωγική διάρθρωση της επιχείρησης αλλά δεν λειτουργεί πια αδιάλειπτα».
Παράλληλα «η γερμανική αγορά δείχνει ξεκάθαρα τα σημάδια ύφεσης της οικονομίας της που αντικατοπτρίζονται στη ζήτηση των προϊόντων», ενώ την ίδια ώρα «Οι περισσότερες ελληνικές αλυσίδες δείχνουν με δυσκολία σταθερότητα, πολλές από αυτές μάλιστα αρχίζουν να δείχνουν πτωτικές τάσεις, γεγονός που αναφέρουν οι συνεργάτες και οι συνάδελφοι στον κλάδο μας».
Η δε «διείσδυση της εταιρείας στη βαλκανική αγορά είναι προς τη σωστή κατεύθυνση».
Με ιστορία σχεδόν 50 χρόνων
Η εταιρεία Ποτοποιία – Οινοποιία Θράκης ΑΒΕΕ ιδρύθηκε το 1977, έχει έδρα τη Βιομηχανική Περιοχή Κομοτηνής, ενώ το κύριο αντικείμενό της είναι η παραγωγή και εμφιάλωση οινοπνευματωδών ποτών, καθώς και η εμπορία αυτών.
Οι κυριότερες εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός της εταιρείας βρίσκονται στη ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής σε τρία οικόπεδα συνολικής έκτασης 19.768,75 τ.μ. επί των οποίων έχει κτιστεί το εργοστάσιο και οι αποθηκευτικοί χώροι συνολικού εμβαδού 5.461 τ.μ.
Τα προϊόντα της εξάγονται σε περισσότερες από 30 χώρες σε Ευρωπαϊκή Ένωση, Μέση Ανατολή, Αυστραλία, ΗΠΑ κλπ, ενώ η εταιρεία παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για τις μεγαλύτερες αλυσίδες της Γερμανίας και της Ελλάδας. Ταυτόχρονα, τα επώνυμα προϊόντα της «ΟΥΖΟ 7» και «ΟΥΖΟ 7 GOLD» κατέχουν την πρώτη θέση σε χώρες της Μέσης Ανατολής.