Μάχη για 300 εκατ. στην τηλεόραση – Αλλάζει τα δεδομένα το MEGA

Μοιράσου το
Μάχη για 300 εκατ. στην τηλεόραση – Αλλάζει τα δεδομένα το MEGA
H έλευση του MEGA φέρνει νέες ισορροπίες στη μοιρασιά της διαφημιστικής πίτας.

Ανεβαίνει το θερμόμετρο στην τηλεοπτική μάχη, καθώς η σημερινή πρεμιέρα του MEGA φέρνει έναν ακόμα ισχυρό παίκτη στη σκακιέρα. Και, πέρα από τη μάχη των μετρήσεων και της τηλεθέασης, το «Μεγάλο Κανάλι» αλλάζει τα δεδομένα και στο οικονομικό κομμάτι, καθώς διεκδικεί ένα αξιοσέβαστο κομμάτι διαφημιστικών εσόδων.

Με βάση της εκτιμήσεις για το 2019, η συνολική διαφημιστική δαπάνη που απορρόφησε η τηλεόραση ανήλθε περίπου στα 300 εκατ. ευρώ. Όπως αναφέρουν στο insider.gr έμπειρα στελέχη του χώρου, τα νούμερα αυτά δεν έχουν καμία σχέση με τις «καλές εποχές», όμως σταθερά τα τελευταία χρόνια η τηλεοπτική διαφήμιση ανεβαίνει, έστω και με αργούς ρυθμούς. Έτσι, οι εκτιμήσεις για φέτος κάνουν λόγο για επιπλέον αύξηση της τάξης του 5%, φέρνοντας τον πήχη συνολικά στα 315 εκατομμύρια που καλούνται να μοιραστούν οι τηλεοπτικοί σταθμοί.

Ο ρόλος του MEGA

Με αυτά τα δεδομένα, το MEGA, έχοντας τη βαριά κληρονομιά τόσο του ονόματός του όσο και της πλούσιας ταινιοθήκης του φιλοδοξεί «με το καλημέρα» να διεκδικήσει ένα διόλου ευκαταφρόνητο κομμάτι από την πίτα αυτή. Όπως αναφέρουν στελέχη του κλάδου στο insider.gr, το αν θα το καταφέρει εξαρτάται από δύο βασικές παραμέτρους. Ο πρώτος είναι ποσοτικός και έχει να κάνει με την τηλεθέαση και ο δεύτερος ποιοτικός και έχει να κάνει με την επιδραστικότητά του.

Όπως εξηγούν, στην πρώτη περίπτωση τα δεδομένα εκ πρώτης όψεως είναι συγκεκριμένα: οι τηλεοπτικοί σταθμοί παίρνουν το μερίδιο που τους αναλογεί από τα διαφημιστικά έσοδα με βάση τη μέση τηλεθέασή τους. Αν δηλαδή το MEGA προσελκύσει το 10% του τηλεοπτικού κοινού, μπορεί να προσδοκά έσοδα της τάξης των 30 εκατ. ευρώ. Βέβαια, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, καθώς υπάρχουν μια σειρά από παράγοντες που επηρεάζουν την εξίσωση. Ένας από αυτούς έχει να κάνει με την τιμολογιακή πολιτική. Αν δηλαδή ο νέος σταθμός επιλέξει να κινηθεί επιθετικά προσφέροντας δελεαστικά πακέτα διαφήμισης με μειωμένες τιμές, τότε μπορεί να αυξήσει το μερίδιό του. Και επιπλέον, αν υπάρξουν προγράμματα-«κράχτες» με πολύ υψηλή τηλεθέαση, τότε αυτά μπορούν να αντλήσουν σημαντικότατα έσοδα που θα ανεβάσουν υψηλότερα το μέσο όρο.

Ταυτόχρονα, με δεδομένη και την ιστορία του MEGA, εφόσον το ενημερωτικό σκέλος του σταθμού καταφέρει να «γράψει» στις προτιμήσεις του κοινού και μπορεί να επηρεάσει την κοινή γνώμη αλλά και να δημιουργήσει πολιτική και οικονομική ατζέντα, είναι σίγουρο ότι αυτό θα μετουσιωθεί σε επιπλέον έσοδα.

