Στον «πάγο» τα σχέδια για νέο διαγωνισμό για τον Άκτιο - Αμβρακία

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στον «πάγο» τα σχέδια για νέο διαγωνισμό για τον Άκτιο - Αμβρακία
Δικαστική απόφαση μπλοκάρει την έναρξη νέας διαγωνιστικής διαδικασίας.

Στον πάγο βάζει τα σχέδια του υπουργείου Υποδομών για άμεση επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για τον οδικό άξονα «Άκτιο – Αμβρακία» δικαστική απόφαση που έθεσε την GD Infrastutture υπό προσωρινή προστασία.

Κάνοντας δεκτή την αίτηση της ιταλικής εταιρείας το δικαστήριο ουσιαστικά σταματά οποιαδήποτε κίνηση σχετική με τον διαγωνισμό μέχρι να εκδικαστεί η προσφυγή της GD Infrastutture στην Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών.

Σημειώνεται πως στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ, είχε μειοδοτήσει η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ αλλά υπήρξαν προσφυγές κατά της απόφασης από την GD Infrastutture, η οποία συνεργάζεται στην Ελλάδα με τον όμιλο της Μηχανικής της οικογένειας Εμφιετζόγλου.

Το υπουργείο Υποδομών δεν ζήτησε παράταση της ισχύος των προσφορών και των εγγυητικών επιστολών που έληξαν στις 31/12/19. Ουσιαστικά έτσι ακύρωσε τον διαγωνισμό με στόχο αυτός να επαναπροκυρηχθεί άμεσα με τον ίδιο προϋπολογισμό αλλά με μικρότερο χρόνο παράδοσης, πληροφορίες μάλιστα ήθελαν το νέο διαγωνισμό να ξεκινά άμεσα και σίγουρα μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

Όμως η GD Infrastutture απάντησε σε αυτή την απόφαση του υπουργείου Υποδομών με προσφυγή στην Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών, υποστηρίζοντας ότι δεν συντρέχει κανένας λόγος απ’ αυτούς που προβλέπει ο νόμος 4412 περί δημοσίων συμβάσεων αιτούμενη παράλληλα και προσωρινή προστασία, την οποία και εξασφάλισε.

Σύμφωνα με δικαστικές πηγές, μέχρι να αποφασίσει η αρμόδια Αρχή για την προσφυγή της GD Infrastutture δεν μπορεί να προχωρήσει τίποτα και σίγουρα δεν μπορεί να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός.

Ένα σίριαλ 10 ετών

Με αυτό τον τρόπο συνεχίζεται ακόμη ένα σίριαλ στα δημόσια έργα, το οποίο μάλιστα τραβάει από το 2010 όταν ανατέθηκαν τέσσερις εργολαβίες για την αναβάθμιση του οδικού άξονα, με προϋπολογισμό 142 εκατ. ευρώ. Όμως τα προβλήματα ήταν πολλά: θέματα με απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά ζητήματα αλλά και προβλήματα με τους αναδόχους άφησαν το έργο ημιτελές. Τελικά το 2009 προκηρύχθηκε «εργολαβία-σκούπα» με μεγαλύτερο κόστος από το αρχικό αλλά τελικά και αυτή κόλλησε στις προσφυγές, με αφορμή την υπόθεση του «καρτέλ των εργολάβων» και του αποκλεισμού εταιρειών από δημόσια εργά.

Έτσι, 11 χρόνια μετά από τα 48,5 χιλιόμετρα του άξονα, σήμερα λειτουργούν μόλις τα 15 χιλιόμετρα. Μάλιστα σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή κάθε χιλιόμετρο κοστίσει περί τα 6,1 εκατ. ευρώ και αυτό χωρίς τις μελέτες και την επίβλεψη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider