Με προβλήματα συνεχίζεται η υλοποίηση του «Εξοικονομώ 2021», με αιτήσεις να παραμένουν κολλημένες πάνω από 7 μήνες στην εκταμίευση, ενώ ο οδηγός υποβάλλεται σε τροποποιήσεις προκειμένου να διευκολυνθούν οι δικαιούχοι και η ολοκλήρωση του προγράμματος.
Όπως είναι γνωστό, για τις αιτήσεις του συγκεκριμένου προγράμματος που έχουν υπαχθεί μετά τις 27 Ιουνίου και η συμβατική προθεσμία ολοκλήρωσης εργασιών λήγει έως τις 29 Σεπτεμβρίου 2025 έχει δοθεί παράταση έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2025 αλλά όπως αναφέρει πηγή της αγοράς μιλώντας στο insider.gr, το πρόγραμμα προχωρά με πολύ βραδείς ρυθμούς και αλλαγές και πολίτες ή εταιρείες που έχουν αναλάβει να το υλοποιήσουν για λογαριασμό των πελατών τους που έχουν υπαχθεί στο πρόγραμμα, θα πρέπει να είναι σε συνεχή εγρήγορση και να γνωρίζουν καλά όσα αναφέρονται (ή τις αλλαγές που γίνονται) στον οδηγό του προγράμματος.
- Ενεργειακή αναβάθμιση: Τα προγράμματα για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις – Πότε αναμένεται το νέο «Εξοικονομώ»
- Εξοικονομώ 2025: Ποιοι θα πάρουν επιδοτήσεις 50% έως 100% – Τα κριτήρια και τα επόμενα προγράμματα
Αντίστοιχα προβλήματα έχουν καταγραφεί και σε άλλα αντίστοιχα προγράμματα («Εξοικονομώ-Αυτονομώ») όπου οι γραφειοκρατικές διαδικασίες σκοντάφτουν στα λάθη που κάνουν οι δικαιούχοι ή σε συγκυρίες της αγοράς (αύξηση τιμών σε υλικά κλπ). Με βάση τη μέχρι τώρα εμπειρία, τα περισσότερα προβλήματα προκύπτουν κατά τον έλεγχο της επάρκειας και της ορθότητας των στοιχείων, δηλαδή την μη ορθή συμπλήρωση των αιτήσεων από την πλευρά των ενδιαφερομένων με αποτέλεσμα να πρέπει να πραγματοποιηθούν δύο και τρεις αξιολογήσεις προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις. Πολλοί φάκελοι θεωρούνται ελλιπείς καθώς δεν συμπεριλαμβάνονται όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά ενώ πολύ συχνά υπάρχουν λάθη και ασυμφωνίες μεταξύ των στοιχείων που παρατίθενται δηλαδή δεν γίνεται ταυτοποίηση ακινήτου βάσει των δηλωθέντων στοιχείων στο πληροφοριακό σύστημα, δεν συμπληρώνονται σωστά τα έντυπα, τα στοιχεία των προμηθευτών δεν συμφωνούν με εκείνα που έχουν δηλωθεί στο πληροφοριακό σύστημα, αποκλίσεις στα τιμολόγια.
Βασική παράμετρος για την υλοποίηση του προγράμματος είναι η ορθή διαχείρισή του από την πλευρά του δικαιούχου. Συχνά αναλαμβάνουν τη διεκπεραίωση εταιρείες με εμπειρία αλλά κάποιες φορές (και πιο συχνά στην επαρχία), υπάρχουν εταιρείες που δεν ξέρουν να διαχειριστούν τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και κάνουν λάθη ακόμη και στα παραστατικά. Και ενώ η εμπειρία αποτελεί το ένα συστατικό της επιτυχούς ολοκλήρωσης των εργασιών, η γνώση του οδηγού αποτελεί το δεύτερο. Όπως επισημαίνει πηγή της αγοράς, πολλές εταιρείες και επαγγελματίες δεν έχουν διαβάσει καλά τον οδηγό και παρ’ όλο που είναι πλήρης και αναλυτικός προχωρούν αγνοώντας τις διαδικασίες με αποτέλεσμα να γυρίζουν πίσω οι αιτήσεις και να καταγράφονται καθυστερήσεις.