Γεγονός η πρώτη «ελληνική» αποζημίωση από τη VW για το Dieselgate 

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γεγονός η πρώτη «ελληνική» αποζημίωση από τη VW για το Dieselgate 
H αυτοκινητοβιομηχανία παραιτήθηκε από την έφεση που είχε ασκήσει κατά πρωτόδικης απόφασης που δικαίωσε Έλληνα ιδιοκτήτη οχήματος.

Αποζημίωση από τη Volkswagen μπορούν να διεκδικήσουν και στη χώρα μας περίπου 30.000 ιδιοκτήτες ντίζελ αυτοκινήτων της εταιρείας που φέρουν το παράνομο λογισμικό παραποίησης εκπομπών ρύπων που αποκαλύφθηκε με το σκάνδαλο του Dieselgate, το οποίο ξέσπασε το 2015 στις ΗΠΑ.

Σε μια σημαντική εξέλιξη η αυτοκινητοβιομηχανία παραιτήθηκε από την έφεση που είχε ασκήσει κατά πρωτόδικης απόφασης που δικαίωσε Έλληνα ιδιοκτήτη οχήματος και καταλόγισε αποζημίωση ύψους 5.200 ευρώ για ένα αυτοκίνητο που αγοράστηκε έναντι 13.400 ευρώ. Σύμφωνα με νομικούς κύκλους, η απόφαση αυτή δείχνει ότι η γερμανική εταιρεία είναι έτοιμη να κλείσει το θέμα του Dieselgate και να πληρώσει τις αποζημιώσεις που πρέπει να πληρώσει χωρίς να λαμβάνει μέρος σε πολύχρονες και πολυδάπανες δικαστικές διαμάχες.

Η συγκεκριμένη απόφαση (5286/2017 του Ειρηνοδικείου Αθηνών) αφορά την αποζημίωση κατόχου αυτοκινήτου VW Polo 1.2 με το ποσό των 5.200 ευρώ. Όπως εξηγεί στο insider.gr ο δικηγόρος κ. Ηλίας Μπέτζιος συνεργάτης του δικηγορικού γραφείου Βενιέρη- Αλεξανδροπούλου που έχει αναλάβει την υπόθεση το δικαστήριο καταλόγισε ζημιά 4.000 ευρώ λόγω εξαπάτησης από την Volkswagen επειδή αγόρασε3 ένα αυτοκίνητο με χαμηλότερη αξία μεταπώλησης λόγω σοβαρών ελλείψεων, ενώ αποφάσισε και την καταβολή αποζημίωσης 1.200 ευρώ για ηθική βλάβη.

Έρχονται και άλλες αγωγές

Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων του ομίλου Volkswagen που αφορά το σκάνδαλο Dieselgate μπορούν να κινηθούν νομικά κατά της γερμανικής εταιρείας μέχρι το 2020. Και αυτό γιατί όπως εξηγεί ο κ. Μπέτζιος η υπόθεση παραγράφεται μια πενταετία μετά τη γνώση του σκανδάλου το οποίο ξέσπασε ως γνωστόν το 2015. Αυτό σημαίνει πως αποζημίωση μπορεί να διεκδικήσει για παράδειγμα και κάποιος που αγόρασε το ΙΧ του το 2011.

Σύμφωνα με πληροφορίες η υπόθεση στη χώρα μας μπορεί να αφορά περίπου 30.000 ιδιοκτήτες οχημάτων και αυτή τη στιγμή υπάρχουν και άλλες αγωγές οι οποίες βρίσκονται στα δικαστήρια. Αξίζει να σημειώσουμε πως οι αγωγές αυτές στρέφονται απευθείας κατά του γερμανικού ομίλου και δεν εμπλέκεται με κανένα τρόπο η εδώ αντιπροσωπεία.

Η βάση για την αποζημίωση

Το άρθρο 540 του Αστικού Κώδικα ορίζει πως αν ο πωλητής γνωρίζει ότι το προϊόν είναι ελαττωματικό και παρόλα αυτά προχώρησε στην πώληση (δηλαδή στοιχειοθετείται δόλος) τότε ο καταναλωτής εκτός από το δικαίωμα για αντικατάσταση η διόρθωση του προϊόντος έχει και το δικαίωμα αποζημίωσης.

«Στη συγκεκριμένη περίπτωση η πωλήτρια εταιρεία έχει δημόσια παραδεχτεί ότι η πώληση των εν λόγω αυτοκινήτων, με το συγκεκριμένο προβληματικό λογισμικό μέτρησης εκπομπής καυσαερίων, τελούσε εν γνώσει της. Με άλλα λόγια, η Volkswagen ενήργησε με δόλο, προμηθεύοντας τα εν λόγω προβληματικά οχήματα», σημειώνει ο κ. Μπέτζιος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider