Η Nexans διαθέτει εναλλακτικές λύσεις για την αξιοποίηση των υποβρύχιων καλωδίων που κατασκευάζει για τη διασύνδεση Κρήτη-Κύπρος, στην περίπτωση που τελικά ναυαγήσει το έργο. Αυτό επισημαίνεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε η γαλλική εταιρεία, στην οποία επί της ουσίας εξηγεί γιατί είναι καλυμμένη οικονομικά, στο ενδεχόμενο που τελικά αναβληθεί επ΄ αόριστον η κατασκευή του Great Sea Interconnector.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, όλα τα καλώδια που έχουν ήδη κατασκευαστεί για το GSI έχουν εξοφληθεί πλήρως, εξαλείφοντας έτσι οποιαδήποτε οικονομική έκθεση της εταιρείας σε περίπτωση προσαρμογών στο έργο.
«Οι προηγμένες λύσεις καλωδίων HVDC της Nexans είναι ιδιαίτερα περιζήτητες σε μια σειρά έργων σε παγκόσμιο επίπεδο. Επομένως, οποιαδήποτε διαθέσιμη παραγωγική ικανότητα μπορεί να αναδιατεθεί σε άλλες πρωτοβουλίες, οι οποίες είναι ήδη σε εξέλιξη ή υπό σχεδιασμό», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Την ίδια ώρα, την αντίθεσή του στη χρηματοδότηση του Great Sea Interconnector από την Κύπρο κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου, εξέφρασε ο Κύπριος Υπουργός Οικονομικών, Μάκης Κεραυνός, σε ραδιοφωνική συνέντευξή του σε τοπικό μέσο. Οι δηλώσεις του κ. Κεραυνού κινούνται στο εντελώς αντίθετο μήκος κύματος με τη χθεσινή πρωτοβουλία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας της Κύπρου (ΡΑΕΚ), να δρομολογήσει με χθεσινή απόφασή της την έναρξη καταβολής των πρώτων 25 εκατ. ευρώ για το 2025.
Επίσης, αντιστρατεύονται τη διακυβερνητική συμφωνία Ελλάδας - Κύπρου για το έργο, σύμφωνα στην οποία προβλέπεται η καταβολή ετησίως ενός ποσού έως 25 εκατ. ευρώ από τη Λευκωσία.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, η αντίθεση του Υπουργού Οικονομικών είναι κρίσιμη, καθώς η Λευκωσία έχει αποφασίσει τα ποσά αυτά να προέλθουν επί της ουσίας από τα κρατικά ταμεία, ώστε να μην επιβαρυνθούν οι Κύπριοι καταναλωτές πριν από την έναρξη λειτουργίας του έργου. Μάλιστα, για το ποσό για το 2025 έχει προβλεφθεί στον φετινό κυπριακό κρατικό προϋπολογισμό.
Σύμφωνα με κυπριακά ΜΜΕ, στην ίδια συνέντευξη ο κ. Κεραυνός σημείωσε πως είναι παράλογο να επιβαρυνθούν οι Κύπριοι φορολογούμενοι για ένα έργο που είναι παγωμένο. Επίσης, ανέφερε πως έχει στη διάθεσή του δύο μελέτες από ανεξάρτητους οίκους, οι οποίες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το GSI δεν είναι βιώσιμο οικονομικά.