Επιχειρήσεις | Ελλάδα
14-01-2022 | 08:01

Τα ατού της συμμαχίας ΔΕΗ – Motor Oil στο «πράσινο» υδρογόνο

ΔΕΗ
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ΔΕΗ στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η ηγετική θέση της Motor Oil στην παραγωγή και διακίνηση καυσίμων, αποτέλεσαν τον «καταλύτη» της σύμπραξης των δύο ενεργειακών Ομίλων στον νεοαναδυόμενο κλάδο του «πράσινου» υδρογόνου, με την υπογραφή Μνημονίου Συναντίληψης για τη δημιουργία κοινοπρακτικού σχήματος, η οποία ανακοινώθηκε χθες. 

Με δεδομένο ότι το «πράσινο» υδρογόνο παράγεται από ΑΠΕ, στο Joint Venture η ΔΕΗ θα εισφέρει την υψηλή τεχνογνωσία που διαθέτει ήδη στην ανάπτυξη έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τεχνογνωσία η οποία μάλιστα πρόκειται να διευρυνθεί τα επόμενα χρόνια, καθώς το business plan της επιχείρησης προβλέπει την κατακόρυφη αύξηση του χαρτοφυλακίου της στις ΑΠΕ, με έργα όλων των τεχνολογιών. 

Από την άλλη πλευρά, η Motor Oil αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους πετρελαϊκούς Ομίλους στη νοτιοανατολική Ευρώπη, στον χώρο της διύλισης και της εμπορίας προϊόντων πετρελαίου. Επομένως, διαθέτει το know-how για τη δημιουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας που θα χρειαστεί, με σκοπό τη διανομή του νέου αυτού ανανεώσιμου καυσίμου μέχρι τον τελικό χρήστη. 

Κοινή ομάδα εργασίας 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των δύο εταιρειών, η συμμετοχή της Motor Oil στο κοινό μετοχικό σχήμα θα ανέλθει σε 51% και της ΔΕΗ σε 49%. Στόχος είναι το Joint Venture να ηγηθεί στην «έλευση» της οικονομίας του υδρογόνου στη χώρα μας, ενώ μετά την υπογραφή του MoU θα συσταθεί Ομάδα Εργασίας για τον καθορισμό του επιχειρηματικού μοντέλου της κοινοπραξίας και την κατάρτιση του πλάνου των πρότζεκτ που θα αναπτυχθούν. 

Το «πράσινο» υδρογόνο παράγεται με ηλεκτρόλυση, με την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας η οποία προέρχεται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές. Επομένως, αποτελεί ένα καύσιμο φιλικό προς το περιβάλλον, καθώς είναι οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τον κύκλο ζωής της παραγωγής ανανεώσιμου υδρογόνου είναι σχεδόν μηδενικές.

Μάλιστα, θεωρείται η απάντηση στην απανθρακοποίηση τομέων της οικονομίας στους οποίους δεν μπορεί να εφαρμοσθεί η λύση των μπαταριών, όπως είναι οι αερομεταφορές, τα τρένα ή τα βαρέα τροχοφόρα οχήματα. Επίσης, είναι ιδανικό «πράσινο» υποκατάστατο της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων από τη βαριά βιομηχανία, ενώ καθώς μπορεί να παράγεται από την περίσσεια «πράσινης» ηλεκτροπαραγωγής, αποτελεί και έναν έμμεσο τρόπο αποθήκευσης ενέργειας που παράγεται από ΑΠΕ. 

Συμμετοχή στο White Dragon 

Αξίζει να σημειωθεί ότι, μαζί με το σύνολο σχεδόν των μεγάλων εγχώριων ενεργειακών Ομίλων, ΔΕΗ και Motor Oil συμμετέχουν στο πρότζεκτ White Dragon, το οποίο έχει ως αντικείμενο τη μετατροπή της Δυτικής Μακεδονίας σε «κοιλάδα» παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου. Με συντονιστή τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, το πρότζεκτ προωθεί την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου, το οποίο θα προσφέρει στο ηλεκτρικό σύστημα της χώρας ηλεκτρική ενέργεια ως μία σταθερή μονάδα βάσης συμπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας και θερμότητας. 

Το πρότζεκτ περιλαμβάνεται στη short list των 5 έργων που προκοινοποιήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως ελληνική συμμετοχή στο πρώτο «κύμα» Σημαντικών Έργων Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (IPCEI) Υδρογόνου. Στη short list βρίσκεται ένα ακόμη έργο υδρογόνου στο οποίο έχει συμμετοχή η Motor Oil. 

Ο λόγος για το Blue Med, το οποίο έχει ως αντικείμενο την παραγωγή «μπλε» υδρογόνου πολύ χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και «πράσινου» υδρογόνου, με ορίζοντα το 2025. Το πρότζεκτ προβλέπει τη δημιουργία cluster ολοκληρωμένου κύκλου παραγωγής γαλάζιου και πράσινου Η2 για μεταφορά, διανομή και χρήση σε βιομηχανία και μεταφορές (λεωφορεία και πλοία).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.