ΑΒΑΞ: Στη «γραμμή εκκίνησης» 4 μεγάλες συμβάσεις – Τι «παίζει» για έργα 1,6 δισ.

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΑΒΑΞ: Στη «γραμμή εκκίνησης» 4 μεγάλες συμβάσεις – Τι «παίζει» για έργα 1,6 δισ.
Τις πρώτες εργασίες για 3+1 συμβάσεις, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,6 δισ. ευρώ εκκίνησε ή δρομολογεί ο κατασκευαστικός όμιλος ΑΒΑΞ. Τα 3 νοσοκομεία, τα 2 οδικά projects και το ενεργειακό στη Ρουμανία.

Τις πρώτες εργασίες για 3+1 συμβάσεις, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,6 δισ. ευρώ εκίνησε ο κατασκευαστικός όμιλος ΑΒΑΞ. Πρόκειται για έργα που σχετίζονται με οδοποιία, κτηριακά αλλά και ενέργεια, προσθέτοντας διαφοροποιημένο μίγμα στο χαρτοφυλάκιο συμβάσεων. Ο λόγος γίνεται για την κατασκευή των 3 νοσοκομείων που θα υλοποιηθούν μέσω δωρεάς του Ιδρύματος Στ. Νιάρχος, συνολικού κόστους 443 εκατ. ευρώ (μαζί με τον ιατρικό εξοπλισμό που θα «περάσει» μέσα από τη σύμβαση, το γνωστό οδικό έργο Μπράλος – Άμφισσα που πρόσφατα εγκαινιάστηκε από τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, ύψους άνω των 285 εκατ. ευρώ, την υπογραφή σύμβασης με τον όμιλο Mass Group Holding (MGH) για τη μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία σταθμού παραγωγής ενέργειας συνδυασμένου κύκλου ισχύος 1.750 ΜW, συνολικού προϋπολογισμού 673,5 εκατ. ευρώ (στη Ρουμανία) και, βέβαια, το περίφημο FlyOver Θεσσαλονίκης (ΣΔΙΤ αξίας 370 εκατ. ευρώ, με μερίδιο 50%) που πρόσφατα παρουσιάστηκε από την πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου.

Αυτό που αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την ΑΒΑΞ, και προφανώς για κάθε όμιλο κατασκευών – υποδομών, είναι η έναρξη των εργασιών για τις διάφορες συμβάσεις που έχει αναλάβει, με τις παραπάνω να αποτελούν «φρέσκα» projects καθώς, πλην του Flyover που υπεγράφη στο τέλος του 2022, στα υπόλοιπα οι υπογραφές «έπεσαν» εντός του 2023.

Τα 3 νοσοκομεία του Ιδρ. Στ. Νιάρχος

Ως γνωστόν, η ΑΒΑΞ τον Αύγουστο ανακοίνωσε την υπογραφή σύμβασης με τη Διεθνή Πρωτοβουλία για την Υγεία (ΔΠΥ) του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (το «ΙΣΝ») για την κατασκευή τριών νοσοκομείων, συνολικής αξίας 443 εκατομμυρίων ευρώ (προ ΦΠΑ). Ειδικότερα, η σύμβαση καλύπτει την κατασκευή του Νέου Πανεπιστημιακού Παιδιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, του Νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής και του Νέου Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης, με χρηματοδότηση από το ΙΣΝ. Υπενθυμίζεται ότι το insider.gr από τον Ιούνιο κιόλας είχε αποκαλύψει την εξέλιξη αυτή. Στα νοσοκομεία σε Θεσσαλονίκη και Κομοτηνή ήδη έχουν εκκινήσει χωματουργικές εργασίες, ενώ στη Σπάρτη κάτι τέτοιο αναμένεται από τον Φεβρουάριο του 2024 και μετά. Τούτο, καθώς σε αυτή τη μονάδα θα γίνει ανακαίνιση υφιστάμενων εγκαταστάσεων, θα κατεδαφιστεί το «μισό» και θα μεταφερθούν οι υπηρεσίες στο υπόλοιπο τμήμα, ενώ πρέπει να ολοκληρωθούν πρώτα τα έργα κατεδάφισης του υφιστάμενου κτιρίου από την εταιρεία Μπάλλιαν.

Τα 1+1 οδικά projects σε Στερεά Ελλάδα και Θεσσαλονίκη

Σε σχέση με το οδικό έργο στη Στερεά Ελλάδα, κι εκεί έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση εργοταξιακών εγκαταστάσεων και γίνονται κάποιες αρχικές εργασίες. Την επίσημη έναρξη κατασκευής του Τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, ανακοίνωσε προ ημερών ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, σήμερα στον Μπράλο. Το σημαντικό αυτό έργο αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 262,2 εκατ. ευρώ, αφού είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2021 – 2027, το πρώτο οδικό έργο στο νέο ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό μελέτης 285,5 εκατ. ευρώ. Το φυσικό αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη και κατασκευή των παρεμβάσεων βελτίωσης του τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, σε 2 υπο-τμήματα, το Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα, συνολικού μήκους 24 χλμ., που αποτελεί και το αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας. Στο αντικείμενο της σύμβασης του συγκεκριμένου έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή μεγάλων τεχνικών έργων, όπως είναι η κατασκευή δύο (2) σηράγγων συνολικού μήκους περίπου 4,7 χλμ., επτά (7) γεφυρών συνολικού μήκους άνω του 1 χλμ., έξι (6) ισόπεδων κόμβων, ανισόπεδων και υπόγειων διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Για να μείνουμε στα οδικά, ήδη έγινε η παρουσίαση του FlyOver Θεσσαλονίκης, ολοκληρώθηκαν και κάποιες γεωτεχνικές μελέτες, έχουν ξεκινήσει κάποιες διαγραμμίσεις και άλλες διεργασίες που θα οδηγήσουν στην κατάληξη των 2 ΛΕΑ κ.α. Η Θεσσαλονίκη, σε περίπου τέσσερα χρόνια, θα αποκτήσει ένα νέο, υπερσύγχρονο, εναέριο αυτοκινητόδρομο. Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 13 χλμ., και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου - μήκους 4 χλμ. - σε συνεχή γέφυρα, 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Το έργο θα υλοποιηθεί με τη μορφή Σύμβασης Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), στην οποία προβλέπονται 26 έτη λειτουργίας και συντήρησης.

Το ενεργειακό project της Ρουμανίας

Τέλος, η μεγαλύτερη σύμβαση που υπέγραψε μέσα στο 2023 η ΑΒΑΞ αφορούσε στη μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία σταθμού παραγωγής ενέργειας συνδυασμένου κύκλου ισχύος 1.750 ΜW, συνολικού προϋπολογισμού 673,5 εκατ. ευρώ, στη Ρουμανία. Πρόκειται για τη μονάδα «Mintia Combined Cycle Power Plant», η οποία θα κατασκευαστεί στην περιοχή Deva, με τα έργα να διαρκούν 38 μήνες, δημιουργώντας περίπου 700 θέσεις εργασίας. Κι εδώ «έπεσαν οι πρώτες σκαπανιές» με χωματουργικά, έργα πολιτικού μηχανικού που είναι όμως απαραίτητα για την περαιτέρω ωρίμανση.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΤΑΙΠΕΔ – PPF: «Πακέτο» 312 διαγωνισμών - συμβάσεων 2,75 δισ. ευρώ - Τα εμβληματικά projects και τα στάδια ωρίμανσης

Η ταλαιπωρία της άυλης τραπεζικής - Ανεξέλεγκτο buyback - Τι θα γίνει με τις τιμές διοδίων για το 2024;

Lamda: «Γεμίζουν τα ταμεία» με τις οικιστικές αναπτύξεις στο Ελληνικό

gazzetta
gazzetta reader insider insider