Σε τόνωση των εξαγωγών στοχεύει η εταιρεία Meat Company από την Ξάνθη – Οι προκλήσεις για την αγορά κρέατος

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Σε τόνωση των εξαγωγών στοχεύει η εταιρεία Meat Company από την Ξάνθη – Οι προκλήσεις για την αγορά κρέατος
Πως κινήθηκαν τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας στη σκιά της αύξησης των τιμών των ζωοτρόφων και της εκτόξευσης του ενεργειακού κόστους. Η εικόνα των εξαγωγών υπό το βάρος της τρέχουσας συγκυρίας. Τι δηλώνει στο insider.gr ο CEO της Meat Company, Aπόστολος Παπαδόπουλος. 

Προσπάθειες για την επιστροφή της στην κανονικότητα του 2019 καταβάλλει η εταιρεία Απόστολος Παπαδόπουλος Meat Company από την Ξάνθη, μια αμιγώς ελληνική οικογενειακή και κάθετα ολοκληρωμένη παραγωγική και εμπορική επιχείρηση που εξειδικεύεται στο κρέας, τα προϊόντα και στις υπηρεσίες που συνδέονται με αυτό.

«Τη δεδομένη χρονική στιγμή προσπαθούμε να επανατοποθετηθούμε στην αγορά και να επιστρέψουμε στην ομαλότητα του 2019», εξηγεί στο insider.gr ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Απόστολος Παπαδόπουλος, κληθείς να περιγράψει τις προτεραιότητες που θέτει η Meat Company στη σκιά της τρέχουσας αρνητικής συγκυρίας. «Πρέπει όλοι να αντιληφθούμε ότι η εκτίναξη του ενεργειακού κόστους και των τιμών των πρώτων υλών δεν είναι απλά ένα πρόβλημα, αλλά η νέα κατάσταση που έχει κάνει την εμφάνισή της στην αγορά», σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος.

Στα ύψη οι τιμές των ζωοτροφών

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι αυξήσεις που έχουν καταγραφεί στις τιμές των ζωοτροφών κυμαίνονται στο 20-30%, ενώ το ενεργειακό κόστος έχει εκτροχιαστεί. Ωστόσο, παρά τις προκλήσεις που γεννά η τρέχουσα συγκυρία, στη σκιά της «έκρηξης» του πληθωρισμού και των αυξήσεων σε ενέργεια και πρώτες ύλες, η Meat Company κατόρθωσε να βελτιώσει τα οικονομικά της μεγέθη, με το πρώτο τρίμηνο του 2022 να αποδεικνύεται καλύτερο από τους τρεις πρώτους μήνες του 2021.

Υπάρχει επάρκεια προϊόντων

Ο κ. Παπαδόπουλος διαβεβαιώνει πως υπάρχει επάρκεια προϊόντων στην ελληνική αγορά, ενώ και οι τιμές των προϊόντων τείνουν προς τη σταθεροποίηση. Γνωρίζοντας καλά τον κλάδο του κρέατος, παραδέχεται πως το κύμα ακρίβειας που ροκανίζει το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών έχει δυσχεράνει τη θέση των καταναλωτών, οι οποίοι, όπως εξηγεί, επιλέγουν να αγοράζουν κοτόπουλο και χοιρινό κρέας καθώς αποτελούν πιο φθηνές λύσεις.

Επενδύσεις στον εξοπλισμό με το βλέμμα στις εξαγωγές

Εκπροσωπώντας την τρίτη γενιά διοίκησης της Meat Company – μιας εταιρείας που απασχολεί περί τα 40 άτομα προσωπικό – ο κ. Παπαδόπουλος αποκαλύπτει πως τα τελευταία χρόνια έχει δρομολογηθεί ένα φιλόδοξο πλάνο επενδύσεων με στόχο τη βελτίωση και αναβάθμιση του εξοπλισμού της εταιρείας.

Με στόχο την τόνωση της εξωστρέφειάς της η Meat Company εξάγει τα προϊόντα της στις αγορές της Βουλγαρίας και της Αγγλίας. «Τα μερίδια των εξαγωγών μας είναι μικρά. Θέλουμε σίγουρα να τα βελτιώσουμε, αλλά η τρέχουσα συγκυρία δεν βοηθάει», σχολιάζει στο insider.gr.

Το δίκτυο διανομής

Η εταιρεία διαθέτει στην αγορά μοσχαρίσιο, βοδινό, χοιρινό, πρόβειο και αίγειο κρέας, το οποίο προέρχεται από τα ζώα που εκτρέφονται στη φάρμα της εταιρείας και στις συνεργαζόμενες φάρμες τοπικών παραγωγών.

Το κρέας διατίθεται σε ένα ευρύ δίκτυο κρεοπωλείων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς και στο κρεοπωλείο της εταιρείας στην Δημοτική Αγορά της Ξάνθης. Η εταιρεία εξυπηρετεί τους επαγγελματίες της εστίασης, της ψυχαγωγίας και του τουρισμού με όλες τις συμβατικές αλλά και με εξειδικευμένες κοπές κρέατος, ενώ η διανομή των προϊόντων πραγματοποιείται με ιδιόκτητα μέσα, ώστε να διασφαλίζεται η διατήρηση της αλυσίδας ψύξης.

Στο ιδιόκτητο πάρκο παραγωγής έκτασης 55.000 τμ., στο Λαμπρινό της Ξάνθης, λειτουργούν οι επιχειρησιακές μονάδες της εκτροφής, του σφαγείου, της επεξεργασίας κρέατος, της παραγωγής αλλαντικών και κρεατοσκευασμάτων, της επεξεργασίας ζωικών παραπροϊόντων και υποπροϊόντων και της παροχής υπηρεσιών και επεξεργασίας υποπροϊόντων rendering, ενώ το κρεοπωλείο συνεχίζει αδιάλειπτα τη λειτουργία του από το 1939 στη Δημοτική Αγορά της Ξάνθης.

Το σφαγείο

Το σφαγείο της Meat Company λειτουργεί από το 1997 στο πάρκο παραγωγής της εταιρείας, ενώ διαθέτει δύο γραμμές παραγωγής, μία αποκλειστικά για βοοειδή και μία για χοίρους και αιγοπρόβατα. Εξυπηρετεί τις ανάγκες ενός σημαντικού αριθμού συνεργαζόμενων τοπικών κτηνοτρόφων, καθώς και τις ανάγκες της εταιρείας για νωπό κρέας, κρέας για αλλαντικά, κρεατοσκευάσματα και συσκευασμένα κατεψυγμένα προϊόντα.

Τα σφάγια παραδίδονται άμεσα στους πελάτες των υπηρεσιών του σφαγείου ή μεταφέρονται σε άρτιες ψυκτικές εγκαταστάσεις κι από εκεί προωθούνται στο εργαστήριο επεξεργασίας κρέατος για αποστέωση, κοπή, μεριδοποίηση και συσκευασία. Τα βρώσιμα παραπροϊόντα και τα μη βρώσιμα υποπροϊόντα προωθούνται προς τις αντίστοιχες μονάδες για περαιτέρω επεξεργασία, ενώ τα ακατάλληλα σφάγια προς τη μονάδα Rendering.

Υπηρεσίες και υποπροϊόντα rendering

H μονάδα επεξεργασίας υποπροϊόντων και παροχής υπηρεσιών rendering λειτουργεί επίσης στο πάρκο παραγωγής στο Λαμπρινό. Διαθέτει δύο γραμμές παραγωγής, μία για καύση και μία για αδρανοποίηση, ενώ εξυπηρετεί τις ανάγκες της εταιρείας και τις ανάγκες όλης της Θράκης, ως η μοναδική μονάδα του είδους σε όλη την περιοχή.

Στη μονάδα Rendering καταλήγουν για καύση ή για αδρανοποίηση τα μη επεξεργάσιμα υποπροϊόντα του σφαγείου, τα απορριφθέντα ως ακατάλληλα σφάγια, τα νεκρά ζώα των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων της περιοχής και τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης που για διάφορους λόγους πρέπει να καταστραφούν.

Τα υποπροϊόντα της αδρανοποίησης διακινούνται σε εξειδικευμένους μεταποιητές ή μεταφέρονται στον Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων ως απολύτως ασφαλή για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον απορρίμματα.

Συνδεδεμένη με τη μονάδα Rendering της εταιρείας είναι η πιλοτική εγκατάσταση ολοκληρωμένης διαχείρισης ζωικών υπολειμμάτων υψηλής περιεκτικότητας σε λίπη. Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε εκ του μηδενός από την εταιρεία, σε συνεργασία με τη Σχολή Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Στην πιλοτική εγκατάσταση, με την ανάπτυξη καινοτόμου τεχνολογίας, από την επεξεργασία των υπολειμμάτων παράγεται βιοαέριο με δυνατότητα μετατροπής του σε ηλεκτρική ενέργεια, ικανή να υπερκαλύψει τις ανάγκες της εταιρείας. Για την επιτυχή ολοκλήρωση του εγχειρήματος, από το 2010 μέχρι και σήμερα, συνεργάζονται αρμονικά περισσότερα από 30 άτομα: τεχνικό προσωπικό της εταιρείας, προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές καθώς και υποψήφιοι διδάκτορες του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος.

Πώς ξεκίνησαν όλα πριν από σχεδόν έναν αιώνα

Ήταν το 1925 όταν ο παππούς Απόστολος Παπαδόπουλος και η οικογένειά του, πρόσφυγες από την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, έρχονται στην Ξάνθη και ανοίγουν το πρώτο τους κρεοπωλείο.

Η δεύτερη γενιά ιδιοκτητών, τα έξι παιδιά του παππού Απόστολου και της γιαγιάς Δέσποινας, συνεχίζουν και επεκτείνουν το οικογενειακό κρεοπωλείο και το 1939 το μεταφέρουν στη Δημοτική Αγορά της Ξάνθης.

Σήμερα, η τρίτη γενιά ιδιοκτητών συνεχίζει να εξελίσσει την οικογενειακή επιχείρηση σε μια σύγχρονη και κάθετα ολοκληρωμένη εταιρεία.

Με συνεχείς επενδύσεις στον λειτουργικό, οργανωτικό και διοικητικό εκσυγχρονισμό, η εταιρεία στοχεύει στη διάθεση στην αγορά επώνυμων, ασφαλών και ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών, την ανάπτυξη της αγοράς του ελληνικού κρέατος, καθώς και στη διεύρυνση του δικτύου διανομής των προϊόντων της.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider