Σούπερ μάρκετ: Φουντώνει η μάχη στο online κανάλι - Οι κινήσεις των ισχυρών παικτών

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Σούπερ μάρκετ: Φουντώνει η μάχη στο online κανάλι - Οι κινήσεις των ισχυρών παικτών
Με γοργούς ρυθμούς τρέχουν οι εξελίξεις στο ηλεκτρονικό κανάλι των σούπερ μάρκετ. Πόσο κοστίζει το ηλεκτρονικό καλάθι στην Ελλάδα και πόσο αναπτύσσεται το μερίδιο των online αγορών. Τι φέρνει η επόμενη μέρα.

Ραγδαίες αλλαγές συντελούνται το τελευταίο διάστημα στον κόσμο των online αγορών στα σούπερ μάρκετ, την ώρα που ο σύγχρονος καταναλωτής διεκδικεί για τις ηλεκτρονικές του παραγγελίες μεγαλύτερη ταχύτητα και ακόμη πιο άμεσες παραδόσεις των προϊόντων στην πόρτα του.

Οι παράγοντες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων αναγνωρίζουν μεν ότι το φυσικό κατάστημα παραμένει στην καρδιά του καταναλωτή, συνειδητοποιούν δε ότι σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται ταχύτητα, το online κανάλι αγορών διεκδικεί τα δικά του μερίδια και «αξιώνει» σημαντικές επενδύσεις.

Οι συνεργασίες με την efood

Το τελευταίο μάλιστα διάστημα, οι κινήσεις των ισχυρών «παικτών» του κλάδου αλλάζουν εκ νέο το τοπίο και στο μέτωπο των ηλεκτρονικών παραγγελιών, ενώ κομβικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση διαδραματίζουν οι δημοφιλείς πλατφόρμες efood και wolt.

Πρόσφατα άλλωστε, μετά τη λήξη της αποκλειστικής συνεργασίας που υπήρχε μεταξύ του ομίλου Σκλαβενίτης και της πλατφόρμας efood, συνεργασία με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα ξεκίνησε η αλυσίδα My market και δη ο βραχίονας λιανικής της METRO AEBE.

«Ξεκινήσαμε εμείς με τη Wolt και ο Σκλαβενίτης με την efood. Είχαμε αποκλειστικές συνεργασίες. Πλέον οι πλατφόρμες αποφάσισαν να αλλάξουν τον τρόπο παρουσίασης των σούπερ μάρκετ. Εμείς είπαμε να συνεργαστούμε με την efood όταν αυτό θα γινόταν επί ίσοις όροις για όλους. Όταν αυτό έγινε, μπήκαμε στην πλατφόρμα», εξηγούσε πρόσφατα στους εκπροσώπους του Τύπου ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος και επικεφαλής του ομίλου METRO AEBE, Αριστοτέλης Παντελιάδης.

Οι συνεργασίες με τη Wolt

Την ίδια στιγμή, νέα δυναμική στον χώρο των online αγορών φέρνει και η νέα συνεργασία του ομίλου Σκλαβενίτης με τη Wolt, εντείνοντας έτι περαιτέρω τον ανταγωνισμό και αναδιαμορφώνοντας εκ νέου το τοπίο. Βασική στόχευση της Σκλαβενίτης είναι να αποστέλλει τις ηλεκτρονικές παραγγελίες και μέσω των dark stores της Wolt, αλλά και να τις παραδίδει ακόμη ταχύτερα.

Υπενθυμίζεται δε εδώ ότι η Wolt έχει συνεργασία και με τις άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, η My market όπως προαναφέρθηκε, καθώς και η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.

Και νέες χρεώσεις

Πρόσφατα μάλιστα, ο όμιλος Σκλαβενίτης αποφάσισε να αναπροσαρμόσει τις χρεώσεις που αφορούν στην αποστολή των παραγγελιών που πραγματοποιούνται από το ηλεκτρονικό του κατάστημα. O leader του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, με κύκλο εργασιών που ξεπερνάει τα 5 δισ. ευρώ, ανακοίνωσε ότι από την Τετάρτη 7 Μαΐου, η ελάχιστη αξία του «καλαθιού» για την ολοκλήρωση της παραγγελίας είναι τα 20 ευρώ.

