Τι προβλέπεται για τις αυξήσεις στις τιμές διοδίων

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι προβλέπεται για τις αυξήσεις στις τιμές διοδίων
Πώς θα γίνουν οι αυξήσεις σε τρεις δόσεις έως το 2026. Στο περίπου +7,6% η άνοδος το 2024 και από +2% τμηματικά για τα έτη 2025, 2026. Τι ανέφεραν κυβερνητικός εκπρόσωπος και υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σε ανατιμήσεις διοδίων οδηγούμαστε το 2024, επιβεβαιώνοντας όσα έχει γράψει το insider.gr το τελευταίο χρονικό διάστημα και όπως επανέλαβε η στήλη BackStory την περασμένη Δευτέρα. Πληροφορίες μιλούν για ετήσια αναπροσαρμογή κατά 6% στην οποία θα ενσωματωθεί πιθανώς και η αύξηση του πληθωρισμού του Σεπτεμβρίου που ήταν 1,6% και αφορά στην προβλεπόμενη τιμαριθμική αναπροσαρμογή διοδίων του 2024. Επειδή υπάρχει ο πληθωρισμός για το 2024 που μετρήθηκε τον Σεπτέμβριο στο 1,6%, συνολικά θα έχουμε 7,63% αύξηση για το 2024, ενώ υπολογίζεται άνοδος 2% για το 2025 και 2% το 2026.

Στο θέμα των αυξήσεις των διοδίων γνωστοποίησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.

Όπως είπε, «η ιστορία ξεκινά από το 2022, όταν εκλήθη η τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου να εφαρμόσει μια παλαιότερη συμφωνία. Τότε ήταν 12% η συμφωνηθείσα αύξηση από 1/1/23. Μετά από διαπραγματεύσεις αυτό πάγωσε, ήταν επιτυχία που δεν επιβαρύνθηκε ο κρατικός προϋπολογισμός. Επανήλθε προφανώς το θέμα, καθώς ήταν μια μετάθεση της υποχρέωσης αυτής». «Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια ήδη αναληφθείσα συμβατική υποχρέωση, που το υπουργείο διαχειρίστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει όσο πιο ήπια και σταδιακά», σημείωσε.

Επί της ουσίας, ύστερα από μακρά περίοδο επαναδιαπραγματεύσεων ανάμεσα στους παραχωρησιούχους και στο υπουργείο Υποδομών φαίνεται να συμφωνήθηκε η προσαύξηση του 2023 (υπολογίστηκε στο 12%), που δεν επιβλήθηκε, να μοιραστεί σε τρεις δόσεις έως το 2026 και οι παραχωρησιούχοι να απορροφήσουν ένα μέρος αυτής.

Θυμίζουμε ότι πρόκειται για μια διαδικασία που κρατάει σχεδόν ένα έτος, όπως πέρυσι τέτοια εποχή είχε αποκαλύψει το insider.gr, με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τους παραχωρησιούχους που λειτουργούν και διαχειρίζονται τους οδικούς άξονες (Ολυμπία Οδός, Ιόνια, Οδός, Κεντρική Οδός, Μορέας, Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο) να ζητούν ανατιμήσεις στο όριο του περσινού πληθωρισμού, το υπουργείο να αντιδρά και τους ιδιώτες τελικά να υπαναχωρούν, αν και προβλέπεται από τις συμβάσεις παραχώρησης η ετήσια αναπροσαρμογή με βάση τον πληθωρισμό. Το καλοκαίρι είχαμε νέα «επεισόδια», αλλά προέκυψαν οι καταστροφές λόγω Daniel, το θέμα πάγωσε. Μέχρι που πρόσφατα υπήρξαν νέες επαφές που φαίνεται να οδήγησαν στο συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Πάντως, όπως έχει γίνει γνωστό, υπήρχαν απαιτήσεις ύψους 40-45 εκατ. ευρώ από τους παραχωρησιούχους από το «πάγωμα» των ανατιμήσεων

Νωρίτερα από το υπουργείο σημειώνονταν ότι, όσον αφορά στο κόμιστρο των διοδίων στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους, βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ήταν η εξεύρεση μιας ρεαλιστικής λύσης, χωρίς την επιβάρυνση των πολιτών για το 2023.

Το υπουργείο Υποδομών και μεταφορών έχοντας εξαντλήσει κάθε δυνατότητα, κατάφερε τελικά να επιτύχει την αναστολή της αύξησης του κομίστρου για τη φετινή χρονιά.

Επιπλέον, το δημόσιο δεν πρόκειται να προβεί σε καμία αποζημίωση προς παραχωρησιούχους πλην αυτών για τη διευκόλυνση των εκλογικών διαδικασιών και των μέτρων που ελήφθησαν, εξαιτίας της κακοκαιρίας “Daniel”.

Σε κάθε περίπτωση, ύστερα από συστηματικές προσπάθειες, η νόμιμη αύξηση του κομίστρου των διοδίων το 2024 θα είναι σαφώς κατώτερη του 12%, όπως αυτή προβλεπόταν για το 2023.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Yπ. Υποδομών: Αναζητούμε μια ρεαλιστική λύση για τα διόδια

ΗΡΑΚΛΗΣ: «Πρασινίζει» με επενδύσεις 600 εκατ., «βλέπει» τζίρο 0,8 δισ. – Το «Olympus» και το Ελληνικό

REDS: Σε ποια projects δίνει βάρος μετά το «πωλητήριο» στο Smart Park

gazzetta
gazzetta readerinsiderinsider