Ανακτώντας τις πρωινές απώλειες ο μαύρος χρυσός έκλεισε υψηλότερα την Παρασκευή. Η μείωση παραγωγής στις ΗΠΑ λόγω κακοκαιρίας, τα ισχυρά οικονομικά στοιχεία που δημοσιεύονται τις τελευταίες ημέρες και η επικίνδυνη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, συνέβαλλαν θετικά ώστε το πετρέλαιο να εξασφαλίσει εβδομαδιαίο κέρδος άνω του 6%.
Πως διαμορφώθηκαν οι τιμές
Το αμερικάνικο αργό WTI για παράδοση Μαρτίου σημείωσε άνοδο 65 σεντς ή 0,8% για να διαμορφωθεί στα 78,01 δολάρια το βαρέλι στο Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. Οι τιμές του πρώτου μήνα έχουν αυξηθεί κατά 6,5% στην εβδομάδα, σύμφωνα με την Dow Jones Market Data. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία άνοδο από την 1η Σεπτεμβρίου.
Το αργό τύπου Brent για παράδοση Μαρτίου πρόσθεσε 1,12 δολάρια ή 1,4% στα 83,55 δολάρια το βαρέλι στο ICE Futures Europe, για μια εβδομαδιαία άνοδο σχεδόν 6,4% - τη μεγαλύτερη από τις 13 Οκτωβρίου.
Η βενζίνη Φεβρουαρίου ανέβηκε κατά 1,3% στα 2,29 δολάρια το γαλόνι, κλείνοντας 6,1% υψηλότερα για την εβδομάδα, ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης Φεβρουαρίου πρόσθεσε 1,7% στα 2,84 δολάρια το γαλόνι, για εβδομαδιαία άνοδο 6,8%.
Το φυσικό αέριο παραδόσεως Φεβρουαρίου διαμορφώθηκε στα 2,71 δολάρια ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 5,5%, για εβδομαδιαία άνοδο 7,7%.
Η μεγάλη προσφορά πετρελαίου στις ΗΠΑ και η μείωση της παραγωγής παρείχαν στήριξη στις τιμές. Νωρίτερα διαπραγματεύονταν χαμηλότερα πριν ανακτήσουν τις απώλειές τους. Η υποχώρηση ήρθε λίγο μετά το δημοσίευμα του Reuters σύμφωνα με το οποίο Κινέζοι αξιωματούχοι ζήτησαν από το Ιράν να συμβάλει στον περιορισμό των επιθέσεων στα τάνκερ στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλιώς οι επιχειρηματικές σχέσεις του Ιράν με το Πεκίνο κινδυνεύουν. Το δημοσίευμα σημείωνε ότι η Κίνα αγοράζει περίπου του 90% των εξαγωγών αργού του Ιράν.
Το ράλι του πετρελαίου αυτής της εβδομάδας αντιπροσωπεύει την επιστροφή σε έναν «κάπως φυσιολογικό χειμώνα». Ο Δεκέμβρης που πέρασε ήταν πιο θερμός των τελευταίων 150 ετών, με αποτέλεσμα να μειωθεί η ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης, κάτι που αποτυπώθηκε στην τιμή του. Αυτό τώρα αλλάζει εκτιμά ο Jay Hatfield, διευθύνων σύμβουλος της Infrastructure Capital Advisors.