Πλέον, οι χρεώσεις αποστολής των παραγγελιών από το ηλεκτρονικό κατάστημα διαμορφώνονται ως εξής: Στα 2,5 ευρώ για αγορές από 20 έως 100 ευρώ και δωρεάν για αγορές από 100 ευρώ και άνω. Να σημειωθεί εδώ ότι από τον Ιούλιο του 2023 και μέχρι πρότινος, οι χρεώσεις για την αποστολή των παραγγελιών από το ηλεκτρονικό κατάστημα του ομίλου Σκλαβενίτης διαμορφώνονταν ως εξής: Στα 5 ευρώ για αγορές έως 30 ευρώ, στα 2,5 ευρώ για αγορές από 30 ευρώ έως 100 ευρώ και δωρεάν για αγορές από 100 ευρώ και άνω.

Η δυναμική του online καναλιού

Στο μεταξύ, παιδικά και βρεφικά προϊόντα, καθαριστικά, εμφιαλωμένο νερό και τυριά αποτελούν τις κατηγορίες που αγοράζουν κυρίως μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές, επιβεβαιώνοντας τη στροφή των ελληνικών νοικοκυριών προς την ευκολία και την ταχύτητα των ψηφιακών αγορών. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της εταιρείας NielsenIQ για τις τάσεις της αγοράς στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, όπως διαμορφώνονται μετά το Πάσχα, οι εν λόγω κατηγορίες έχουν τη μεγαλύτερη διείσδυση στο online κανάλι των σούπερ μάρκετ, την ώρα που καλά κρατεί η δυναμική των ηλεκτρονικών πωλήσεων.

Ειδικότερα, για το χρονικό διάστημα από την αρχή του έτους μέχρι και τις 11 Μαΐου 2025, η ενίσχυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων κρίνεται αξιοσημείωτη, καθώς μετρούν αύξηση κατά 12,9% σε αξία, με το μερίδιό τους να φτάνει το 3,3% επί του συνόλου των πωλήσεων.

«Καταγράφεται μεγάλη ανάπτυξη στο online μερίδιο για τους μεγάλους λιανέμπορους», εξηγούσε πρόσφατα ο Διευθύνων Σύμβουλος της NielsenIQ, Βάιος Δημοράγκας.

Τι φέρνει η επόμενη μέρα

«Η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών στον κλάδο θα συνεχιστεί αλλά θα είναι αργή. Παραμένει ελαφρώς πάνω από το 3%, έχοντας διατηρήσει τα νούμερα της εποχής του κορονοϊού», δήλωνε από την πλευρά του o κ. Παντελιάδης, υπενθυμίζοντας ότι η μέση παραγγελία στο ηλεκτρονικό κατάστημα ενός σούπερ μάρκετ κυμαίνεται πέριξ των 80-90 ευρώ.

«Η ανάπτυξη θα είναι αργή, ενώ κάθε service, κάθε εξυπηρέτηση θα πληρώνεται», τόνιζε ο ίδιος, θέτοντας μια ακόμη βασική παράμετρο στο τραπέζι των συζητήσεων για το αύριο των σούπερ μάρκετ. «Κάθε service θα έχει χρέωση και αυτό συνιστά μια δίκαιη τιμολόγηση. Το quick delivery θα είναι πιο ακριβό και θα πληρώνεται», σημείωνε χαρακτηριστικά ο κ. Παντελιάδης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΕΣΠΑ: Πράσινο φως για 2.000 νέες τουριστικές επενδύσεις με επιδοτήσεις 380 εκατ. ευρώ

Πληθωρισμός: Αύξησε στροφές τον Μάιο στο 2,5% - Ανατιμήσεις 10,9% στα ενοίκια

Τι ψάχνει στην κυπριακή ασφαλιστική αγορά η Alpha Bank

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider