Ίδρυμα Θεοχαράκη: «Τhfr Raw» Άνοιγμα προς την Σύγχρονη Τέχνη και τους νέους Καλλιτέχνες

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ίδρυμα Θεοχαράκη: «Τhfr Raw» Άνοιγμα προς την Σύγχρονη Τέχνη και τους νέους Καλλιτέχνες
«Μεταξύ και ανάμεσα» η πρώτη Έκθεση της πειραματικής σειράς “Thfr Raw” στην ταράτσα του Ιδρύματος διερευνά την έννοια της οριακότητας με τα έργα των Νικόλα Βεντουράκη και Άντώνη Θεοδωρίδη.

Της Άρτεμης Καρδουλάκη

Το Ίδρυμα Βασίλη και Μαρίνας Θεοχαράκη επιχειρεί ένα άνοιγμα προς το νεανικό κοινό, τους νέους καλλιτέχνες και νέους επιμελητές. Ένα άνοιγμα προς την σύγχρονη τέχνη, την παραγόμενη σήμερα. Μια καλλιτεχνική και ιδεολογική διαδικασία με φορεις τους νέους σε ένα ακατέργαστο χώρο, την ταράτσα του Ιδρύματος.

Το πρόγραμμα έχει ονομαστεί “Τhfr Raw” και είναι ιδέα και υλοποίηση της Μαρίνας Μήλιου Θεοχαράκη η οποία εξηγεί στο Insider.gr : «Θέλουμε να απευθυνθούμε σαν Ίδρυμα σε ένα νέο κοινό με νέους καλλιτέχνες και νέους επιμελητές. Η πανδημία με τον κορωνοϊό μας έκανε να ανακαλύψουμε ένα νέο χώρο, μη επεξεργασμένο , το μπαλκόνι της ταράτσας που μας δίνει την δυνατότητα για την υλοποίηση σχεδίων πειραματικού χαρακτήρα. Πρόκειται να είναι 4 εκθέσεις για τις οποίες έχουμε συνεργαστεί μέχρι στιγμής με τους Μυρτώ Kατζημίχα, Μάγια Τούντα, Πάνος Γιαννικόπουλος και Γωργία Λιάπη.

Δίνουμε το ελεύθερο στους επιμελητές μαζί με τους καλλιτέχνες διατηρώνταςτον σεβασμό προς το Ίδρυμα να υλοποιήσουν οποιοδήποτε σχέδιο ή ιδέα έχουν σ’ ένα ανεπιτήδευτο, μη επεξεργασμένο χώρο. Θέλουμε να δούμε τι σημαίνει για αυτούς μια ιδιαίτερη πρόκληση».

Η έκθεση

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος το Ίδρυμα εγκαινίασε την πρώτη του έκθεση στις 21 Σεπτεμβρίου και η οποία θα διαρκέσει δύο μήνες. Ο τίτλος της είναι «Μεταξύ και ανάμεσα», την επιμέλεια της έχει η Μυρτώ Κατζημίχα και συμμετέχουν σ’ αυτή ο Νικόλας Βεντουράκης και ο Άντώνης Θεοδωρίδης. Το έργο τους είναι εμπνευσμένο και σε διάλογο με τον γειτονικό Έθνικό Κήπο.

Η Μυρτώ Κατζημίχα μιλάει για την έκθεση, το χώρο και εξηγεί:

«Κατ’ αρχήν πρόκειται για ένα χώρο με απίστευτη θέα. Το έργο που εμπνεύστηκαν οι καλλιτέχνες είναι συνεργατικό. Στο χώρο υπάρχουν τρία παράθυρα τα οποία έχουν καλυφθεί απο τρία φωτογραφικά έργα. Τα έργα φωτίζονται από πίσω και το φως έρχεται από μέσα προς τα έξω.

Το κεντρικό σημείο της έκθεσης είναι μία μεταλλική κατασκευή που θυμίζει τα στέγαστρα στις στάσεις των λεωφορείων και για εμένα σημαίνει ένα ενδιάμεσο χώρο που μας θέτει την έννοια της αναμονής. Η κατασκευή συνοδεύεται από ένα παγκάκι που καλούμε τον κόσμο να κάθεται και να εμβυθιστεί στα έργα. Το κάθισμα φέρει διακοσμητικά στοιχεία αντίστοιχα μ’ αυτά που έχει το παγκάκι στο «βράχο της Αμαλίας» μέσα στο πάρκο. Η εγκατάσταση ολοκληρώνεται με ένα ηχητικό έργο που ακούγεται όταν κάθεται ο θεατής. Πρόκειται για ηχογραφήσεις που έχουν γίνει κατά τη διάρκεια φωτογραφικών λήψεων μακράς διάρκειας και ακούγονται οι ήχοι της πόλης και του κήπου. Κυρίαρχη θέση στο έργο έχει η σχέση της φύσης με το αστικό περιβάλλον.

Ερ.-Τελικά τι καταφέρατε μ’ αυτή την εγκατάσταση;

«Καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια ενδιάμεση κατάσταση. Υπάρχει ο όρος οριακότητα της ανθρωπολογίας.Ενδιάμεσες στάσεις που βρισκόμαστε, ο γάμος, μια οριακή κατάση που ζούμε. Ο κήπος είναι ένας ενδιαμεσος τόπος. Χώρος διακοσμητικού πρασίνου. Ο κήπος ο αγγλικός σε κάνει να χάνεσαι, είναι μια ιδεαλιστική όψη της φύσης. Ζούμε σε μια χαοτική πόλη που μερικές φορές η φύση κυριαρχεί όπως το δέντρο πάνω στο πεζοδρόμιο που αλλάζει πορεία.

-Πώς βλέπετε αυτό το άνοιγμα στους νέους από την πλευρά του Ιδρύματος:

-Πρόκειται για μια μεγάλη δημιουργική πρόκληση. Ταυτόχρονα δένει πολύ με τη σειρά «Τhfr Raw» Το έξω με το μέσα και το μέσα με το έξω.

-Πες τε μου γιατί αυτός ο τίτλος στην Έκθεση;.

- Ο τίτλος της Έκθεσης προέρχεται από την έννοια της οριακότητας. Οριακότητα είναι ένας όρος στον οποίο αναφέρθηκε ο Βίκτορ Τέρνερ το 1960. Η ενδιάμεση κατάσταση. Μεταξύ και ανάμεσα. Είναι μια ενδιάμεση φάση που εντοπίζεται σε κάποια τελετουργία μετάβασης όπου έχουν διαλυθεί οι κοινωνικές δομές και το άτομο πρέπει να επαναφέρει τον εαυτό του. Η τεχνική, το φως και ο χρόνος δημιουργούν την έννοια της αβεβαιότητας. Δεν είσαι σίγουρος για το ποιος είναι ο πραγματικός χρόνος αυτός που βλέπεις. Το Αστικό Τοπίο και η Φύση. Ενδιάμεση στιγμή που δεν παρατηρούμε όταν περπατάμε στην πόλη είναι όταν η φύση προσπαθεί να κυριαρχήσει…

Συνεχίζεται η Έκθεση «Η γυναίκα στην επανάσταση του 1821»

Συγχρόνως προς την Έκθεση αυτή, στο υπόλοιπο κτίριο συνεχίζει να φιλοξενείται η έκθεση «Η γυναίκα στην επανάσταση του 1821». Πρόκειται για μια έκθεση για τα 200 χρόνια της Επανάστασης με ειδική αναφορά στον ρόλο της γυναίκας σ’ αυτή. Τα έργα προέρχονται από την συλλογή του Μιχάλη και της Δήμητρας Βαρκαράκη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider