Ισχυρό ήταν το πλήγμα που δέχθηκε ο κλάδος του ελληνικού κρασιού από την πανδημία του κορονοϊού ενώ οι οινοποιοί κάνουν λόγο για κατάφωρη αδικία, για το γεγονός ότι το μέτρο της μείωσης του ΦΠΑ δεν αφορά στο κρασί.

«Εμάς μας ξέχασαν. Μειώθηκε ο ΦΠΑ στον καφέ και τα ροφήματα και το κρασί στην εστίαση παραμένει ακριβό, με 24% ΦΠΑ. Πάλι μένουμε στη θέση του “μουτζούρη”» λέει στο insider.gr o πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου Γιώργος Σκούρας, επισημαίνοντας πως το συγκεκριμένο μέτρο αποτελούσε πάγιο αίτημα του κλάδου. Ο ίδιος συμπληρώνει ωστόσο, πως τα υπόλοιπα μέτρα που εξαγγέλθηκαν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

Σημειώνεται πως οι πωλήσεις του κλάδου σε ποσοστό που φτάνει το 80% εξαρτώνται από εκείνες που γίνονται στα εστιατόρια ενώ τα σούπερ μάρκετ και υπόλοιπα καταστήματα αποτελούν μικρή αγορά για τις επιχειρήσεις. Η πτώση στον τζίρο μάλιστα, από την αρχή της περιόδου της πανδημίας είχε αγγίξει το 90% λόγω των κλειστών καταστημάτων εστίασης, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου.

Ο κ. Σκούρας εκτιμά ότι συνολικά η πτώση στον κλάδο ετησίως θα φτάσει το 30- 50% ανάλογα και με το πώς θα κινηθεί ο τουρισμός το καλοκαίρι.

«Παγωμένες» οι εξαγωγές

Την ίδια περίοδο οι εξαγωγές κρασιού λόγω των συνθηκών που επικρατούν διεθνώς λόγω της πανδημίας έχουν σταματήσει.

«Οι εξαγωγές στις μεγάλες αγορές παραμένουν «παγωμένες». Υπάρχει μια μικρή κινητικότητα το τελευταίο διάστημα από την αγορά της Γερμανίας και κάποιες μικρές παραγγελίες έχουν ξεκινήσει αλλά για παράδειγμα στις ΗΠΑ που είναι μεγάλη αγορά για εμάς, παραμένουν ανύπαρκτες» τονίζει ο κ. Σκούρας.

Ο κλάδος περιμένει πλέον την επαναλειτουργία της εστίασης την Δευτέρα με τις επιχειρήσεις όπως λένε, να ζεσταίνουν τις μηχανές τους. Άλλωστε αρκετές από αυτές το προηγούμενο διάστημα προχώρησαν είτε σε αναστολή της λειτουργίας τους είτε προχώρησαν σε μετακινήσεις του προσωπικού σε άλλες θέσεις.

Σύμφωνα με τον κ. Σκούρα πάντως η ελληνική αγορά τις τελευταίες μέρες έχει αρχίσει δειλά δειλά να κινείται κυρίως με πωλήσεις των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ και των καταστημάτων.