Επιτακτική πλέον η ανάγκη για μείωση φόρων στα καύσιμα

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το

Έχει πλέον φτάσει η ώρα για σοβαρές και καθοριστικές αποφάσεις από την πλευρά της κυβέρνησης για να ανακουφίσει νοικοκυριά και επιχειρήσεις που πλέον στενάζουν υπό το βάρος του ενεργειακού κόστους. Η αποσπασματική επιδοματική πολιτική δεν αποδίδει καρπούς. Η κοινωνία χρειάζεται ένα ουσιαστικό μήνυμα στήριξης. Όπως λοιπόν συνέβη στην Κύπρο, στην Πορτογαλία, αλλά από την Πέμπτη και στην Ιρλανδία, έτσι πρέπει να γίνει και στην Ελλάδα. Ο λόγος για μία φορολογική παρέμβαση στην αγορά καυσίμων. 

Μία παρέμβαση προσωρινού χαρακτήρα που θα συνοδεύεται με μέτρα θωράκισης της αγοράς από κερδοσκοπικές κινήσεις και τάση απορρόφησης του οφέλους που θα προκύψει. Ιδιαίτερα από μία κυβέρνηση που εξελέγη με βασική εντολή την μείωση των φόρων... 

Προφανώς και η κίνηση αυτή δεν συνιστά μία εύκολη απόφαση. Είναι απολύτως κατανοητά τα δημοσιονομικά διλήμματα, αλλά και η δύσκολη – διαπραγματευτικά – θέση της Ελλάδας. 

Αλλά και οι καιροί - για τους πολίτες και για τον επιχειρηματικό κόσμο - είναι επίσης πολύ δύσκολοι. Και θα γίνουν, όπως όλοι λένε, δυστυχώς δυσκολότεροι. Δεν λέμε, καλά είναι τα επιδόματα, και προφανώς σε «κανονικούς» καιρούς είναι χρήσιμο εργαλείο άσκησης κοινωνικής πολιτικής. Υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι γίνεται η εκάστοτε στήριξη στοχευμένα και με όρους δικαιοσύνης.  

Ωστόσο, τώρα δεν υπάρχει κανονικότητα. 

Ειδικά στην Ελλάδα που οι φόροι για παράδειγμα στη βενζίνη είναι τόσο υψηλοί που αποτελούν το 60% περίπου της τελικής τιμής. Μιλάμε για τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, αλλά και για τον ΦΠΑ (24%) που επιβάλλεται επιπλέον αυτού.

Να θυμίσουμε πως είμαστε από τις χώρες με τους πιο υψηλούς φόρους στη βενζίνη στην ΕΕ. Αλλά και πως είμαστε από τα κράτη με το πιο χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην ΕΕ και έτσι με την πιο μεγάλη ευαλωτότητα γιατί καταναλώνουμε ένα – συγκριτικά - πιο μεγάλο μέρος του εισοδήματός μας... 

Τα στοιχεία του Φεβρουαρίου για τον πληθωρισμό που αυξήθηκε κατά 7,2% (με προοπτική για 8% και βάλε τον Μάρτιο), δείχνουν τα καύσιμα ως την πιο ισχυρή πηγή ανατιμήσεων μαζί με το αέριο.  Η άνοδος στο πετρέλαιο θέρμανσης φτάνει στο 41,5% (από 36% τον Ιανουάριο) και στο  πετρέλαιο κίνησης στο 28,26%. Το πρόβλημα εύχονται βέβαια όλοι να είναι παροδικό. Ωστόσο, όπως έγινε και επισήμως σαφές από την ΕΚΤ και στη Σύνοδο Κορυφής προς το παρόν και θα υφίσταται και θα εντείνεται. 

Κατά συνέπεια, μία παρέμβαση – προσωρινού έστω χαρακτήρα – είναι αναγκαία. Γιατί το κρεσέντο ανόδου των τιμών καυσίμων καθώς μεταφέρεται στην αλυσίδα προϊόντων και υπηρεσιών, προκαλεί κι άλλες παρενέργειες: Κάνει την ακρίβεια να «ριζώνει» πιο γρήγορα, αλλά και τις καταναλωτικές προσδοκίες να επιδεινώνονται ακόμη περισσότερο. Και σε τελευταία ανάλυση συμβάλλει τα μέγιστα στη φτωχοποίηση της κοινωνίας!

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Ινδοί και Αμερικανοί εμπειρογνώμονες θα συναντηθούν για ανάλυση στοιχείων της πτώσης του αεροσκάφους της Air India τον Ιούνιο

23:27

Ιταλία: Ο Τραμπ κατέστησε σαφές ότι η Ευρώπη του χρειάζεται λίγο ή και καθόλου

23:15

Χανιά: Νεκρός 45χρονος αθλητής ΑμεΑ σε τροχαίο

22:47

Εξαρθρώθηκε συμμορία που λήστευε πρακτορεία τυχερών παιχνιδιών στην Αττική

22:16

Ινδονησία: Οι νεκροί από τις πλημμύρες ξεπέρασαν τους 900

21:47

Κατάρ: Κρίνει ότι η εκεχειρία στη Γάζα δεν είναι πλήρης χωρίς πλήρη απόσυρση των ισραηλινών δυνάμεων

21:18

Συνελήφθη 62χρονος που οδηγούσε ανάποδα φορτηγό με επικαθήμενο στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών–Θεσσαλονίκης

20:57

Σαρκοζί: Εκδίδει βιβλίο για την 20μερη φυλάκισή του

20:52

Λιθουανία: Έκλεισε το αεροδρόμιο του Βίλνιους λόγω ύποπτων αερόστατων στον εναέριο χώρο του

20:37

Επέτειος δολοφονίας Γρηγορόπουλου: Ένταση και επεισόδια στην πορεία – Πλήθος κόσμου στο κέντρο της Αθήνας

20:22

Ανασκόπηση Μητσοτάκη στο Tik Τok για τα πεπραγμένα του 2025

20:18

Τραγωδία με 18 νεκρούς μετανάστες νότια της Ιεράπετρας

20:13

Netflix: Η συμφωνία απόκτησης της Warner Bros δεν είναι στρωμένη με... ροδοπέταλα

19:53

Η Ελλάδα επιστρέφει στις ναυπηγήσεις και πρωταγωνιστεί στη θαλάσσια επιβατική μεταφορά στην ΕΕ

19:44

Στα αγροτικά μπλόκα κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ

19:41

LAMDA Development: Ανακοίνωση για δυστύχημα σε εργοτάξιο του Ελληνικού με αποτέλεσμα τον θάνατο ενός εργάτη

19:25

Ζελένσκι: Δηλώνει ότι είχε ουσιαστική τηλεφωνική συνομιλία με τους απεσταλμένους των ΗΠΑ

19:00

Ο πληθωρισμός ήρθε για να μείνει – Σε δεύτερη μοίρα η «μάχη κατά της ακρίβειας»

18:46

Μασκ: Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να καταργηθεί

18:13

Airbus: Το ρίσκο του να επαφίεται σχεδόν αποκλειστικά για κέρδη στα Α320

17:47

ΠΑΣΟΚ: Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εξαντλεί τις προοπτικές της χώρας

17:31

Η Ελλάδα κορυφαίος προορισμός για μόνιμη κατοικία συνταξιούχων

17:14

Φάμελλος: Ο αγώνας των αγροτών είναι δίκαιος και μας αφορά όλους

17:00

Τιμολόγια ρεύματος: Αύξηση 3% τον Νοέμβριο – Κάτω από τον μέσο όρο της Ε.Ε.

16:47

ΜΕΤΕΟ: Ξεπέρασε τα 260 χιλιοστά το ύψος βροχής στη Βλυχάδα Αττικής

16:39

Χαρδαλιάς: Η Αττική άντεξε, παρά τις αστοχίες και αυθαιρεσίες δεκαετιών

16:31

Τεχνητή νοημοσύνη: Η παραγωγικότητα και το μέρισμα ανάπτυξης στην Ευρώπη

16:17

Μαρινάκης: Ανοιχτοί στον διάλογο με τους αγρότες - Είναι μονόδρομος η εφαρμογή του νόμου

16:10

Κατάρ: Προγραμματισμένη αύξηση παραγωγής LNG θα μειώσει την επίδραση μελλοντικών μειώσεων στις τιμές πετρελαίου

16:06

Κάλας: Οι ΗΠΑ παραμένουν ο μεγαλύτερος σύμμαχος της Ευρώπης

gazzetta
gazzetta reader insider insider