ΡΑΕ: Στην τελική ευθεία το e-εργαλείο υποβολής παραπόνων από τους καταναλωτές

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΡΑΕ: Στην τελική ευθεία το e-εργαλείο υποβολής παραπόνων από τους καταναλωτές
Η πλατφόρμα αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το επόμενο δίμηνο, ώστε να «υποδέχεται» τα παράπονα των καταναλωτών.

Προ των πυλών βρίσκεται μία ακόμη πρωτοβουλία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) για την ακόμη μεγαλύτερη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της λιανικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, καθώς μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή στην ιστοσελίδα της Αρχής το διαδικτυακό εργαλείο υποδοχής και παρακολούθησης των παραπόνων και καταγγελιών των καταναλωτών.

Η ΡΑΕ προγραμματίζει να παρουσιάσει το εργαλείο στους εμπλεκόμενους φορείς, σε συνάντηση που θα πραγματοποιήσει μαζί τους στα τέλη Ιουνίου, στην οποία θα δώσουν το «παρών» οι εταιρείες προμήθειας, οι Διαχειριστές των δικτύων, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, καθώς και εκπρόσωποι καταναλωτικών οργανώσεων. Σκοπός είναι να καταγραφούν παρατηρήσεις και προτάσεις που ενδεχομένως θα βελτίωναν τη λειτουργία της πλατφόρμας, ώστε στο αμέσως επόμενο διάστημα να γίνουν οι σχετικές αλλαγές, για να «βγει στον αέρα» στη συνέχεια.

Στην ανάπτυξη της πλατφόρμας είχε αναφερθεί ο πρόεδρος της ΡΑΕ, Αθανάσιος Δαγούμας, σε πρόσφατη σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους. Όπως είχε επισημάνει ο κ. Δαγούμας, πρόκειται για ένα διαδικτυακό σύστημα υποδοχής των παραπόνων των καταναλωτών για τις εταιρείες από τις οποίες προμηθεύονται ρεύμα ή φυσικό αέριο, καθώς και για τους Διαχειριστές των δικτύων.

Συνεχή εποπτεία της αγοράς

Το σύστημα θα διαβιβάζει αυτοματοποιημένα κάθε καταγγελία στον αποδέκτη της (πάροχο ή Διαχειριστή). Παράλληλα, θα ενημερώνει και τον Συνήγορο του Καταναλωτή, ο οποίος είναι και ο αρμόδιος για την επίλυση ανάλογων διαφορών.

Την ίδια στιγμή, όμως, το γεγονός ότι η υποδοχή των καταγγελιών θα γίνεται από τη ΡΑΕ, θα δώσει τη δυνατότητα στην Αρχή να παρακολουθεί σε συνεχή βάση τη λιανική αγορά, αξιοποιώντας τις καταγγελίες ως ένδειξη για πρακτικές των εταιρειών ή των Διαχειριστών οι οποίες χρήζουν διερεύνηση. Έτσι, για παράδειγμα, αν κάποιον μήνα τα παράπονα «φωτογραφίζουν» έναν προμηθευτή για φουσκωμένους λογαριασμούς ρεύματος, τότε η ΡΑΕ θα μπορεί να ζητήσει από την εταιρεία περαιτέρω εξηγήσεις.

Συμπλήρωμα του εργαλείου σύγκρισης τιμών

Το εργαλείο «υποδοχής» παραπόνων θα συμπληρώσει το εργαλείο σύγκρισης τιμών (www.energycost.gr) που έχει θέσει σε λειτουργία η ΡΑΕ από τον περασμένο Δεκέμβριο και το οποίο έχει αρκετά μεγάλη επισκεψιμότητα. Στο εργαλείο περιλαμβάνονται περισσότερα από 380 προϊόντα ρεύματος και φυσικού αερίου, δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε καταναλωτή να επιλέξει εκείνο το πρόγραμμα που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του.

Γι΄ αυτό τον σκοπό, το μόνο που χρειάζεται είναι να εισαγάγει τα χαρακτηριστικά της παροχής του (π.χ. τριφασική σύνδεση στο ηλεκτρικό ρεύμα), καθώς και στοιχεία για την κατανάλωσή του, ώστε να συγκρίνει το κόστος των προϊόντων που προσφέρουν όλοι οι προμηθευτές στη χώρα μας. Μάλιστα, μπορεί να επιλέξει αν προτιμά ή όχι μια σύμβαση με ρήτρα (π.χ. αναπροσαρμογής χρέωσης προμήθειας) ή με έκπτωση (για παράδειγμα, στην περίπτωση πάγιας εντολής πληρωμής). Η ΡΑΕ σχεδιάζει να αναβαθμίσει το εργαλείο, το οποίο θα διασυνεθεί επίσης με την πλατφόρμα e-katanalotis.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider