ΔΕΠΑ Υποδομών: Τελετή την 1η Σεπτεμβρίου για το κλείσιμο της συναλλαγής με Italgas

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΔΕΠΑ Υποδομών: Τελετή την 1η Σεπτεμβρίου για το κλείσιμο της συναλλαγής με Italgas
Ανοίγει ο δρόμος για την ανάληψη της εταιρείας από τον ιταλικό κολοσσό, σε μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικοποιήσεις που έχουν γίνει στη χώρα μας, το συνολικό ύψος της οποίας ξεπερνά το 900 εκατ. ευρώ. Το 50% των εσόδων των ΕΛΠΕ (τα οποία κατέχουν το 65% της ΔΕΠΑ Υποδομών) θα διανεμηθούν με έκτακτο μέρισμα στους μετόχους του Ομίλου, η ανακοίνωση του οποίου θα γίνει μέσα στο τρέχον τρίμηνο.

Στην Italgas περνά και επίσημα η ΔΕΠΑ Υποδομών την Πέμπτη, 1η Σεπτεμβρίου, με την πραγματοποίηση εκδήλωσης που θα σηματοδοτήσει την ολοκλήρωση της συναλλαγής με τον ιταλικό ενεργειακό κολοσσό. Το κλείσιμο της συναλλαγής έρχεται σε συνέχεια της υπογραφής της συμφωνίας αγοραπωλησίας μετοχών (SPA) από τα εμπλεκόμενα μέρη, στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου.

Από την υπογραφή του SPA και μέχρι την εκδήλωση της Πέμπτης, έπρεπε να διευθετηθούν μία σειρά από εκκρεμότητες, όπως για παράδειγμα το «αγκάθι» της πιστοποίησης των τριών θυγατρικών της προς πώληση εταιρείας (ΕΔΑ Αττικής, ΕΔΑ ΘΕΣΣ, ΔΕΔΑ), το οποίο αντιμετωπίστηκε νομοθετικά. Επίσης, χρειάστηκε εντατική δουλειά από τους δύο πρώην μετόχους της, το ΤΑΙΠΕΔ (65%) και τα ΕΛΠΕ (35%), ώστε η λειτουργία της ΔΕΠΑ Υποδομών να εναρμονιστεί πλέον με το καθεστώς ιδιωτικές εταιρείας.

Στην εκδήλωση αναμένεται να δώσουν το «παρών» ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, του Υπερταμείου, καθώς και ο Διευθύνων Σύμβουλος των Ελληνικών Πετρελαίων. Ανδρέας Σιάμισης. Η ιταλική εταιρεία αναμένεται να εκπροσωπηθεί από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Paolo Gallo.

Πάνω από 900 εκατ. η συναλλαγή

Πηγές που παρακολούθησαν από κοντά την παραπάνω διαδικασία επισημαίνουν ότι θα μπορούσε κάλλιστα να εξελιχθεί σε πρόβλημα, αν προέκυπτε οποιαδήποτε εμπλοκή σε κάποια από τις παραπάνω εκκρεμότητες. Στον αντίποδα, το κλείσιμο της συναλλαγής σηματοδοτεί μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικοποιήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στη χώρα μας, με το συνολικό ποσό που θα καταβάλει η Italgas να ξεπερνά τα 900 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι η Italgas ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής τον περασμένο Σεπτέμβριο στον σχετικό διαγωνισμό παραχώρησης, που «έτρεξαν» το ΤΑΙΠΕΔ και τα ΕΛΠΕ. Με δεδομένο ότι στους όρους του διαγωνισμού προβλέπεται ότι η ιταλική εταιρεία θα εξαγοράσει και το υπόλοιπο 49% της ΕΔΑ ΘΕΣΣ, που κατέχει η Eni Gas e Luce, η συναλλαγή πρόκειται να ξεπεράσει τα 900 εκατ.

Όπως ανέφερε ο κ. Σιάμισης στο πρόσφατο conference call με αναλυτές για τα αποτελέσματα του 2ου τριμήνου και του 1ου εξαμήνου του έτους, το 50% των εσόδων του Ομίλου από την ιδιωτικοποίηση θα διανεμηθούν στους μετόχους με έκτακτο μέρισμα, η ανακοίνωση του οποίου θα γίνει πιθανότατα εντός του τρέχοντος έτους. Το υπόλοιπο 50% θα αξιοποιηθεί για την επιτάχυνση του προγράμματος επενδύσεων που δρομολογεί ο Όμιλος στις ΑΠΕ.

Επενδύσεις 1,1 δισ. στα ελληνικά δίκτυα

Με την απόκτηση και του 49% της Eni Gas e Luce, η Italgas θα κατέχει το 100% και των τριών θυγατρικών της ΔΕΠΑ Υποδομών, κάτι που σημαίνει πως περνά υπό τον έλεγχό της η λειτουργία και η κατασκευή δικτύων διανομής στη συντριπτική πλειονότητα της ελληνικής επικράτειας. Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις της διοίκησης της Italgas, την περίοδο 2022-2030 οι επενδύσεις της ΔΕΠΑ Υποδομών θα ανέλθουν σε 1,1 δισ. ευρώ.

Με τα κεφάλαια αυτά, το μήκος των δικτύων διανομής θα αυξηθούν στα 11.500 χλμ. το 2030, από τα 6.875 χλμ. στο τέλος του 2022. Επίσης, τα σημεία παράδοσης θα ξεπεράσουν τα 1.050 το 2030, από 509 το 2020.

Παράλληλα με τις σημαντικές επενδύσεις, ο ιταλικός κολοσσός αναμένεται να εισφέρει σημαντική τεχνογνωσία στην απανθρακοποίηση των δικτύων διανομής αερίου, σε μία εποχή όπου η αντικατάσταση όσο το δυνατόν μεγαλύτερων ποσοτήτων του ορυκτού καυσίμου με «πράσινα» αέρια καθίσταται επιτακτική και για την ενίσχυση της ενεργειακής αυτάρκειας της Ευρώπης. Κι αυτό γιατί αποτελεί πρωτοπόρο στην ψηφιοποίηση των δικτύων διανομής, ενώ έχει θέσει ως στόχο να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσαρμογή των δικτύων στα δεδομένα της ενεργειακής μετάβασης, με τη διανομή αερίων μηδενικών ρύπων (βιομεθανίου, «πράσινου» υδρογόνου και συνθετικού μεθανίου).

Την ίδια ώρα, η ολοκλήρωση της συναλλαγής με την Italgas αναμένεται να «ξεκλειδώσει» και την είσοδο στη ΔΕΠΑ Υποδομών του Ομίλου Κοπελούζου. Όπως έχει γράψει το Insider.gr, o Όμιλος φέρεται να έχει έρθει σε συμφωνία με την Italgas για την εξαγορά ποσοστού της ΔΕΠΑ Υποδομών υπό το νέο μετοχικό σχήμα. Αν και δεν έχει γίνει γνωστό το ποσοστό, με βάση όλες τις συγκλίνουσες ενδείξεις, η συμφωνία αφορά την εξαγορά ενός μεριδίου άνω του 10%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Υπ. Υποδομών και Μεταφορών: Πώς σχεδιάζει να αναμορφώσει τις δημόσιες υπεραστικές/αστικές μεταφορές – Τι «παίζει» με τα ΚΤΕΛ

Στις «ράγες» το mega σιδηροδρομικό project «Sea2Sea» (Ελλάδα – Βουλγαρία) άνω των 5 δισ. ευρώ – Ο «ρόλος» της ΕΡΓΟΣΕ

Έρχεται το μίνι ασφαλιστικό νομοσχέδιο: Αυξάνονται οι δόσεις για χρέη προς τον ΕΦΚΑ - Παραγραφή οφειλών στην 10ετία

gazzetta
gazzetta reader insider insider