Τέλη Μαρτίου υποβάλλονται οι προσφορές για το «Θριάσιο ΙΙ»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τέλη Μαρτίου υποβάλλονται οι προσφορές για το «Θριάσιο ΙΙ»
Μεταφέρθηκε επισήμως για τις 28/03 η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των Φακέλων Προσφοράς για το project στο ακίνητο έκτασης 1.450 στρεμμάτων.

Στα τέλη Μαρτίου θα δοθεί τελικά η «μάχη» για τον διαγωνισμό που σχετίζεται με την ανάπτυξη και εκμετάλλευση του μεγάλου logistics park που είναι γνωστό ως «Θριάσιο ΙΙ». Τις τελευταίες ημέρες πηγές από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών άφηναν να εννοηθεί ότι ίσως πάμε σε μια (νέα) παράταση του διαγωνισμού, σενάριο που τελικά επιβεβαιώθηκε καθώς επισήμως το υπουργείο γνωστοποίησε «την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των Φακέλων Προσφοράς για τον ανοιχτό Διεθνή Διαγωνισμό για την ανάθεση Σύμβασης Παραχώρησης για τη Λειτουργία, Συντήρηση, Εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθεια εξοπλισμού του Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι. Θριασίου Πεδίου, μέχρι την 28-3-2022».

Υπενθυμίζεται ότι αρχικά οι προσφορές είχαν οριστεί για τα τέλη Ιανουαρίου, δόθηκε ένας μήνας περίπου παράταση (είχαν μεταφερθεί για σήμερα 28/02) ενώ προ ημερών αποφασίστηκε να δοθεί περαιτέρω χρόνος στους ενδιαφερόμενους μέχρι τις 28/03. Κατά το υπουργείο «παρίσταται ανάγκη, λόγω και της πανδημίας covid, παράτασης της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των Φακέλων των Προσφορών για το διαγωνισμό του θέματος, ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερος ανταγωνισμός, προς όφελος του Δημοσίου». Να σημειωθεί επίσης ότι στην αγορά γίνονταν λόγος και για αιτήματα φορέων και ομίλων του χώρου που φέρονταν να έχουν αιτηθεί μιας νέας μικρής μετάθεσης των ημερομηνιών. Μάλιστα, στο υπουργείο σημειώνουν ότι στο τέλος Ιανουαρίου αλλά και μέσα στον Φεβρουάριο υποβλήθηκαν αιτήματα οικονομικών φορέων, με τα οποία ζητήθηκε η παράταση της καταληκτικής προθεσμίας υποβολής των φακέλων προσφοράς κατά ένα με ενάμιση μήνα.

To Θριάσιο ΙΙ αφορά ακίνητο έκτασης 1.450 στρεμμάτων περίπου, κυριότητας ΟΣΕ, στο οποίο έχουν κατασκευασθεί και υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων, καθώς και χώροι αποθήκευσης και άλλα κτήρια υποστηρικτικών υπηρεσιών.

Στην έκταση αναμένεται να υλοποιηθεί μεγάλο logistics center, με σιδηροδρομικές και άλλες υποδομές. Μένει να φανεί αν επιβεβαιωθούν εκτιμήσεις της αγοράς ότι στον διαγωνισμό θα δώσουν το «παρών» ονόματα όπως οι ΤΡΑΙΝΟΣΕ, COSCO-Pearl, Goldair και άλλα εγχώρια ή ευρωπαϊκά σχήματα, ΑΕΕΑΠ κ.λπ.

Να σημειωθεί ότι τόσο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως άλλωστε έχει δηλώσει πολλές φορές ο υπουργός, Κ. Καραμανλής, όσο και ο ΟΣΕ (όπως έχει αναφέρει στο Insider ο επικεφαλής του, Σπ. Πατέρας) έχουν ψηλά στην ατζέντα το εν λόγω project που αποτελέσει σημαντικό κομμάτι στο παζλ της αναβάθμισης των εμπορευματικών χώρων και μεταφορών στην Ελλάδα.

Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης (το αντικείμενο και τις λεπτομέρειες της οποίας είχε αναδείξει εκτενώς προ διμήνου το Insider), περιλαμβανομένης και της περιόδου εκτέλεσης του Τεχνικού Έργου, ορίζεται σε τριάντα (30) έτη, ενώ η συνολική αξία του έργου εκτιμάται σε 560 εκατ. ευρώ.

Η σύμβαση παραχώρησης που θα συναφθεί θα έχει ως αντικείμενο την εκτέλεση του τεχνικού έργου (ολοκλήρωση μελετών, κατασκευή έργων και προμήθεια Εξοπλισμού) του σιδηροδρομικού terminal, καθώς και τη παροχή των υπηρεσιών, τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης. Εντός του Χώρου Παραχώρησης υπάρχει και λειτουργεί Σιδηροδρομική Υποδομή και θα παρέχονται υπηρεσίες σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης λαμβάνοντας υπόψη τις προβλέψεις της Σύμβασης Παραχώρησης. Για την ολοκλήρωση του συνόλου του Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι. εκκρεμούν εργασίες κατασκευής κτιρίων και προμήθειας και εγκατάστασης ειδικού εξοπλισμού τις οποίες θα αναλάβει να εκτελέσει ο Παραχωρησιούχος στο πλαίσιο εκτέλεσης του Τεχνικού Έργου.

Επί του Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι. έχουν μέχρι σήμερα κατασκευασθεί έργα και εκτελεσθεί εργασίες με στόχο τη δημιουργία του πρώτου ολοκληρωμένου συγκροτήματος εγκαταστάσεων εμπορευματικού σταθμού συνδυασμένων μεταφορών στην Ελλάδα και τη συγκέντρωση σε αυτό διάσπαρτων σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων της Αττικής. Οι σχετικές ενέργειες των αρμοδίων φορέων για την επίτευξη του ανωτέρω στόχου εκίνησαν ήδη κατά τη δεκαετία του 1970, ενώ κατά τη δεκαετία του 1980 εκπονήθηκε η πρώτη μελέτη γενικής διάταξης. Οι μέχρι σήμερα εκτελεσθείσες εργασίες ανάπτυξης του ως άνω Συγκροτήματος υλοποιήθηκαν σε δύο φάσεις και συγχρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Τ.Π.Α.) κατά τις περιόδους 1994-1999, 2000-2006 (α΄ φάση ανάπτυξης) και 2007- 2013 (β΄ φάση ανάπτυξης). Οι εργασίες που έχουν ολοκληρωθεί επιτρέπουν τη βασική λειτουργία του.

Υπενθυμίζεται ότι παλιότεροι σχετικοί διαγωνισμοί είχαν αποβεί άγονοι, ενώ η Ελληνική Δημοκρατία έχει αναλάβει (με την από 19.07.2017 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) την υποχρέωση να ολοκληρώσει το ταχύτερο δυνατόν την διαδικασία ανάθεσης σύμβασης παραχώρησης για την λειτουργία, διαχείριση και εκμετάλλευση του Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι., η οποία (υποχρέωση) είχε τεθεί ως όρος για την συγχρηματοδότηση εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης της κατασκευής του logistics center.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider