Ειδήσεις
09-12-2015 | 14:19

JamJar: Ένα… χειροποίητο «success story»

JamJar: Ένα… χειροποίητο «success story»

Είναι ένα από τα «success stories» εν καιρώ κρίσης. Δύο φίλες, από την εποχή που ήταν φοιτήτριες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, μετά από μεταπτυχιακά και εργασία σε πολυεθνικές επιχειρήσεις, αποφάσισαν στην πιο δύσκολη στιγμή της ελληνικής οικονομίας να κάνουν το βήμα και να ανοίξουν την δική τους επιχείρηση, η οποία μάλιστα πριν από μερικές ημέρες απέκτησε και έναν νέο στρατηγικό επενδυτή, το skroutz.gr.

O λόγος για την Βέρα Παπαγγελοπούλου και την Εύα Επιτροπάκη, δημιουργούς του jamjar.gr (www.jamjar.gr), του πρώτου online πολυκαταστήματος αφιερωμένου στην ελληνική δημιουργία και χειροτεχνία. Αν και μόλις δύο ετών το jamjar.gr φιλοξενεί ήδη 155 jamjarstores, «visual» δηλαδή καταστήματα Ελλήνων χειροτεχνών τα οποία μέσα από την πλατφόρμα του jamjar εκθέτουν και πωλούν περισσότερες από 4.000 πρωτότυπες χειροποίητες δημιουργίες από κοσμήματα, ρούχα και αξεσουάρ μέχρι είδη σπιτιού, γάμου βάπτισης και τέχνης.

Από το Πάντειο Πανεπιστήμιο…

«To  www.jamjar.gr γεννήθηκε ως ιδέα το Σεπτέμβριο του 2012 στο Ζάχαρη και Αλάτι στα Εξάρχεια μία από εκείνες τις καλοκαιρινές νύχτες που νιώθεις ότι μπορείς να καταφέρεις τα πάντα», εξηγούν στο insider.gr οι δύο τους: «Από την ιδέα μέχρι και την υλοποίηση του jamjar, πέρασαν εννέα μήνες κατά τη διάρκεια των οποίων διαβάσαμε πολύ, ψάξαμε, ρωτήσαμε και μιλήσαμε με όσο περισσότερο κόσμο μπορούσαμε. Σημειώναμε, καταλήγαμε, αλλάζαμε γνώμη, διαφωνούσαμε, ξανασυζητούσαμε, βάζαμε τελεία και προχωρούσαμε. Μαζεύαμε χρήματα με τις οικονομίες και τη βοήθεια των δικών μας και “στύβαμε” το κεφάλι μας να βρούμε έξυπνες ιδέες και τρόπους προώθησης. Μετά κόπων, εμποδίων και βασάνων, το jamjar βγήκε online τον Ιούνιο του 2013 και παρά το άγχος και την αγωνία μας, κατάφερε από νωρίς να κερδίσει την εμπιστοσύνη των Ελλήνων δημιουργών».

«Η διαδρομή  αυτή των δύο πρώτων χρόνων δεν ήταν καθόλου εύκολη. Ήταν, όμως, πλούσια σε εμπειρίες, γνώσεις, συναισθήματα, όρεξη, πολύ πείσμα και κλείνει, βέβαια, με ένα μεγάλο χαμόγελο στα χείλη με την ανακοίνωση της ένταξης του Skroutz.gr στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας».

Πως όμως αποφάσισαν οι δύο φίλες να κάνουν το βήμα και να ανοίξουν την δική τους επιχείρηση; «Είμαστε πολύ πολύ φίλες εδώ και πολλά πολλά χρόνια και από πάντα νιώθαμε πως ταιριάζουμε και πως έχουμε αλληλοσυμπληρούμενα ταλέντα και δεξιότητες που θα ήταν ωραίο να δοκιμάζαμε στην πράξη. Παράλληλα, το 2012 ήταν η χρονιά που το χειροποίητο έκανε δυναμική είσοδο στην καθημερινότητα του Έλληνα, με τους δημιουργούς χειροποίητων ειδών να πολλαπλασιάζονται μαζί με τις αυτοσχέδιες εκθέσεις και μπαζάρ. Συζητώντας, λοιπόν, με αφορμή μια ακόμη ανάλογη πρόσκληση αναρωτηθήκαμε ποια είναι τα εργαλεία που είχαν στη διάθεσή τους οι Έλληνες δημιουργοί για να δώσουν μια δυνατή ώθηση σε αυτό που αγαπούν; Κάπως έτσι ξεκίνησε η κουβέντα και κάπως έτσι, φτάσαμε στο σήμερα».

… στην «οικογένεια» του skroutz.gr

Τι ήταν αυτό που οδήγησε μια επιτυχημένη εταιρεία όπως το skroutz.gr να επενδύσει στο jamjar; «Θα είχε ενδιαφέρον να απαντήσει σε αυτό η ομάδα του Skroutz», απαντούν οι δύο συνεργάτιδες. «Παρόλα αυτά, αυτό που πιστεύουμε πως κάνει μια ομάδα να ξεχωρίζει είναι οι αξίες της. Η σκληρή δουλειά και η εργατικότητα, η συνέπεια, η ισχυρή θέληση, η αγάπη και η πίστη σε αυτό που κάνουμε νιώθουμε πως είναι τα εχέγγυα που μας βοηθούν να εξελισσόμαστε και να κακακτούμε μέχρι σήμερα τους στόχους μας».

Για το τι περιμένουν να αποκομίσουν από αυτή τη συνεργασία η Βέρα και η Εύα σημειώνουν: «Με τη νέα αυτή συνεργασία, η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης και σύγκρισης προϊόντων και τιμών, θα παρέχει στο jamjar.gr την πολύτιμη τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει στα 10 χρόνια επιτυχημένης δραστηριοποίησής του στην αγορά του διαδικτύου, αλλά και υποστήριξη σε όλα τα επίπεδα, με κεντρικό στόχο το jamjar.gr να γίνει η μεγαλύτερη κοινότητα των πιο ταλαντούχων Ελλήνων δημιουργών και το πιο πλούσιο online πολυκατάστημα»

«Σε προσωπικό επίπεδο θέλουμε να μάθουμε όσα περισσότερα μπορούμε, να ενδυναμώσουμε την επιχειρηματική μας αντίληψη και τις δεξιότητές μας και να εξελιχθούμε ως συνεργάτες, ώστε να μπορέσουμε ακολούθως να εδραιώσουμε το jamjar.gr ως το Νο 1 σύμμαχο της μεγαλύτερης κοινότητας με τους πιο ταλαντούχους καλλιτέχνες στο χώρο του χειροποίητου».

Το εξωτερικό και τα επόμενα βήματα

Οι δύο συνεργάτιδες αποφάσισαν να πάνε κόντρα στο ρεύμα που θέλει τη νέα διαδικτυακή επιχειρηματικότητα να στρέφεται στο εξωτερικό. «Στο διαδίκτυο, καθώς εξορισμού δεν υφίστανται σύνορα, υπάρχει, μια κουλτούρα που επιβραβεύει κυρίως τις προσπάθειες που απευθύνονται στο εξωτερικό απευθείας, διαγράφοντας την ελληνική αγορά ως ένα πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας που δεν αξίζει να ασχοληθεί κανείς κυρίως εξαιτίας του δύσκολου, ευμετάβλητου πολιτικοοικονομικού περιβάλλοντος».

«Ενώ δε μπορούμε, φυσικά, να αρνηθούμε πως η ελληνική αγορά παρουσιάζει ιδιαίτερες προκλήσεις, παρόλα αυτά πιστεύουμε πως η επέκταση στο εξωτερικό χρειάζεται στρατηγική, μέθοδο, συνέπεια και προσεκτικά βήματα για να αποδώσει στην ουσία. Επίσης, θεωρούμε πως ειδικά για τις νέες εταιρείες όπως και η δική μας, μπορεί να αποδειχθεί ιδιαιτέρως επωφελές, αν το επιχειρηματικό μοντέλο δοκιμαστεί και ανάλογα αναδιαμορφωθεί και τελειοποιηθεί στην αγορά που γνωρίζει η ομάδα καλύτερα, στην δική μας περίπτωση την ελληνική. Σε αυτά τα δύο χρόνια, έχουμε συγκεντρώσει πολύτιμες γνώσεις, έχουμε εξελίξει τον τρόπο λειτουργίας του jamjar και πλέον η επέκταση στο εξωτερικό, που ευελπιστούμε πως δε θα αργήσει, θα γίνει σε πολύ πιο γερές βάσεις».

Σε ότι αφορά τα επόμενα σχέδια δηλώνουν: «Σε αυτή τη φάση, ο στόχος μας είναι ο επανασχεδιασμός και η τεχνολογική αναβάθμιση της πλατφόρμας αλλά και η επανεξέταση του εμπορικού πλαισίου και των λοιπών υποδομών της εταιρείας, ώστε η  συνολική εμπειρία του χρήστη, τόσο του δημιουργού όσο και του πελάτη, να είναι η καλύτερη δυνατή».

Αντί… συμβουλής

Στην ερώτηση του insider.gr σχετικά με τι συμβουλή θα έδιναν σε κάποιον νέο που ξεκινάει ή σκέφτεται να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση απαντούν ότι «είμαστε ακόμη πολύ νέοι για να δίνουμε συμβουλές». Μοιράζονται όμως μια σκέψη: «Ο δρόμος αυτός είναι  πολύ απαιτητικός, γεμάτος ανασφάλεια, αγωνία, άγχος και διαρκή αμφισβήτηση. Κάνεις δέκα προσπάθειες, παίρνεις δέκα  διαφορετικές αποφάσεις και εύχεσαι να πετύχει η μισή. Μετά από μία νίκη έρχονται δέκα αποτυχίες και η ζωή συνεχίζεται κάπως έτσι, σαν ένα όμορφο roller coaster. Πρέπει να είσαι απελπιστικά αποφασισμένος για να μπεις».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.