Η «ντιρεκτίβα» της DGcomp για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο και οι… «λεπτές» διαπραγματεύσεις

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η «ντιρεκτίβα» της DGcomp για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο και οι… «λεπτές» διαπραγματεύσεις
Οι πληροφορίες θέλουν την DG Comp να ζητάει αύξηση του τιμήματος από 31 εκατ. ευρώ σε 62 εκατ. ευρώ, σχετικά με την επένδυση του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο.

Στην πρόσφατη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, η οποία είχε ως θέμα την ακρόαση προτεινόμενων μελών για την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, έγινε και μια αναφορά που επιβεβαιώνει ότι απαιτούνται ειδικοί χειρισμοί όσον αφορά στην επένδυση για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, την γνωστή έκταση των 588 στρεμμάτων του σχεδιαζόμενου logistics center.

Όπως σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γ. Κεφαλογιάννης, επιβεβαιώνοντας επί της ουσίας τα σενάρια που κυκλοφορούν, «όσον αφορά ιδιαίτερα στο Θριάσιο Ι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήρθε εκ των υστέρων και ζήτησε διπλάσιο τίμημα και μάλιστα μικρότερη διάρκεια όσον αφορά τη σύμβαση».

Η μικρή αυτή αναφορά, αν και δεν επεκτάθηκε σε νούμερα ή χρονική διάρκεια, επιβεβαιώνει εν μέρει τις πληροφορίες που εσχάτως κυκλοφορούν για τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στην επένδυση ύψους 150-160 εκατ. ευρώ στο Θριάσιο, κατόπιν της θέσης-απάντησης της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που είχε αξιολογήσει τη σύμβαση παραχώρησης του έργου. Την οποία, υπενθυμίζεται ότι έχει αναλάβει να υλοποιήσει η κοινοπραξία Goldair-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ.

Οι πληροφορίες θέλουν την DG Comp να ζητάει αύξηση του τιμήματος από 31 εκατ. ευρώ σε 62 εκατ. ευρώ, σχετικά με την επένδυση του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, αλλά και μείωση της διάρκειας παραχώρησης σχεδόν κατά 35%-40%, σε 37 από 60 έτη. Δηλαδή, διπλάσιο τίμημα και σχεδόν μισή διάρκεια.

Το θέμα βέβαια είναι κατά πόσο, εφόσον αλλάξουν οι όροι, η επένδυση «βγαίνει» οικονομικά για την κοινοπραξία. Δεδομένου ότι πρόκειται για σημαντικό έργο, που αναβαθμίζει τον τομέα των logistics στην χώρα, ο οποίος εμφανίζει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης και κερδών, λογικά θα κορυφωθεί προσεχώς η διαπραγμάτευση ανάμεσα σε Αθήνα και Βρυξέλλες για ένα project για το οποίο η δημοπράτηση έγινε μέσα στο 2016, η επικύρωση από την Βουλή το 2018, αλλά δεν έλαβε την τελική έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ωστόσο, απαιτούνται «λεπτοί χειρισμοί» και «λεπτές διαπραγματεύσεις» καθώς αφενός η Κομισιόν απαιτεί σημαντικές αλλαγές, αφετέρου, η κοινοπραξία επιθυμεί από την πλευρά της όρους που καθιστούν βιώσιμο το επενδυτικό εγχείρημα, με τους εγχώριους φορείς να πρέπει να καλύψουν τις διαφορές.

Πάντως, η έκβαση της διαπραγμάτευση για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο έχει ενδιαφέρον και για έναν ακόμα λόγο. Ο οποίος σχετίζεται με την πρόθεση του υπουργείου Υποδομών να προχωρήσει τις διαδικασίες για το project του «Θριάσιου ΙΙ», δηλαδή του εμπορευματικού σιδηροδρομικού σταθμού και σταθμού διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) που έχει αναπτυχθεί σε έκταση 1.450 στρεμμάτων, δίπλα στα 588 στρέμματα που έχουν παραχωρηθεί στο σχήμα Goldair- ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider