Ποιο οδικό project 60 εκατ. ευρώ στη Β. Ελλάδα «καπαρώνει» η ΑΚΤΩΡ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Μοιράσου το
Ποιο οδικό project 60 εκατ. ευρώ στη Β. Ελλάδα «καπαρώνει» η ΑΚΤΩΡ
Το Δ.Σ. της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» επικύρωσε την ανάθεση της σύμβασης για την περίφημη σήραγγα Κλεισούρας στην κατασκευαστική θυγατρική της Ελλάκτωρ.

Επισήμως στην ΑΚΤΩΡ, κατασκευαστική θυγατρική του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, καταλήγει η σύμβαση για την περίφημη σήραγγα στην Κλεισούρα στη Βόρεια Ελλάδα, ένα project αρχικού προϋπολογισμού περίπου 70 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) που «έβγαλε» προ μηνών ο φορέας «Εγνατία Οδός Α.Ε.».

Ειδικότερα, σε συνεδρίασή του (13/05) το Δ.Σ. του φορέα μεταξύ άλλων προχώρησε στην έγκριση του Πρακτικού - αποτελέσματος της διαδικασίας για την ανάθεση της σύμβασης: «Κατασκευή Επαρχιακής Οδού Καστοριάς – Πτολεμαΐδας Άξονας: Τμήμα ρέμα Κώτουρη – όρια Νομού Κοζάνης με σήραγγα στην Κλεισούρα», προϋπολογισμού δημοπράτησης 57.320.160,00 € (πλέον Φ.Π.Α.), με προσωρινό ανάδοχο – μειοδότη την Εργοληπτική Επιχείρηση «ΑΚΤΩΡ ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ». Η προσφορά εμπεριείχε μέση έκπτωση 16,72%, δηλαδή συμβατική δαπάνη (προ ΦΠΑ) 47.757.310,84 ευρώ, ήτοι συνολικό ποσό συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ 59.219.065,44 ευρώ.

Το έργο αφορά στην κατασκευή της Επαρχιακής Οδού Καστοριάς – Πτολεμαΐδας στο τμήμα από ρέμα Κώτουρη έως όρια Νομού Κοζάνης. Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την αναβάθμιση ενός οδικού τμήματος 10,4 χιλιομέτρων. Ωστόσο, η σήραγγα Κλεισούρας με μήκος 1,36 χιλιόμετρα θα είναι αυτή που μειώσει… την απόσταση μεταξύ των δύο πόλεων.

Αντικείμενο του υπόψη έργου αποτελεί η πλήρης κατασκευή της αρτηρίας της νέας Επαρχιακής Οδού, που εντάσσεται στον οδικό άξονα Καστοριάς – Πτολεμαΐδας και βρίσκεται στα Διοικητικά όρια των Περιφερειακών Ενοτήτων Καστοριάς και Φλώρινας και απολήγει στα όρια του νομού Κοζάνης.

Η αρτηρία έχει μήκος 10,40 χλμ. περίπου και συνολικό πλάτος ασφαλτοστρωμένου οδοστρώματος 8,0μ., περιλαμβάνοντας, μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75μ ανά κατεύθυνση και επιπλέον λωρίδα καθοδήγησης πλάτους 0,25μ. Σε περιοχές με κλίση ανωφέρειας μεγαλύτερη του 6%, προστίθεται λωρίδα βραδυπορείας πλάτους 3,5μ. για την κίνηση των βαρέων οχημάτων.

Στα πλαίσια κατασκευής της αρτηρίας προβλέπεται και η κατασκευή:

  • τεσσάρων (4) ισόπεδων κόμβων:
  • της σήραγγας Κλεισούρας, διπλής κατεύθυνσης μήκους 1.365μ, με σήραγγα διαφυγής 1.383μ., σε ιδιαίτερα ορεινό ανάγλυφο,
  • μίας (1) γέφυρας (ρέματος Κωτούρη), μήκους 34,60μ περίπου,
  • τεσσάρων (4) Κάτω Διαβάσεων,
  • δυο κτιρίων στα μέτωπα της σήραγγας καθώς και η πλήρης αποκατάστασης των συνδέσεων υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου.

Στο έργο περιλαμβάνονται εργασίες χωματουργικών, τεχνικών (κιβωτοειδείς, σωλην. οχετοί, τοίχοι αντιστήριξης), γεωτεχνικών (οπλισμένα επιχώματα), αποχέτευσης αποστράγγισης, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης, ασφάλειας και οριοθέτησης απαλλοτριωμένης ζώνης, Η/Μ εγκαταστάσεων της οδού και της σήραγγας, πρασίνου και μετατόπισης αποκατάστασης δικτύων Ο.Κ.Ω.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Οι νέοι σταθμοί και τα διόδια στην Εγνατία Οδό

«Εγνατία Οδός Α.Ε.»: Ποιο οδικό τμήμα 60 εκατ. ευρώ «βγάζει» προς δημοπράτηση