Αυτοκίνητο
14-07-2021 | 14:49

Test drive επί ελληνικού εδάφους της Mustang Mach-E

Κώστας Παστρίμας
Μοιράσου το
Test drive επί ελληνικού εδάφους της Mustang Mach-E
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Όπως πολλοί από τους «παραδοσιακούς» κατασκευαστές αυτοκινήτων, η Ford «εισβάλλει» στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων και για να δείξει πόσο σοβαρά έχει πάρει αυτήν την είσοδο, χρησιμοποίησε το εμβληματικό όνομα της Mustang για το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Εικόνα

Και για να δικαιολογεί το σήμα της Mustang στο καπό, ένα αυτοκίνητο πρέπει να πληροί ορισμένα κριτήρια. Πρώτον, να μοιάζει με Mustang, και η Mach-E, παρότι είναι ουσιαστικά ένα SUV, ή καλύτερα ένα crossover, το κάνει.

Πιστή στην παράδοση της Mustang

Οι σχεδιαστές της Mach-E έχουν διατηρήσει τα γνωστά στοιχεία ταυτότητας της οικογένειας Mustang, όπως το μακρύ και δυναμικό καπό, η σχεδίαση των ώμων του αμαξώματος, οι επιθετικοί προβολείς και, το σήμα κατατεθέν, τα πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία. Με ένα πολύ έξυπνο τέχνασμα τονίζουν την κουπέ σχεδίαση, καθώς στο πίσω μέρος της οροφής ένα μικρότερης ακτίνας τόξο είναι βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ το πάνω μέρος είναι μαύρο. Το αποτέλεσμα δείχνει την οροφή χαμηλότερη από ότι είναι στην πραγματικότητα και ταυτόχρονα εξασφαλίζει χώρο για τα κεφάλια των επιβατών.

Εικόνα

Στο εσωτερικό συνεχίζεται η ίδια φιλοσοφία. Το ταμπλό αποτελείται από δύο επίπεδα, που παραπέμπουν στο γνώριμο εσωτερικό των Mustang, αλλά με μια τεράστια οθόνη αφής 15,5 ιντσών, με κατακόρυφο προσανατολισμό, στο κέντρο του. Υπάρχει άλλη μία, μικρότερη, οθόνη 10 ιντσων μπροστά από τον οδηγό, που του δίνει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται.

Το λογισμικό κάνει τη διαφορά

Μέσα από τη μεγάλη οθόνη γίνεται ο χειρισμός του πιο προηγμένου τεχνολογικού πακέτου που έχει παρουσιάσει η Ford. Μέσα από ένα ιδιαίτερα εύχρηστου γραφικού περιβάλλοντος, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να χειρίζεται ένα τεράστιο πλήθος ρυθμίσεων. Στη βάση της οθόνης μάλιστα υπάρχει ένας περιστροφικός διακόπτης για τη ρύθμιση της έντασης του ήχου.

Εικόνα

Η Ford εδώ δείχνει πόσο έχει σκεφτεί και έχει μελετήσει τις σύγχρονες απαιτήσεις ενός premium ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Έδωσε πολύ μεγάλη σημασία στο λογισμικό που χρησιμοποιείται στο αυτοκίνητο, για να το κάνει σύγχρονο και επίκαιρο. Και η δυνατότητα over the air ανανεώσεων διασφαλίζει ότι θα συνεχίσει να είναι επίκαιρο.

Μεγάλοι χώροι για όλους

Δίνοντας στη Mustang Mach-E ένα τέτοιο αμάξωμα, που φλερτάρει περισσότερο με τα SUV παρά με τα παραδοσιακά σπορ αμαξώματα των muscle car, το προφανές κέρδος είναι στους εσωτερικούς χώρους. Μέσα στην Mach-E 5 ενήλικες θα βολευτούν με μεγάλη άνεση. Τόσο εμπρός όσο και πίσω υπάρχει άπλετος χώρος για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Το επίπεδο πάτωμα κάνει τη ζωή τους πολύ πιο εύκολη ενώ ειδικά οι πίσω κάθονται πολύ άνετα καθώς το πάτωμα δεν είναι πολύ υπερυψωμένο και τα πόδια τους έχουν πολύ φυσιολογικές γωνίες.

Εικόνα

Για τις αποσκευές τους, ο χώρος πίσω από τα καθίσματα είναι 402 λίτρα, τιμή που  δεν εντυπωσιάζει, αλλά έχει τετράγωνο σχήμα και είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος. Το γεγονός ότι δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης δίνει άλλα 82 λίτρα στο εμπρός μέρος, στο frunk (αμερικανική σύντμηση του front trunk), κάτι που ανεβάζει σαφώς το επίπεδο πρακτικότητας.

Κινητήρες και επιδόσεις

Η πισωκίνητη Mustang Mach-E αποδίδει ισχύ 269 ίππων στην έκδοση με τη μικρή μπαταρία (standard-range), 294 ίππους σε εκείνη με τη μεγαλύτερη (extended-range) και ροπή 430 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h από 6,1 μέχρι 6,2 δευτερόλεπτα. Η τετρακίνητη Mustang Mach-E αποδίδει ισχύ 269 ίππων με την standard-range μπαταρία, 351 ίππους με την μπαταρία extended-range και ροπή 580 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h από 5,1 μέχρι 5,6 δευτερόλεπτα. 

Εικόνα

Όσον αφορά τις αυτονομίες, η πισωκίνητη Mach-E με τη μικρή μπαταρία δίνει 470 χιλιόμετρα ενώ με τη μεγάλη μπαταρία φτάνει στα 610 χλμ. Η τετρακίνητη έκδοση με τη μικρή μπαταρία δίνει επίσης 410 χλμ ενώ με τη μεγάλη μπαταρία φτάνει στα 540 χιλιόμετρα.

Στο δρόμο, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τρία διαφορετικά προφίλ οδήγησης, τα Whisper, Active και Untamed  Το Whisper κάνει το τιμόνι ελαφρύτερο και την απόκριση του γκαζιού πιο ήπια. Το Active συνδυάζει την αθόρυβη λειτουργία με τις επιδόσεις και το Untamed απελευθερώνει όλες τις δυνατότητες της Mustang Mach-E ενισχύοντας την αίσθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού.

«Στημένη» σαν Mustang

Η νέα πλατφόρμα της Mustang Mach-E έχει αναπτυχθεί από την Ford Team Edison για να αξιοποιεί πλήρως τις επιδόσεις, την κατανομή βάρους και την άμεση επιτάχυνση που προσφέρει η ηλεκτροκίνηση. Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες ανάμεσα στους άξονες και χαμηλά για να ενισχύουν τη δυναμική συμπεριφοορά.

Εικόνα

Στην πράξη, αυτό που αντιλαμβάνεται ο οδηγός είναι η ιδανική συνεργασία ανάμεσα σε μέρη που έχουν σχεδιαστεί και εξελιχθεί με πολύ μεγάλη προσοχή. Στις καθημερινές συνθήκες η Mustang Mach-E είναι πολύ ήσυχη και άνετη, ενώ δείχνει έτοιμη να «καταβροχθίσει» τις μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει καθόλου τους επιβάτες. Όταν όμως ζητηθεί από τον οδηγό, τα γονίδια Mustang ενεργοποιούνται και το αυτοκίνητο δείχνει πρόθυμο να τον ακολουθήσει σε πολύ πιο γρήγορο ρυθμό. 

Στη διάθεσή μας είχαμε για λίγη ώρα και μια πολύ σύντομη διαδρομή μια τετρακίνητη Mach-E, δηλαδή με τους δύο κινητήρες, και τη μεγάλη μπαταρία. Αυτό που διαπιστώσαμε, χωρίς να την πιέσουμε πολύ, είναι ότι ανταποκρίνεται στο σκοπό των σχεδιαστών της και προσπαθεί να δώσει λίγη από την «αγριάδα» που είναι το σήμα κατατεθέν των Mustang στην πολυετή ιστορία τους.

Τα μεγάλα ερωτήματα

Φτάνοντας στο τέλος, υπάρχουν δύο «ελέφαντες στο δωμάτιο», δύο δηλαδή ερωτήματα που ζητούν πεισματικά απάντηση. Το πρώτο είναι αν η Mustang Mach-E φέρει επάξια αυτό σήμα, αν αξίζει να μπει στην ομάδα των αυτοκινήτων που έχουν γράψει την ιστορία αυτού του ονόματος. Εδώ η απάντηση έχει να κάνει με το πόσο συγχρονισμένος με την εποχή του είναι εκείνος που ρωτάει. Αν στο μυαλό του οι Mustang οδηγούνται μόνο από τον Στιβ Μακουίν και κυνηγιούνται ακόμα στο Bullitt, τότε ίσως δεν είναι. Αν όμως δει τη Mach-E μέσα στην πραγματικότητα που βιώνουμε αυτό το πρώτο μισό του 21ου αιώνα, τότε αναμφίβολα, ναι, η Mach-E είναι μια Mustang και με το παραπάνω. Μπορεί να προσφέρει σχεδόν όλες τις οδηγικές συγκινήσεις όταν της ζητηθεί, ενώ όλον τον υπόλοιπο καιρό είναι ένα πραγματικά ξεχωριστό και πολύ πρακτικό όχημα που ξεχωρίζει και κάνει αισθητή την παρουσία του.

Εικόνα

Το δεύτερο ερώτημα αφορά αυτούς που ψάχνουν τον επόμενο «Tesla killer». Η απάντηση εδώ είναι ότι… η ερώτηση είναι λάθος. Μπορεί να μιλάμε για δύο ηλεκτρικά οχήματα υψηλής τεχνολογίας και επίσης υψηλών επιδόσεων, που μπορεί να απευθύνονται και σε παρόμοιο κοινό, υπάρχει όμως μεταξύ τους μια ειδοποιός διαφορά που κάνει τη σύγκριση μεταξύ τους «μήλα-πορτοκάλια».

Η Mustang Mach-E είναι ένα αυτοκίνητο κατασκευασμένο από τη Ford, μια εταιρεία με τεράστια παράδοση και παγιωμένη φιλοσοφία στην αυτοκίνηση. Είναι ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και πωλείται ως αυτοκίνητο, που περιλαμβάνει και πολλή τεχνολογία. Και ως τέτοιο είναι πάρα πολύ καλό. Τα Tesla, από την άλλη, έχουν σχεδιαστεί, εξελιχθεί και πωλούνται ως εξελιγμένοι υπολογιστές, που έχουν αμάξωμα, κινητήρα και αναρτήσεις. Κι αυτά  είναι πολύ καλά. Είναι λάθος, κατά τη γνώμη μου, για τη Mustang να ετεροπροσδιορίζεται ως αντίπαλος των Tesla. Είναι ένα μοντέλο που έχει όλα όσα χρειάζεται για να δώσει το δικό του στίγμα στην ιστορία της αυτοκίνησης και να διανύσει τη δική του πορεία. 

Οι τιμές 

Αναλυτικά, οι εκδόσεις οι τιμές της νέας Mustang Mach-E στην Ελλάδα είναι οι εξής:

Εικόνα

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.