Τρικαλινός: Η εταιρεία που έμαθε στους ξένους να τρώνε ελληνικό αυγοτάραχο

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τρικαλινός: Η εταιρεία που έμαθε στους ξένους να τρώνε ελληνικό αυγοτάραχο
Η ανοδική πορεία των πωλήσεων της εταιρείας, το πενταπλάσιο μεταφορικό κόστος και η άνοδος των πρώτων υλών. Τι γίνεται με τις ανατιμήσεις και πώς προχωρά η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας. Τι δηλώνει στο insider.gr ο πρόεδρος της Τρικαλινός, Ζαφείρης Τρικαλινός. 

«Φτερά» για ολόκληρο τον κόσμο έχει ανοίξει το ξακουστό αυγοτάραχο της εταιρείας Τρικαλινός, επιδεικνύοντας μάλιστα εξαιρετικές αντιστάσεις απέναντι στην αρνητική οικονομική συγκυρία.

«Κάθε εβδομάδα αλλάζουν τα κόστη», σχολιάζει στο insider.gr o πρόεδρος της εταιρείας Τρικαλινός, Ζαφείρης Τρικαλινός, περιγράφοντας από τη δική του σκοπιά τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει το σύνολο της εγχώριας επιχειρηματικότητας.

«Τα μεταφορικά κόστη έχουν πενταπλασιαστεί, ενώ οι πρώτες ύλες έχουν αυξηθεί περί το 50%. Η κατάσταση είναι αβέβαιη, αλλά η εταιρεία δεν επαναπαύεται», τονίζει ο ίδιος, προσθέτοντας μάλιστα πως τον τελευταίο μήνα η Τρικαλινός προχώρησε σε μικρή αύξηση των τιμών των προϊόντων της - της τάξης του 3% - προκειμένου να διαχειριστεί τις απαιτητικές συνθήκες της τρέχουσας συγκυρίας. «Δεν είχαμε προβεί σε καμία ανατίμηση την τελευταία δεκαετία», συμπληρώνει.

Ανοδική η πορεία των πωλήσεων

Παρά το γεγονός πως το αυγοτάραχο αποτελεί ένα premium προϊόν, αποκαλούμενο συχνά και ως «χαβιάρι» της Ελλάδας, η ζήτηση δεν έχει περιοριστεί στη σκιά του κύματος ακρίβειας, καθώς ο έντονος εξαγωγικός του χαρακτήρας στηρίζει την πορεία των επιδόσεων του.

Σύμφωνα με τον κ. Τρικαλινό, το 2019 οι πωλήσεις αυγοτάραχου αυξήθηκαν κατά 30%, με την εταιρεία να κάνει λόγο για την καλύτερή της χρονιά. Ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, το 2021 αναμένεται να αποδειχθεί ακόμη πιο ισχυρό, με την άνοδο των πωλήσεων να έχει «τρέξει» με ρυθμό 38%, αλλά και το 2022 να εκτιμάται πως θα είναι μια ακόμη καλή χρονιά για την εταιρεία.

«Κερδισμένες οι σχέσεις με τον πελάτη εξωτερικού»

Όπως εξηγεί στο insider.gr η υπεύθυνη του τμήματος εξαγωγών της Τρικαλινός, Λίλα Κούρτη, η εταιρεία έχει ήδη «χτίσει σχέση μια σχέση εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή. «Οι σχέσεις μας με τους πελάτες του εξωτερικού είναι ήδη κερδισμένες», προσθέτει για να συμπληρώσει πως ολοένα και αυξάνονται τα εστιατόρια που φιλοξενούν το διεθνώς αναγνωρισμένο αυγοτάραχο.

Το φημισμένο προϊόν της Τρικαλινός εξάγεται σε 42 χώρες του κόσμου, σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία, ενώ οι εξαγωγές αντιστοιχούν στο 42% του τζίρου. «Από πλευράς εξαγωγών η καλύτερη αγορά για εμάς είναι η Γαλλία, ενώ ακολουθούν Ιαπωνία και Ταϊβάν, στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα», σημειώνει η κυρία Κούρτη.

Μάλιστα, αποκάλυψε ότι δεδομένης της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας, η Τρικαλινός «πάγωσε» προσωρινά το λανσάρισμα στην αγορά δύο νέων κωδικών, ενώ για ένα τρίτο προϊόν που βρίσκεται στο στάδιο της έρευνας, οι διαδικασίες προχωρούν με αργές διαδικασίες έως ότου ξεκαθαρίσει – έστω και λίγο – η κατάσταση. Η Τρικαλινός διαθέτει στην αγορά συνολικά 14 προϊόντα.

Μια ιστορία 166 χρόνων

Η οικογένεια Τρικαλινός δραστηριοποιείται εδώ και 166 χρόνια στην παραγωγή και εμπορία του αυγοτάραχου. Ήταν το 1856 όταν τα τρία αδέρφια της οικογένειας Τρικαλινός, ο Ζαφείρης, ο Νίκος και ο Γιώργος, ξεκινούν την παραγωγή και εμπορία του προϊόντος στο Αιτωλικό.

Το 1942, ο Παναγιώτης Τρικαλινός - γιος του Ζαφείρη και πατέρας του τρέχοντος ιδιοκτήτη - αναλαμβάνει την επιχείρηση , ενώ η ηγεσία περνά το 1995 στον Ζαφείρη Τρικαλινό, πρόεδρο και τωρινό ιδιοκτήτη.

Το 1997 οι νέες εγκαταστάσεις της εταιρείας αποτελούν τις πρώτες πιστοποιημένες εγκαταστάσεις παραγωγής αυγοτάραχου στην Ελλάδα. Όλες οι παραδοσιακές μέθοδοι παραγωγής διευθύνονται κάτω από σταθερές και απολύτως ελεγχόμενες διαδικασίες, οι οποίες διασφαλίζουν τη σταθερή ποιότητα όλων των προϊόντων Τρικαλινός και εγγυώνται ότι παράγονται σε πιστοποιημένες συνθήκες υγιεινής.

Ήταν το 2005 όταν η εταιρεία αποφάσισε να παράγει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το αυγοτάραχο Τρίμμα, ενώ μόλις τρία χρόνια αργότερα, λανσάρει την Αφρίνα.

Το 2009, η Τρικαλινός προχώρησε σε μια σημαντική επένδυση που οδήγησε στη βελτίωση της συνολικής εικόνας και της συσκευασίας των προϊόντων της, με νέα εταιρική ταυτότητα, δυναμική και οργανωμένη προώθηση και επικοινωνία, χτίζοντας ένα ισχυρό brand-name, ενώ το 2010 ο κορυφαίος σεφ Ferran Adria συμπεριλαμβάνει το Αυγοτάραχο της εταιρείας στα 30 καλύτερα και πιο υγιεινά τρόφιμα του κόσμου, στο βιβλίο: Fragile Feast.

Η εταιρεία Τρικαλινός εντάχθηκε στη δυναμική ομάδα των Ελλήνων παραγωγών της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ το 2018. Η πρωτοβουλία αυτή αποτελείται από μία κοινότητα ελληνικών εξωστρεφών, παραγωγικών επιχειρήσεων και αποσκοπεί στην ανάδειξη και την προώθηση του σύγχρονου, επιχειρηματικού και παραγωγικού πολιτισμού της χώρας μας.

Το αυγοτάραχο ή bottarga (Ιταλικά), poutargue (Γαλλικά), botarga (Ισπανικά), batarekh (Αραβικά), karasumi (Ιαπωνικά) είναι ένα προϊόν που παράγεται από την επεξεργασία των ώριμων γονάδων του ψαριού Kέφαλος, Mugil cephalus. Η επεξεργασία περιλαμβάνει την ξήρανση και την εμβάπτιση σε κερί των μορφοποιημένων γονάδων. Η διαδικασία αυτή είναι ήδη γνωστή από την εποχή των αρχαίων Αιγυπτίων και αποτελούσε σημαντικό στοιχείο στη διατροφή των Αρχαίων Ελλήνων και στο Βυζάντιο…

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider