Ελλάδα
27-02-2021 | 09:18

Προχωρά η υλοποίηση του Κέντρου Κρουαζιέρας Πειραιά - Εγκρίθηκε η τεχνική περιβαλλοντική μελέτη

Πένη Χαλάτση
Μοιράσου το
Προχωρά η υλοποίηση του Κέντρου Κρουαζιέρας Πειραιά - Εγκρίθηκε η τεχνική περιβαλλοντική μελέτη

Η κατασκευή του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά για τη δημιουργία Κέντρου Κρουαζιέρας προχωρά με την έγκριση και των απαιτούμενων αδειοδοτήσεων. Ειδικότερα, για τις ανάγκες υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου εγκρίθηκε προ ημερών από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) η Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτης για την εγκατάσταση και λειτουργία δύο εργοταξιακών χώρων, στο μώλο Δραπετσώνας και στην Ακτή Βασιλειάδη. 

Συγκεκριμένα, ο ένας χώρος στη Δραπετσώνα τοποθετείται στην περιοχή του μώλου, εντός της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης του Λιμένα Πειραιά. Εκεί θα γίνεται η προκατασκευή φορέων από οπλισμένο σκυρόδεμα καθώς και η παρασκευή σκυροδέματος για τα δάπεδα, τα υπόλοιπα δομικά στοιχεία και εργασίες που απαιτούνται για την κατασκευή του έργου. Το συνολικό εμβαδόν προσδιορίζεται στα 76 στρέμματα (43 στρέμματα χερσαία και 33 στρέμματα εντός της θαλάσσιας ζώνης του ΟΛΠ).

Ο δεύτερος εργοταξιακός χώρος στην Ακτή Βασιλειάδη καταλαμβάνει χερσαία έκταση συνολικού εμβαδού περί τα 2,8 στρέμματα εντός της χερσαίας λιμενικής ζώνης του ΟΛΠ, όπου προβλέπεται η προσωρινή εγκατάσταση μίας ράμπας για τη φόρτωση πλωτών φορτηγίδων με υλικά λατομείου.

Το έργο της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά για τη δημιουργία του Κέντρου Κρουαζιέρας είναι αρχικού προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης μέσω του Άξονα Προτεραιότητας 7 του ΠΕΠ Αττικής 2014-2020. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τη δημιουργία δύο θέσεων για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων «νέας γενιάς» μήκους μεγαλύτερου των 280 μέτρων με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 32 μήνες, από τον Φεβρουάριο του 2020, οπότε έγινε η τελετή έναρξης των εργασιών.

Η σημασία του έργου

Το συγκεκριμένο έργο αναμένεται ότι θα συμβάλλει στην αύξηση της δυναμικότητας του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, ώστε να υποδέχεται τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια  καθώς και   στην αύξηση του homeporting (εκκίνηση και  τερματισμός ταξιδιών κρουαζιέρας από το λιμάνι του Πειραιά), που συνεπάγεται και περισσότερα έσοδα για την τοπική οικονομία. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zenggang, η  COSCO SHIPPING έχει ένα ολιστικό σχέδιο ανάπτυξης του λιμένος Πειραιά.  

Σε κάθε περίπτωση,  για να μπορέσει να αναπτυχθεί η κρουαζιέρα στη χώρα μας, όπως έχουν πολλές φορές επισημάνει παράγοντες του κλάδου στην Ελλάδα,  θα πρέπει να γίνουν επενδύσεις και σε άλλα λιμάνια, ίσως σε 6 με 7 αρχικά, πέρα από τον Πειραιά, ώστε να διαμορφωθούν οι αναγκαίες υποδομές που θα υποδέχονται τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια.

Τα τελευταία χρόνια – προ πανδημίας – περί τα δύο εκατομμύρια τουρίστες, ετησίως, επισκέπτονταν με κρουαζιερόπλοια τα νησιά και τα λιμάνια της χώρας, δηλαδή περί το 10% των συνολικών τουριστικών αφίξεων. Ωστόσο, όπως αναφέρει έρευνα της «ΔιαΝΕΟσις», η χώρα μας δεν κερδίζει από τη συγκεκριμένη αγορά όσα θα μπορούσε.

Παρ’ όλο που η Ελλάδα είναι ο τέταρτος δημοφιλέστερος προορισμός στην Ευρώπη, είναι μόλις στην όγδοη θέση σε έσοδα. Η κρουαζιέρα φέρνει στα ταμεία μας μόνο το 3% των συνολικών τουριστικών εσόδων. Η Ελλάδα έχει μερίδιο περίπου 11% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στη Μεσόγειο, αλλά μόνο 8% στον αριθμό των επιβατών και μόλις 6% σε αριθμό home-portings. Την ίδια ώρα, το 50,4% των home-portings της Μεσογείου γίνονται σε 7 λιμένες αφετηρίας της Ιταλίας και το 31,4% σε 15 λιμένες αφετηρίας της Ισπανίας.

Συνολικά στη Μεσόγειο η αύξηση του αριθμού των επιβατών ανά κρουαζιέρα την περίοδο 2010-2016 κυμάνθηκε στο 23%, καθώς οι εταιρείες έβαζαν στην αγορά ολοένα και μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια. Στην Ελλάδα την ίδια περίοδο η αύξηση ήταν μόλις 6%, καθώς τα περισσότερα λιμάνια μας δεν μπορούν να φιλοξενήσουν πολύ μεγάλα πλοία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.