Στην τελική ευθεία βρίσκεται ο διαγωνισμός για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας με ΣΔΙΤ», εκτιμώμενης αξίας 444,9 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), ενός εκ των δύο σημαντικών έργων που προωθούνται στη Βόρεια Ελλάδα μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (το άλλο είναι ο «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη/Παλαιοκώμη», εκτιμώμενης αξίας 248,5 εκατ. ευρώ).
Από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «άναψε πράσινο» στην ολοκλήρωση της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου, στάδιο στο οποίο συμμετείχαν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – METLEN. Δεδομένου ότι έχει ολοκληρωθεί το στάδιο αυτό, που έγινε σε δύο κύκλους, και από το υπουργείο θεωρείται ότι «έχουν καλυφθεί επαρκώς τα ζητήματα που άπτονται των τεχνικών, χρηματοοικονομικών και νομικών πτυχών του Έργου, τα οποία αποτέλεσαν το αντικείμενο του Διαλόγου μεταξύ Αναθέτουσας Αρχής και Προεπιλεγέντων, καθώς και ότι έχουν εξεταστεί τα πιθανά μέσα που μπορούν να ικανοποιήσουν με τον βέλτιστο τρόπο την υλοποίηση του Έργου», ο διαγωνισμός περνάει πλέον στην φάση της υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, σε ημερομηνία που θα ορίσει το υπουργείο.
Οδικός άξονας Θεσσαλονίκης - Έδεσσας
Όπως και άλλες φορές έχουμε αναφέρει, το έργο αναμένεται να αναβαθμίσει την ασφάλεια των μεταφορών και να μειώσει σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού κατά 6 έως 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη- Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη - Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Έδεσσα.
Συνοπτικά ο ιδιώτης φορέας θα αναλάβει:
Α. Τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων: — Μαυροβούνι – Έδεσσα (συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του τμήματος με τον ισόπεδο κόμβο της περιφερειακής — οδού Έδεσσας), Α/Κ Μαυροβουνίου Α/Κ Ριζαρίου 9,423 χλμ. — Παράκαμψη Γιαννιτσών Α/Κ Γιαννιτσών , Α/Κ Παραλίμνης 8,913 χλμ. — Παράκαμψη Χαλκηδόνας , Α/Κ Χαλκηδόνας , Α/Κ Ελεούσας 6,340 χλμ.
Β. Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας συνολικού μήκους περίπου 52,326 χιλιομέτρων και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.
Το έτερο οδικό ΣΔΙΤ
Να θυμίσουμε ότι σε ανάλογη διαδικασία βρίσκεται και ο διαγωνισμός για τον «Κάθετο Άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με ΣΔΙΤ», εκτιμώμενης αξίας 248,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Τον διαγωνισμό διεκδικούν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – METLEN, ΑΒΑΞ. Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.
Πρόκειται για έργο με το οποίο θα αναβαθμίσει την οδική σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία Οδό ενώ θα παρέχει και άνετη σύνδεση με τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης. Ο δρόμος θα έχει χαρακτηριστικά άξονα ταχείας κυκλοφορίας.
Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.