Οι απαντήσεις των ανταγωνιστών

Προφανώς, και οι ανταγωνιστές δεν αναμένεται να μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια, βλέποντας άπραγοι έναν νέο παίκτη να διεκδικεί μερίδιο από τη διαφημιστική πίτα. Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, σε αυτή τη φάση τα επιτελεία των άλλων καναλιών περιμένουν να δουν τα πρώτα δείγματα γραφής σε επίπεδο περιεχομένου αλλά και το μερίδιο τηλεθέασης που θα πάρει, προκειμένου να αντιδράσουν. Έτσι, έχουν στη «φαρέτρα» τους νέα τηλεοπτικά προγράμματα, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και αλλαγές στις ώρες και τις ημέρες προβολής συγκεκριμένων εκπομπών, ώστε να «χτυπήσουν» τον ανταγωνιστή τους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

22:00

Βουλή: Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την ΕΥΠ

21:55

Απώλειες άνω του 3% για το πετρέλαιο, στον απόηχο των ανακοινώσεων από τις ΗΠΑ

21:48

Τα ρωσικά μέταλλα στο στόχαστρο της ΕΕ για το 9ο πακέτο κυρώσεων

21:34

ΗΠΑ: Δεν ενθαρρύνουμε την Ουκρανία να κάνει επιθέσεις εκτός των συνόρων της

21:24

Αλβανία: Ο Ράμα ζήτησε συγγνώμη από τον Μητσοτάκη για τα περί «εξαπάτησης της ΕΕ από την Ελλάδα»

21:09

Πρωτοψάλτης (ΔΥΠΑ): Προτεραιότητα η ανάπτυξη δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού

21:00

Μικρά κέρδη για τον χρυσό, εν αναμονή των αποφάσεων της Fed 

20:56

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον Τύπο - Τι προβλέπει

20:51

Επεισόδια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στην επέτειο δολοφονίας του Γρηγορόπουλου

20:47

Ολοταχώς προς μία από τις χειρότερες χρονιές εδώ και τρεις 10ετίες η παγκόσμια οικονομία

20:40

Apple: Αλλαγές στις τιμολογήσεις του App Store - Εύρος από 29 σεντ έως 10.000 δολάρια

20:27

EBRD: Σε χαμηλό ρεκόρ από την κρίση του 2008–09 τα ΜΕΔ στις χώρες της Αναδυόμενης Ευρώπης – Πιθανή η αύξησή τους

20:26

Γεωργιάδης: Η χώρα μας θα επιτύχει ρεκόρ άμεσων ξένων επενδύσεων και το 2023

20:10

Η Morgan Stanley απολύει το 2% του προσωπικού της 

20:07

Η Κομισιόν κατηγορεί για καρτέλ στα κρατικά ομόλογα την Deutsche Bank και τη Rabobank

20:00

Ωρολογιακή βόμβα 80 τρισ. δολαρίων χρέους, που κανείς δεν ξέρει πού είναι «θαμμένη»

19:54

Νέο κοίτασμα πετρελαίου ανακαλύφθηκε στο Ιράν

19:49

Συνάντηση Μητσοτάκη με τον αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο

19:43

Πετρέλαιο: Το brent κάτω από τα 80 δολάρια ανά βαρέλι για πρώτη φορά από τον Ιανουάριο

19:41

Βόρεια Μακεδονία: Αίτημα για την επαναλειτουργία του πετρελαιαγωγού Θεσσαλονίκης-Σκοπίων

19:34

Δήμας: Τα τελευταία 3 χρόνια η χώρα γύρισε σελίδα σε όλα τα επίπεδα και αποτελεί επενδυτικό προορισμό

19:28

Τσίπρας: Ο Πάτσης είναι η αντίληψη της ΝΔ για τη διαχείριση των κόκκινων δανείων

19:20

H BuzzFeed απολύει το 12% των υπαλλήλων της - Η οικονομική επιδείνωση θα συνεχιστεί το 2023

19:19

Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος: Σε εξέλιξη η πορεία στο κέντρο της Αθήνας για τα 14 χρόνια από τη δολοφονία

19:13

Βουλή: Υπερψήφιστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο φορολογικών και τελωνειακών ρυθμίσεων - Το μήνυμα Βεσυρόπουλου

19:03

FT: Η Amazon συμφώνησε με την Κομισιόν για τις αντιανταγωνιστικές πρακτικές

18:58

Ο Μακρόν καθησυχάζει τους Γάλλους για τα πιθανά black outs

18:51

Απώλειες στις ευρωαγορές καθώς παραμένουν οι ανησυχίες για τις κινήσεις των κεντρικών τραπεζών

18:44

Αισιοδοξία για την ενεργειακή κρίση: «Η Ευρώπη θα τα καταφέρει τον φετινό χειμώνα και το 2023»

18:35

Ουκρανία: Τα συναλλαγματικά αποθέματα έφτασαν στα προ του πολέμου επίπεδα