Πρόσκληση στην κοινοπραξία Goldair Cargo – AKTOR, των Καλλίνικου και Εξάρχου, και στον όμιλο ΟΛΘ, συμφερόντων του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, για συμμετοχή τους στον ανταγωνιστικό διάλογο για την ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης του έργου «Ανάπτυξη, Αδειοδότηση, Κατασκευή, Λειτουργία, Εκμετάλλευση και Συντήρηση Επιχειρηματικού Πάρκου στο ακίνητο του πρώην στρατοπέδου Γκόνου της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ», απέστειλαν το Υπερταμείο και η μονάδα PPF (Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, Project Preparation Facility – PPF). Αυτό σημαίνει ότι ο εν λόγω διαγωνισμός εισέρχεται και επισήμως στην επόμενη φάση του, όπως προ ημερών είχε προϊδεάσει το insider.gr.
Στον διαγωνισμό, αρχικά είχαν δώσει το παρών τα επενδυτικά σχήματα Goldair Cargo – Aktor Όμιλος Εταιρειών, Trade Logistics AEBE (Όμιλος Fourlis) – ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε., Noval Property, ΟΛΘ Α.Ε.. Όπως έχουμε αναφέρει, στην πορεία αποχώρησαν από τη διαδικασία κάποια σχήματα ενώ είχαμε και συμμαχίες ανάμεσα σε διεκδικητές. Πλέον, μετά από όσα προηγήθηκαν, προκρίθηκαν στην επόμενη Β’ Φάση του Διαγωνισμού οι «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΟΛΘ)» και η «Ένωση Goldair Cargo - Aktor Όμιλος Εταιρειών», στην οποία έχει εισέλθει και η Trade Estates (αν και δεν αναφέρεται στη σχετική πρόσκληση), που μένουν στη «μάχη» για το ακίνητο της ΓΑΙΑΟΣΕ, επιφάνειας 672 στρεμμάτων, στη Θεσσαλονίκη.
Ο Φάκελος Συμμετοχής στον Διάλογο υποβάλλεται, σύμφωνα με τη σχετική πρόσκληση, μέχρι τις 05.08.2025, ημέρα Τρίτη και ώρα 12.00, ενώ από την επομένη θα αρχίσει ο σχετικός έλεγχος των φακέλων. Ο πρώτος Κύκλος Διαλόγου θα διαρκέσει τέσσερις (4) εβδομάδες, ώστε να παρασχεθεί επαρκής χρόνος για την προετοιμασία και ενεργητική συμμετοχή στο Διάλογο. Θα ακολουθήσει, εφόσον χρειαστεί και συνηθίζεται, και δεύτερος κύκλος.
Σκοπός της διαδικασίας είναι η εκτίμηση ως προς τις τεχνικές ή/και χρηματοδοτικές ή/και νομικές λύσεις που μπορεί να προσφέρει η αγορά, καθώς και η διερεύνηση και ο προσδιορισμός των μέσων που μπορούν να ικανοποιήσουν με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες της αναθέτουσας αρχής σε σχέση με το ανωτέρω έργο.
Το project
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Επιχειρηματικού Πάρκου στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου, συνολικής έκτασης 672.000 τ.μ.. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου 260 εκατ. ευρώ. Η ακριβής διάρκεια της παραχώρησης, καθώς και τυχόν παράτασης που δύναται να δοθεί, θα καθοριστούν με την ολοκλήρωση της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Με την αξιοποίηση του ακινήτου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, η Βόρεια Ελλάδα θα αποκτήσει ένα σύγχρονο επιχειρηματικό πάρκο που θα αναβαθμίσει τον κλάδο των συνδυασμένων μεταφορών, με ουσιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και την εθνική οικονομία.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ, ως δικαιούχος του έργου, ανέθεσε στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ (PPF) τη διενέργεια του διαγωνισμού, η οποία εκκίνησε τη διαγωνιστική διαδικασία αφού πρώτα ολοκλήρωσε τις απαραίτητες προκαταρκτικές ενέργειες ωρίμανσης για την παραχώρηση του ακινήτου στο επενδυτικό σχήμα που θα επιλεγεί. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, πρόκειται για επένδυση (μέσω σύμβασης παραχώρησης) αξίας έως 260 εκατ. ευρώ, ανάλογα με την αναπτυξιακή στρατηγική, δηλαδή ανάλογα με το μείγμα χρήσεων logistics και μεταποίησης που θα επιλεγεί.
Το ακίνητο διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με τον Εμπορικό Σταθμό του ΟΣΕ και τον ΟΛΘ, η οποία όμως έχει εγκαταλειφθεί και απαιτείται η αναβάθμιση της. Η θέση του ακινήτου, η μεγάλη του έκτασή και η σιδηροδρομική σύνδεση το καθιστούν ιδιαίτερα ελκυστικό για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών υπερτοπικής σημασίας. Το project θα διασυνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα Βαλκάνια και την ανατολική Ευρώπη μέσω συνδυασμένων μεταφορών οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων.
Η συμμαχία της Goldair με AKTOR και το… παρελθόν με ΟΛΘ
Χτες, μόλις, το insider.gr αναφέρονταν στην ευρύτερη συμμαχία του ομίλου Goldair με την AKTOR για τα έργα σε Γκόνο και Φυλή που παραπέμπει σε μια άτυπη συνεργασία σε συμβάσεις παραχώρησης. Παλιότερα, έχουμε αναδείξει την κόντρα της Goldair με τον ΟΛΘ με φόντο τη διεκδίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, όπου, στον σχετικό διαγωνισμό, ο ΟΛΘ είχε αρχικά επικρατήσει, ο ανταγωνιστής του προχώρησε σε νομικές ενέργειες (ΣτΕ), πριν τελικά, στην αρχή του έτους, όπως είχαμε αποκαλύψει, η διαδικασία ακυρωθεί με απόφαση του Υπερταμείου, προφανώς με κυβερνητική ντιρεκτίβα.