Νέες κατηγορίες καταναλωτών αλλά και καινούριες συμπεριφορές όσον αφορά στις αγορές στα σούπερ μάρκετ έφερε η πανδημία του κορονοϊού.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με έρευνα της Νielsen, στο 10μηνο από Ιανουάριο έως Οκτώβριο, η συνολική αγορά των σούπερ μάρκετ παρουσίασε ανάπτυξη 8,4%, ενώ αντίστοιχα το καλάθι των ταχυκίνητων αγαθών αυξήθηκε κατά 8,7%.
Σύμφωνα με την καταναλωτική έρευνα Shopper New Normal της Nielsen, μετά την εμφάνιση της πανδημίας 1 στους 3 αγοραστές, επέλεξε να επισκεφθεί και να πραγματοποιήσει αγορές σε κάποιο νέο κατάστημα αντί για εκείνο που συνήθιζαν. Η τάση αυτή η οποία όπως επισημαίνεται είναι και παγκόσμια, είναι ραγδαία αυξητική καθώς το αντίστοιχο ποσοστό το 2019, ήταν μόλις στο 4%.
Συνεπώς, όπως επισημαίνεται, επιβάλλεται να επανεξεταστεί η στρατηγική ως προς τη διανομή σε επίπεδο καναλιού, τυπολογίας, καταστήματος και τοποθεσίας γενικότερα.
Οι δύο νέες κατηγορίες καταναλωτών
Σε παγκόσμιο επίπεδο, εμφανίζονται πλέον δύο νέες μεγάλες κατηγορίες καταναλωτών. Η πρώτη κατηγορία αφορά στους καταναλωτές που είδαν άμεση επίπτωση της πανδημίας στο εισόδημά τους, το οποίο είδαν να μειώνεται. Οι καταναλωτές της συγκεκριμένης κατηγορίας προσαρμόζουν συνεπώς ανάλογα και την καταναλωτική τους συμπεριφορά, όπως και τις αγορές τους (constrained).
Η δεύτερη αφορά στους καταναλωτές που δεν είδαν ανάλογη μείωση και είναι έτοιμοι, είτε ευκαιριακά είτε με προσοχή ως προς το μέλλον, να ξοδέψουν χρήματα προκειμένου να κάνουν τους εαυτούς τους αλλά και τους ανθρώπους γύρω τους να νιώσουν καλύτερα (insulated).
Την ίδια στιγμή, όπως επισημαίνεται, η ανάπτυξη του e-commerce και των online πωλήσεων επιβάλλει την ανάπτυξη και την ενδυνάμωση της online στρατηγικής για όλες τις εταιρείες. Θεωρείται πλέον απαραίτητο οι εταιρείες να επικοινωνούν με τους καταναλωτές στο σπίτι, στο κατάστημα, αλλά και ηλεκτρονικά με προσωπική επικοινωνία, κάθε στιγμή.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ από την αρχή της πανδημίας έως τον Σεπτέμβριο του 2020 οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ εκτιμάται ότι δαπάνησαν 4,7 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία και ανάπτυξη των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων ενώ έως το τέλος του 2020 το ποσό αναμένεται να φτάσει ακόμη και τα 8 εκατ. ευρώ.
«Αυτούς τους μήνες «τρέξαμε» περίπου 5-6 χρόνια μπροστά όσον αφορά στο Online κανάλι των σούπερ μάρκετ» τόνιζε χαρακτηριστικά στέλεχος της, αγοράς στο insider.gr.