Intrakat: «Πέφτουν» υπογραφές για τη συμπληρωματική σύμβαση στα Σεπόλια

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Intrakat: «Πέφτουν» υπογραφές για τη συμπληρωματική σύμβαση στα Σεπόλια
Πρόσκληση από ΕΡΓΟΣΕ προς «Intrakat - Σιδηροδρομικά Έργα» για την πρόσθετη σύμβαση 23,86 εκατ. ευρώ σε σιδηροδρομικό έργο. Ποια είναι η σημασία του. 

Πρόσκληση στην κοινοπραξία «Intrakat - Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ» (με διακριτικό τίτλο «Κ/ΞΙΑ ΣΕΠΟΛΙΩΝ») απέστειλε η ΕΡΓΟΣΕ για την υπογραφή της πρώτης Συμπληρωματικής Σύμβασης για την εκτέλεση εργασιών του έργου: «Κατασκευή Τετραπλού Σιδηροδρομικού Διαδρόμου στο Τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (ΣΣΑ) – Τρεις Γέφυρες με Υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων».

Χτες μόλις ο αρμόδιος σιδηροδρομικός φορέας κοινοποίησε και επισήμως προς το κατασκευαστικό σχήμα την απόφαση για την ανάθεση της συμπληρωματικής σύμβασης για το έργο στα Σεπόλια, συνολικής δαπάνης 23.866.833,73 ευρώ, χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ. Στο εν λόγω ποσό συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, και τα κονδύλια των απροβλέπτων δαπανών ποσού 1.937.628,47 ευρώ και των απολογιστικών εργασιών ποσού 400.000,00 ευρώ.

Να υπενθυμίσουμε ότι προ περίπου μηνός, ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης Σεπολίων ενημέρωσε τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για τη συμπληρωματική σύμβαση της ΕΡΓΟΣΕ σχετικά με την κατασκευή διαφραγματικών τοίχων στήριξης της υπογειοποίησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή των.

Η συμπληρωματική σύμβαση αφορά την κατασκευή διαφραγματικών τοίχων στήριξης του τεχνικού υπογειοποίησης Cover & Cut της νέας σιδηροδρομικής γραμμής (τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος) στην περιοχή των Σεπολίων, με την χρήση υδροφρέζας.

Όπως είπε ο υφυπουργός «η υδροφρέζα, είναι ένα εξειδικευμένο μηχάνημα που χρησιμοποιείται σε αυτή τη περίσταση για την διατήρηση των ορίων δονήσεων κατά την κατασκευή, όπως αυτά τέθηκαν στους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους».

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, η εργασία αυτή χαρακτηρίζεται «ως απρόβλεπτη, καθώς προέκυψε το 2020, περίπου ενάμισι χρόνο μετά από την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου και θα ήταν αδύνατο να έχει προβλεφθεί εξ αρχής και λόγω του μεγάλου του κόστους, δεν είναι επίσης δυνατό να καλυφθεί από το κονδύλι των απρόβλεπτων εργασιών του έργου». «Για το λόγο αυτόν και κατόπιν των σχετικών ενεργειών της ΕΡΓΟΣΕ ως αναθέτουσας αρχής του έργου», συνέχισε ο υφυπουργός Υποδομών, «επιτάσσεται η σύνταξη Νέας Τιμής και η σύναψη της Συμπληρωματικής Σύμβασης, ύψους 23.866.833,73 στη σύμβαση με τίτλο ‘‘Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (ΣΣΑ) – Τρεις Γέφυρες με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων’’».

Γενικότερα, αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υπογειοποιημένου, ο οποίος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες στη περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων. Πρόκειται για έργο συνολικού προϋπολογισμού 122 εκατ. ευρώ, με την Intrakat να επικρατεί προ ολίγων ετών στον σχετικό διαγωνισμό προσφέροντας έκπτωση 45,71%. Έτσι, το τελικό ύψος της σύμβασης διαμορφώθηκε σε 66,58 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα που γίνονται σήμερα στην Αθήνα, καθώς εκτός από την κατασκευή μίας διπλής σιδηροδρομική σήραγγας 4 γραμμών προβλέπεται και η ανάπλαση του επίγειου χώρου με τη δημιουργία ενός αστικού γραμμικού πάρκου άθλησης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider