«Φρένο» και τον Οκτώβριο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου

Νικόλαος Γιαννούλας
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Φρένο» και τον Οκτώβριο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου
Αγορά αυτοκινήτου
Πτωτικά κινήθηκε η αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων και τον Οκτώβριο στην Ελλάδα, καθώς το πρόβλημα διαθεσιμότητας παραμένει, παρά την πολύ αυξημένη ζήτηση.

Οι Έλληνες «διψούν» για νέα αυτοκίνητο και οι παραγγελίες συσσωρεύονται στα γραφεία των πωλητών στις εκθέσεις των εμπόρων, ωστόσο οι παραδόσεις είναι λίγες και οι ταξινομήσεις παραμένουν και τον Οκτώβριο με αρνητικό πρόσημο.

Σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2020, ο φετινός παρουσιάζει μια κάμψη της τάξης του 7,5%. Πιο συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης ήταν 6.847 τον περσινό Οκτώβριο, ενώ τον φετινό 6.336. Σε σχέση με μια χρονιά κανονικότητας, όπως το 2019, τα πράγματα είναι λίγο χειρότερα, όπως μπορείτε να δείτε και στον πίνακα που ακολουθεί.

Οκτώβριος 2021

Οκτώβριος 2020

Οκτώβριος 2019

Μεταβολή 2021/2020

Μεταβολή 2021/2019

Καινούργια επιβατικά

6.336

6.847

7.276

-7,5%

-12,9%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

928

635

635

+46,1%

+46,1%

Καινούργια λεωφορεία

32

30

41

+6,7%

-22,0%

Τι αυτοκίνητα προτιμούν οι Έλληνες

Ειδικά τον Οκτώβριο η Hyundai πραγματοποίησε ένα ράλι πωλήσεων κατακτώντας την πρώτη θέση, αφήνοντας δεύτερη την Peugeot και τρίτη την Toyota, με τις οποίες συνέθεσαν το top 3 της ελληνικής αγοράς. Σε επίπεδο όμως δεκαμήνου η σειρά είναι Toyota, Peugeot και Hyundai, όπως μπορείτε να δείτε στα γραφήματα που ακολουθούν.

Αγορά αυτοκινήτου
Αγορά αυτοκινήτου

Αναφορικά με τον τύπο αμαξώματος που επέλεξαν οι περισσότεροι Έλληνες, τα SUV ήταν και πάλι οι απόλυτοι κυρίαρχοι σε όλες τις κατηγορίες μεγέθους, εκτός της A. Μάλιστα, το πρώτο δεκάμηνο του 2021 τα SUV ξεπέρασαν σε μερίδιο ταξινομήσεων το 50%, κατακτώντας ένα κυριαρχικό 57%, έναντι 46% περίπου του 2020.

Στην προτίμηση κινητήρων τη μερίδα του λέοντος κρατούν αυτοί με καύσιμο τη βενζίνη και ποσοστό 43%, αλλά με φθίνουσα τάση. Μεγάλη είναι η μείωση στη ζήτηση diesel, που πλέον έχουν ένα μερίδιο μόλις 16,6|%. Κερδισμένη είναι συνολικά η ηλεκτροκίνηση, καθώς υβριδική, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μπαταρίας, κερδίζουν 9,8% και 5,8% αντίστοιχα τον φετινό Οκτώβριο, σε σχέση με τον περσινό.

Οι κινητήρες βενζίνης διπλού καυσίμου τέλος -με φυσικό αέριο (CNG) ή υγραέριο (LPG)- βρίσκονται περίπου στο ίδιο επίπεδο με πέρυσι όσον αφορά τη ζήτησή τους, με μικρά όμως ποσοστά συμμετοχής επί του συνόλου που φτάνουν αντίστοιχα στο 1,4% και 2,7%.

Πηγή γραφημάτων: ΕΛΣΤΑΤ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Έρευνα: Πρόθυμοι οι Ευρωπαίοι να χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητό τους λόγω κλιματικής αλλαγής

Αυτή είναι η νέα ηλεκτρική Mercedes EQB

Βρετανία: Υποχρεωτικοί οι φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλα τα νέα κτίρια

gazzetta
gazzetta reader insider insider