Περισσότερες από 500 οργανωμένες αλυσίδες που αριθμούν πάνω από 20.000 σημεία πώλησης και απασχολούν άνω των 350.000 εργαζόμενων συνθέτουν την εικόνα του ελληνικού franchise. Ένδυση, εστίαση και τρόφιμα αποτελούν τις πρώτες επιλογές των επιχειρηματιών που επιλέγουν να μπουν και αναπτυχθούν στον επιχειρηματικό στίβο. Τα στοιχεία αυτά παρουσίασαν σε συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Franchise Eλλάδος, επισημαίνοντας ότι ο κλάδος κινείται ανοδικά και με σταθερούς ρυθμούς ωστόσο αυτό που απουσιάζει είναι η ύπαρξη ενός θεσμικού πλαισίου του οποίο να κατοχυρώνει πλήρως όσους εμπλέκονται στην δικαιόχρηση είτε ως δικαιοπάροχοι είτε ως δικαιοδόχοι.

Στον τομέα της εστίασης, κλάδος ο οποίος κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά του franchise, σημειώνεται μεγάλη ανάπτυξη, ωστόσο όπως τόνισαν οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου υπάρχουν ανησυχητικά στοιχεία θνησιμότητας στον κλάδο αυτό. Στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης σημειώνεται συρρίκνωση κυρίως λόγω των πολυεθνικών αλυσίδων που αναπτύσσονται με εταιρικά καταστήματα, τόνισε ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος του Συνδέσμου Franchise Eλλάδος. Όπως είπε, πτωτικές τάσεις εμφανίζει ο τομέας της εκπαίδευσης όπως και ο κλάδος του οικιακού εξοπλισμού, ενώ ευοίωνο είναι το θέμα της τεχνολογίας που μπορεί να αξιοποιηθεί καθώς η ανάπτυξη της τεχνολογίας διαμορφώνει νέες ανάγκες στους καταναλωτές. Σημαντική αύξηση παρουσιάζει και η ανάπτυξη των αλυσίδων προσωπικής φροντίδας, καθώς ο Έλληνας δαπανά αρκετά χρήματα στον τομέα αυτό και μάλιστα παρά την οικονομική κρίση. Όμως, όπως τόνισαν οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου, στον τομέα των υπηρεσιών κλειδί για περαιτέρω ανάπτυξη μπορεί να αποτελέσει ο τουρισμό.

Οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Franchise Eλλάδος παρουσίασαν χθες το πλάνο δράσης του, το οποίο βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες:

Ο πρώτος πυλώνας αφορά στη δημιουργία ενός κώδικα δεοντολογίας στα ευρωπαϊκά δεδομένα αλλά και νομοθετικού πλαισίου. «Σήμερα το μόνο πλαίσιο που υπάρχει είναι το μητρώο μελών του Συνδέσμου, όμως τα μέλη είναι μόνο το 20% των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Η έλλειψη νομοθετικού πλαισίου μας δημιουργεί πρόβλημα και είναι ένα πρόβλημα το οποίο πρέπει να βρει λύση» είπε ο κ.Κωνσταντινόπουλος.

Ο δεύτερος πυλώνας εστιάζει στην ένταξη των υφιστάμενων καταστημάτων franchise στο ΕΣΠΑ. Όπως τόνισε ο Γιάννης Χίνος, Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου, το ΕΣΠΑ είναι ένα εργαλείο για να επιβιώσει η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα. «Οι μεγάλες αλυσίδες έρχονται και δημιουργούν ασφυκτικό περιβάλλον για τους μικρούς. Η συσπείρωση  των δυνάμεων είναι αναγκαία για να μπορέσουν οι μικροί να γίνουν κάτι μεγάλο».

Τρίτος άξονας είναι η διεθνοποίηση του ελληνικού συστήματος δικαιόχρησης και για το λόγο αυτό ο σύνδεσμος είναι μέλος του παγκόσμιου συνδέσμου.

Τέλος, ο τέταρτος άξονας αφορά την εκπαίδευση των εργαζομένων στα συστήματα δικαιόχρησης. Ήδη όπως ανακοινώθηκε εγκρίθηκε πρόταση για την εκπαίδευση 1.200 εργαζομένων σε 13 περιφέρειες της χώρας σε τομείς όπως η διαχείριση τροφίμων και η διαχείριση οργανικών απορριμμάτων, η διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και η διαχείριση και εξυπηρέτηση πελατών .Το σχέδιο δράσης προβλέπει την πιστοποίηση των αποκτηθέντων προσόντων βάσει διεθνών προτύπων. Το ύψος του προγράμματος είναι 1,5 εκατ. ευρώ και θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα».