Κ. Στέγγος (Τεχνική Ολυμπιακή): Ο παλιός κατασκευαστής που θέλει να γίνει εφοπλιστής

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κ. Στέγγος (Τεχνική Ολυμπιακή): Ο παλιός κατασκευαστής που θέλει να γίνει εφοπλιστής

Η στροφή της οικογένειας Στέγγου προς τη ναυτιλία φαίνεται να παίρνει πλέον χαρακτήρα στρατηγικής επιλογής με την Τεχνική Ολυμπιακή να έχει για τα καλά «χαράξει ρότα» προς αναζήτηση ευκαιριών σε αυτόν τον τομέα. Μόνο το τελευταίο τετράμηνο έχει «ρίξει» κεφάλαια περίπου 10 εκατ. δολάρια για την απόκτηση μειοψηφικών (σε 5) ή πλειοψηφικών (σε 1) μεριδίων σε 6 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Κατά τα φαινόμενα λοιπόν, μοιάζει σαφές ότι το μέλλον της Τεχνικής Ολυμπιακής δεν θα είναι και… πολύ κοντά στον κατασκευαστικό κλάδο, αν και η εισηγμένη δεν αποκλείεται να διεκδικεί κατά περίσταση κάποια συγκεκριμένα έργα.

Τους τελευταίους 4 μήνες, από αρχές Οκτωβρίου 2020 και μετά, η οικογένεια Στέγγου, υπό τον «πατριάρχη» της Κων/νο Στέγγο, ισχυροποιεί συνεχώς την παρουσία της στη ναυτιλία, ανακοινώνοντας στο διάστημα αυτό την εξαγορά 6 πλοίων μέσω συνδεδεμένων εταιρειών. Αρχικά, ο όμιλος της Τεχνικής Ολυμπιακής εξαγόρασε μειοψηφικά ποσοστά, ειδικότερα 15%, σε 5 containerships, μέσω της Τ.Ο. Shipping Ltd, της εταιρείας που ίδρυσε πέρυσι με έδρα την Κύπρο και η οποία ανήκει κατά 100% στην T.O. International Holding Ltd., εταιρείας συμφερόντων της οικογένειας Στέγγου.

Στο τέλος Ιανουάριου όμως προχώρησε στην εξαγορά του 85% ενός ακόμη πλοίου μεταφοράς container. Πρόκειται για το πρώτο πλοίο που αγόρασε με πλειοψηφική συμμετοχή η οικογένεια Στέγγου.

Συνολικά, η εταιρεία μέσω σύστασης εταιρειών με έδρα τις νήσους Μάρσαλ, έχει δώσει περί τα 10 εκατ. δολάρια για τα μερίδια στα 6 containerships. Αν και πολλά σενάρια έχουν διακινηθεί σε ναυλομεσιτικούς οίκους, για την ώρα επισήμως δεν έχει γίνει γνωστό το όνομα του συνεταίρου της οικογένειας στο ναυτιλιακό της αυτό εγχείρημα.

Ίσως οι πιο παρατηρητικοί να πρόσεξαν ότι την περασμένη Παρασκευή, νωρίς το μεσημέρι, η εταιρεία Τεχνική Ολυμπιακή, συμφερόντων της οικογένειας, με ανακοίνωσή της καλούσε τους μετόχους σε έκτακτη γενική συνέλευση για τις 26 Φεβρουαρίου 2021.

Μεταξύ των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης περιλαμβάνονται η επέκταση των δραστηριοτήτων του Ομίλου σε νέους επιχειρηματικούς τομείς, η έγκριση ίδρυσης/απόκτησης εταιρειών προς υλοποίηση της επέκτασης των δραστηριοτήτων του ομίλου συμπεριλαμβανόμενης της ίδρυσης εταιρειών με πλειοψηφική συμμετοχή προς απόκτηση εμπορικών πλοίων, η επικύρωση του συνόλου των αποφάσεων του ΔΣ και ιδίως αυτών που αφορούν στην (άμεση ή έμμεση) συμμετοχή της Τ.Ο. Shipping LTD στην ίδρυση εταιρειών προς απόκτηση εμπορικών πλοίων, αλλά και η έγκριση προγράμματος απόκτησης ιδίων μετοχών.

Να σημαίνει αυτό ότι η Τεχνική Ολυμπιακή επιδιώκει την περαιτέρω ισχυροποίησή της στον κλάδο της ναυτιλίας; Βέβαια, η αγορά δεν ανέμενε αυτή την ανακοίνωση περί σύγκλησης έκτακτης γ.σ. για να συνειδητοποιήσει ότι ο όμιλος Στέγγου έχει… «σηκώσει άγκυρα» προς άλλες business. Από το καλοκαίρι του 2020 κιόλας, ο όμιλος είχε δείξει ουσιαστικό τον δρόμο για το νέο επιχειρηματικό μοντέλο που προωθεί.

Η έγκριση της πώλησης του ιστορικού ξενοδοχειακού συγκροτήματος «Πόρτο Καρράς» στον όμιλο Σαββίδη (αν και ακόμα εκκρεμεί η ολοκλήρωση της μεταβίβασης με την εισηγμένη να αποδίδει τις καθυστερήσεις στις συνθήκες λόγω πανδημίας) σήμανε και την στροφή του γκρουπ προς άλλες επενδυτικές ευκαιρίες, όπως οι ΑΠΕ, η ανάπτυξη ακινήτων (και δια μέσω των «κόκκινων» δανείων) και η ναυτιλία.

Ωστόσο, οι κινήσεις ειδικά στον χώρο της ναυτιλίας ολοένα και πυκνώνουν με την πάροδο του χρόνου. Φαίνεται ότι στον όμιλο έχουν βρει μια νέα επενδυτική διέξοδο αξιοποιώντας ενδεχομένως και κεφάλαια από την πώληση του συγκροτήματος της Χαλκιδικής (με τις τότε πληροφορίες να αναφέρουν ότι στα ταμεία του ομίλου μένουν άνω των 100 εκατ. ευρώ, αν αφαιρεθούν δάνεια κ.λπ.).

Υπενθυμίζεται ότι η εισηγμένη είχε αποφασίσει από το περασμένο καλοκαίρι να ιδρύσει εταιρείες στην Κύπρο, με δραστηριότητες τη ναυτιλία και την αγορά των μη εξυπηρετούμενων δανείων, διότι και οι δύο τομείς παρουσιάζουν, όπως σημείωνε, ευνοϊκές ευκαιρίες. Προς την παραπάνω κατεύθυνση ιδρύθηκε και από την TO International Holding, θυγατρική της Τεχνικής Ολυμπιακής στην Κύπρο (η οποία κατείχε τις συμμετοχές στις εταιρείες του συγκροτήματος Πόρτο Καρράς) η πρώτη θυγατρική με την επωνυμία «T.O. Shipping Ltd».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider