Ελλάδα
13-09-2021 | 08:02

Θέμα χρόνου να «ανοίξει ο δρόμος» για το «Θριάσιο Ι»

Θέμα χρόνου να «ανοίξει ο δρόμος» για το «Θριάσιο Ι»
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Θέμα χρόνου, ίσως και ημερών, φαίνεται να είναι η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις αλλαγές στη σύμβαση παραχώρησης του Θριασίου που είχε υπογράψει η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και ο όμιλος Goldair.

Πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι αναμένονται εξελίξεις υπάρχουν στο θέμα του Εμπορευματικού Κέντρου των περίπου 590 στρεμμάτων, δηλαδή να «ξεμπλοκάρει» από την Ευρωπαϊκή Ένωση η αρχική σύμβαση παραχώρησης –που είχε εγκριθεί από τη Βουλή επί ΣΥΡΙΖΑ- καθώς οι Βρυξέλλες φέρονται να έχουν συμφωνήσει με αλλαγές που προώθησε το  υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Μάλιστα, μέσα στις επόμενες ημέρες περιμένουν στο υπουργείο την επίσημη επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την οποία θα κλείνει το θέμα.

Ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Κ. Καραμανλής, ανέφερε χαρακτηριστικά προ ημερών ότι «το κέντρο βάρους του σχεδιασμού για τα logistics στη χώρα μας βρίσκεται στην περιοχή του Θριασίου. Πρόκειται για ένα project πολυετές, που επιτέλους, μετά από τους πολύ προσεκτικούς και ισορροπημένους χειρισμούς της κυβέρνησής μας, πολύ σύντομα θα μπούμε στην υλοποίησή του. Όσον αφορά το Θριάσιο Ι, σε συνέχεια των διαπραγματεύσεών μας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για θέματα ανταγωνισμού, καταλήξαμε σε μια σειρά τροποποιήσεων της Σύμβασης Παραχώρησης, ώστε αφενός να απαλειφθούν τα όποια ζητήματα κρατικών ενισχύσεων υπήρχαν στη σύμβαση που συνάφθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ, και αφετέρου να παραμείνει το project ελκυστικό και κερδοφόρο τόσο για τον ανάδοχο κοινοπραξία, όσο και για τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ Α.Ε. Αναμένουμε εντός ημερών και επίσημα το πράσινο φως από τη μεριά της Κομισιόν. Στη συνέχεια η σύμβαση θα υποβληθεί εκ νέου για τυπικούς λόγους στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά θα έρθει στη Βουλή, ώστε να τεθεί σε εφαρμογή».

Υπενθυμίζεται ότι πριν από το καλοκαίρι κιόλας το υπ. Υποδομών είχε προχωρήσει σε αναθεώρησης πολλών κρίσιμων σημείων της σχετικής σύμβασης παραχώρησης και σε συνεχείς διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε.. Ωστόσο, απαιτούνταν χρόνος ώστε οι Βρυξέλλες να αποδεχτούν όλες τις αλλαγές αλλά και να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες, ουσιαστικές ή τυπικές, διαδικασίες. Άλλωστε, πρόκειται για ένα έργο που έμεινε «κολλημένο» περίπου 2,5-3 χρόνια. Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 158,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 54 εκατ. θα προέλθουν από την κοινοπραξία εκμετάλλευσης του έργου, τις ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και Goldair και τα υπόλοιπα 104 εκατ. από τραπεζικό δανεισμό.

Πέρα από το εν λόγω project, όπως έχει αναδείξει το insider, επίκειται και η επαναπροκήρυξη και αναθεώρηση των τευχών δημοπράτησης για το «Θριάσιο ΙΙ», δηλαδή για το εμπορευματικό/μεταφορικό hub έκτασης σχεδόν 1.500 στρεμμάτων που είναι όμορο του «Θριάσιο Ι». Ο κ. Καραμανλής επιβεβαίωσε ότι «με δεδομένο ότι έχει ήδη επανασχεδιασθεί η δομή του νέου διαγωνισμού και συνταχθεί το πρώτο draft των τευχών, μπορούμε πλέον με ασφάλεια να πούμε ότι θα έχουμε “στον αέρα” το διαγωνισμό εντός Οκτωβρίου. Άρα, εντός του έτους θα έχουμε την έναρξη της παραχώρησης για το Θριάσιο Ι και πιθανότατα θα έχουμε ανοίξει και τις προσφορές για το Θριάσιο ΙΙ».

Την ίδια στιγμή, σε εξέλιξη είναι διεργασίες και συζητήσεις για τα άλλα εμπορευματικά κέντρα στη Θεσσαλονίκη, στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, αλλά και στη Θεσσαλία. όπου υπάρχει η σκέψη για σχεδιασμό δύο επενδύσεων, μία στη Λάρισα και μία στο Βόλο .

Στην κυβέρνηση, στο Υπερταμείο και σε άλλους συναρμόδιου φορείς έχει ωριμάσει το πλάνο της εκπόνησης ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τα logistics που θα συνδέονται με τις παραχωρήσεις λιμανιών και τις επεκτάσεις-αναβαθμίσεις του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.