«Κλείδωσε» χρηματοδότηση 261 εκατ. ευρώ για το οδικό έργο «Μπράλος – Άμφισσα» – Έρχονται υπογραφές με ΑΒΑΞ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Κλείδωσε» χρηματοδότηση 261 εκατ. ευρώ για το οδικό έργο «Μπράλος – Άμφισσα» – Έρχονται υπογραφές με ΑΒΑΞ
Έργα
Ο οδικός άξονας που θα ενώνει περιοχές της Κεντρικής Ελλάδας με άλλους βασικούς αυτοκινητόδρομους «μπήκε» σε επιχειρησιακό – χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Ελεγκτικό Συνέδριο και η ώρα των υπογραφών. Ποιο είναι το έργο.

«Ανοίγει», περαιτέρω, ο δρόμος για την υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα σε Ελληνικό Δημόσιο και ΑΒΑΞ για την κατασκευή του έργου «Οδικό Τμήμα Μπράλος – Άμφισσα του άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο (Μπράλος - Αρχή Παράκαμψης Γραβιάς και Ι/Κ Μεταλλείων Βωξίτη - Άμφισσα)», στο οποίο ο κατασκευαστικός όμιλος είχε οριστεί προ μηνών ανάδοχος (η δημοπρασία είχε διεξαχθεί τον περασμένο Φεβρουάριο μαζί με άλλα 3 projects, πρόκειται για δημόσιο έργο, η ΑΒΑΞ είχε δώσει έκπτωση 10,1%).

Με πρόσφατη απόφασή του ο Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ και ΤΑ (του υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων), Γ. Ζερβός, έδωσε το «πράσινο φως» για την ένταξη της εν λόγω πράξης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» και στον Άξονα Προτεραιότητας «ΔΙΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ (ΤΣ)». Έχει προηγηθεί σωρεία ενεργειών, υπεβλήθη σχετικό αίτημα της «Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών (ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ)» προς την ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ για χρηματοδότηση της Πράξης, έγινε διενέργεια Ελέγχου Νομιμότητας που «έβγαλε» θετικό πρόσημο, υποβολή συμπληρωματικών στοιχείων και διευκρινίσεων, σχετική αξιολόγηση ενώ, όπως σημειώνεται, «το προτεινόμενο έργο είναι ώριμο προς υλοποίηση στην επόμενη Προγραμματική Περίοδο 2021-2027 καθώς βρίσκεται στο στάδιο υπογραφής σύμβασης (650/2022 Πράξη του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου)», άρα, υπάρχει και το «ΟΚ» από το Ε.Σ.

Η δημόσια δαπάνη της Πράξης που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε 261.514.716 ευρώ. Στόχος του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών είναι η σύμβαση να υπογραφεί μέχρι το τέλος του έτους ώστε να ενεργοποιηθούν εργοτάξια το 2023.

Φυσικό αντικείμενο της πράξης

Το έργο αφορά στη μελέτη και κατασκευή υποτμημάτων του «Οδικού τμήματος «Μπράλος - Άμφισσα» του άξονα «Λαμία- Ιτέα - Αντίρριο», ο οποίος αποτελεί μέρος του Αναλυτικού Διευρωπαϊκού Δικτύου Αυτοκινητοδρόμων. Ειδικότερα αφορά στη μελέτη και κατασκευή των οδικών υποτμημάτων, από τον Μπράλο (χ.θ. 0+000) μέχρι την Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (χ.θ. 7+300) και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη (χ.θ. 14+000) έως την Άμφισσα (χ.θ. 30+700), μήκους περίπου 24,0χλμ, με χαρακτηριστικά δίιχνης διατομής.

Αναλυτικότερα στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η μελέτη και κατασκευή: δύο (2) σηράγγων (Σ1 μήκους 2.225 μ. και Σ2 μήκους 2.485 μ.), επτά (7) γεφυρών, έξι (6) ισόπεδων κόμβων (I.K.1Α (Μπράλος – Παλαιοχώρι), Ι.Κ.1Β (Μπράλος – Παλαιοχώρι), Ι.Κ.2 (Σ.Σ. Μπράλου), Ι.Κ.3 (Γραβιάς), Ι.Κ.6 Βίνιανης και Ι.Κ.7 Ελαιώνα), δύο (2) Άνω Διαβάσεων, δύο (2) Κάτω Διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παρόδιων χρήσεων.

Στην πράξη επίσης περιλαμβάνονται και όλες οι απαιτούμενες υποστηρικτικές δράσεις (απαλλοτριώσεις, μετατοπίσεις – αποκαταστάσεις δικτύων ΟΚΩ και συνδέσεις με αυτά καθώς και αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες).

Παραδοτέα πράξης: Τα υποτμήματα από τον Μπράλο (χ.θ. 0+000) μέχρι την Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (χ.θ. 7+300) και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη (χ.θ. 14+000) έως την Άμφισσα (χ.θ. 30+700), του «Οδικού τμήματος «Μπράλος - Άμφισσα» του άξονα «Λαμία- Ιτέα - Αντίρριο», μήκους περίπου 24,0χλμ, με χαρακτηριστικά δίιχνης διατομής.

Το υπόψη έργο αποτελεί τμήμα του Διαγώνιου Οδικού Άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», ο οποίος συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65» και είναι μείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης καθώς συμβάλλει στην σημαντική αναβάθμιση των συνθηκών κυκλοφορίας και ασφάλειας της χρήσης του άξονα, ενώ φέρνει κοντά περιοχές της Κεντρικής και Δυτικής Ελλάδας. Επί της ουσίας, και με μια ευρεία οπτική, ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα - Θεσσαλονίκη και τον Ε65 (Λαμία – Καρδίτσα – Εγνατία Οδός), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο έως Ιωάννινα), την Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου αλλά και την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Πάτρα – Πύργος).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αναχρηματοδότηση δανεισμού στον «Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου» - Επιστροφή εκατομμυρίων ευρώ στους μετόχους;

Ακίνητα – Αττική: Πτώση συναλλαγών και αύξηση αξιών – Οι εξαιρέσεις, τα ποσοστά ανόδου και ο «χάρτης» του Λεκανοπεδίου

gazzetta
gazzetta reader insider insider