Παράθυρο ευκαιρίας για επιδοτήσεις στην ακτοπλοΐα και τα ναυπηγεία

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Παράθυρο ευκαιρίας για επιδοτήσεις στην ακτοπλοΐα και τα ναυπηγεία
Σε διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται η ελληνική κυβέρνηση. Τι δήλωσαν Κ. Σκρέκας και Χρ. Στυλιανίδης.

Σε διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την δημιουργία ενός χρηματοδοτικού σχήματος που θα υποστηρίξει την ανανέωση του γερασμένου ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας με αιχμή την πράσινη μετάβαση βρίσκεται η κυβέρνηση.

«Συζητάμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός που θα μπορεί να στηρίξει τον γρήγορο μετασχηματισμό του στόλου της χώρας μας, σε συνεργασία με τον υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη. Ώστε και να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου αλλά και να στηριχθούν τα ελληνικά ναυπηγεία», ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας μιλώντας χθες στο 1ο Συνέδριο της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων.

Μιλώντας στο ίδιο συνέδριο ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, αναφέρθηκε και αυτός σε διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. «Θα βρούμε μια χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ που θα βοηθήσει την ακτοπλοία κυρίως τις άγονες γραμμές για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου. Είμαστε σε μια διαπραγμάτευση στόχος μας είναι να φτάσουμε το μισό δισ. ευρώ σε επίπεδο σταδιακής απορρόφησης. Έχουμε το μεγάλο επιχείρημα του νησιωτικού συμπλέγματος», υπογράμμισε ο κ. Στυλιανίδης σημειώνοντας πως τα 80 εκατ. ευρώ είναι εξασφαλισμένα.

Την ανάγκη για την δημιουργία νέων χρηματοδοτικών εργαλείων που θα ενισχύσουν τόσο την ακτοπλοΐα όσο και τις υποδομές τόνισαν κατά το χθεσινό συνέδριο και ο πρόεδρος της Attica Group, Κυριάκος Μάγειρας και ο επικεφαλής της ONEX, Πάνος Ξενοκώστας, στον απόηχο της μεγάλης συμφωνίας ύψους 1 δισ. ευρώ που υπέγραψαν οι δύο εταιρείες.

«Η Attica είναι έτοιμη για την επόμενη μέρα της ελληνικής ακτοπλοΐας, μέσα από ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα έως 1 δισ. ευρώ το οποίο όχι μόνο έχει σχεδιαστεί αλλά έχει ήδη αρχίσει να υλοποιείται», τόνισε ο κ. Μάγειρας κάνοντας λόγο για ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, ψηφιακού μετασχηματισμού ενσωμάτωσης τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και περιβαλλοντικής αναβάθμισης των πλοίων.

«Η ακτοπλοΐα είναι ένα εθνικό προϊόν. Καλούμαστε να την αντιμετωπίσουμε ως μέρος της εθνικής μας υποδομής που λειτουργεί αναπτυξιακά και καλύπτει τις ανάγκες της νησιωτικής Ελλάδας. Βεβαίως για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται όχι μόνο να εκσυγχρονιστούν τα πλοία αλλά και οι λιμενικές υποδομές», συμπλήρωσε ο ίδιος.

«Είμαστε έτοιμοι να κατασκευάσουμε πλοία και αύριο αρκεί να ανήκουν σε κατηγορίες που είναι ανταγωνιστικά για τη χώρα και για τα ναυπηγεία» σημείωσε ο πρόεδρος και CEO του ομίλου ONEX, Πάνος Ξενοκώστας, τονίζοντας πως απαραίτητος παράγοντας για να προχωρήσει η κατασκευή πλοίων ή πλωτών αιολικών είναι ένας μηχανισμός refund guarantee που θα λειτουργεί όπως και σε άλλες χώρες με συμμετοχή της Αναπτυξιακής Τράπεζας. Ο ίδιος υπογράμμισε πως η ανάπτυξη των υπεράκτιων αιολικών αποτελεί μία ιστορική ευκαιρία για τα ναυπηγεία που μπορεί να αποφέρει έως και 25 δισ. ευρώ μέσα στην επόμενη εικοσαετία, καθώς αν προχωρήσουν τα σχέδια που έχουν εξαγγελθεί θα χρειαστούν πλωτές δεξαμενές που αντιστοιχούν σε 200 πλοία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΕΣΠΑ: Τα SOS των προγραμμάτων επιδότησης νέων επιχειρήσεων με 350 εκατ. – Τι να προσέξετε

Το αναπτυξιακό στοίχημα του προϋπολογισμού – Ο στόχος για συνολικές επενδύσεις 37 δισ. ευρώ

Σε κίνδυνο οι θαλάσσιες διαδρομές - Τι θα γίνει αν «κλείσει» η Διώρυγα του Σουέζ;

gazzetta
gazzetta reader insider insider