Στη μάχη της ηλεκτροκίνησης ρίχονται οι εταιρείες ανά τον κόσμο με το «παιχνίδι» να κρίνεται στην καινοτομία και στις προσαρμοσμένες για κάθε πόλη λύσεις. Ο μεγάλος ανταγωνιστής της Uber, η εσθονική start up, Bolt, λανσάρει ηλεκτρικά ποδήλατα στο Παρίσι μέσω μιας ειδική εφαρμογής και σκοπεύει να δώσει τη δική της απ

Η εφαρμογή Ride-hailing τηςBolt, η οποία ουσιαστικά βασίζεται στην λογική του bike-sharing, λανσάρεται στο Παρίσι και στέκεται "απέναντι" στα σχέδια της Uber, η οποία υλοποιεί το δικό της φιλόδοξο πλάνο για ποδήλατα και σκούτερ.

Η εσθονική εταιρεία δήλωσε ότι τα ποδήλατα θα είναι διαθέσιμα στην πλατφόρμα της από την Τετάρτη. Οι χρήστες θα πρέπει να χρησιμοποιούν συγκεκριμένη εφαρμοιγή κινητού και κωδικό QR.

Η κίνηση αυτή μια σημαντική επένδυση από την Bolt στις λεγόμενες υπηρεσίες «μικροκινητικότητας», οι οποίες επλήγησαν σοβαρά μετά την πανδημία του κορονοϊού. Η Bolt στοιχηματίζει ότι τέτοιες προσφορές θα την βοηθήσουν να ανακάμψει από την κρίση αφού οι πωλήσεις της υποχώρησαν 75% τον Μάρτιο.

«Η νέα μας υπηρεσία κοινής χρήσης ηλεκτρονικών ποδηλάτων θα βοηθήσει επίσης στην ικανοποίηση της ζήτησης για πράσινους ατομικούς τρόπους μεταφοράς», δήλωσε ο Ντμίτρι Πιβοβάροφ, διευθυντής του συγκεκριμένου τμήματος στην Bolt . «Πιστεύουμε ότι η μικροκινητικότητα πρέπει να είναι προσιτή, ειδικά σε τέτοιες στιγμές».

Η Bolt επέλεξε τη γαλλική πρωτεύουσα για την πρώτη παρουσίαση των ηλεκτρονικών ποδηλάτων της, αλλά είπε ότι σχεδιάζει να λανσάρει ποδήλατα σε περισσότερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες αργότερα αυτό το έτος. Προσφέρει προς το παρόν ενοικιάσεις σκούτερ σε 21 πόλεις σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Η επέκταση της εταιρείας σε αυτόν τον τομέα έρχεται αφού η Uber απώλεσε χιλιάδες ηλεκτρικά ποδήλατα και σκούτερ μετά την πώληση του τμήματος Jump στην Lime τον Μάιο. Η εταιρεία είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι ήθελε να «διπλασιάσει» τα δίκυκλα το 2020 - αλλά αυτό ήταν πριν από την εμφάνιση του Covid-19.

Στην Bolt έχουν επενδύσει μεγάλοι όμιλοι όπως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler και ο κινέζικος γίγαντα Didi και η αξία της αποτιμήθηκε πρόσφατα στα 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ (1,9 δισεκατομμύρια δολάρια). Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι δεν χρειάστηκε να κάνει απολύσεις για να μειώσει το κόστος κατά τη διάρκεια της κρίσης του κορονοϊού, ωστόσο παραδέχτηκε ότι μείωσε τους μισθούς κατά 20-30% τον Απρίλιο και τον Μάιο.