Στα ύψη οι πληρότητες του τριημέρου - Πώς κινήθηκε η χειμερινή σεζόν

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Στα ύψη οι πληρότητες του τριημέρου - Πώς κινήθηκε η χειμερινή σεζόν
Στο 80% οι πληρότητες μεσοσταθμικά στη χώρα. Τι αναφέρει ο Άγγελος Καλίας για το πώς κινήθηκε η χειμερινή σεζόν.

«Τονωτική ένεση» αναμένεται να αποτελέσει το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας για τους χειμερινούς προορισμούς, σε μια χρονιά που ο τουρισμός των ορεινών ανέκαμψε μεν, σε σχέση με τις πανδημικές χρονιές, δεν κατάφερε όμως, δεδομένων των μακροοικονομικών προκλήσεων, να φέρει κέρδη στα ταμεία των τουριστικών επιχειρήσεων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον κ. Άγγελο Καλλία, πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας και επικεφαλής των ξενοδόχων ορεινών και ημιορεινών προορισμών της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) που μίλησε στο insider.gr, η κίνηση στους δημοφιλείς προορισμούς φτάνει μεσοσταθμικά στο 75% με 80% για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Αναλυτικότερα, στους δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς αλλά και στα αστικά κέντρα όπως η Πάτρα και η Ξάνθη, όπου χτυπά η «καρδιά» του Καρναβαλιού, οι πληρότητες φτάνουν το 100%. Εξίσου καλά, με πληρότητες που φτάνουν στο 90%, κινούνται και οι προορισμοί πλησίον των χιονοδρομικών κέντρων. Όσο για τους λοιπούς χειμερινούς προορισμούς οι πληρότητες κυμαίνονται μεταξύ 70%-75%.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια, οι προαναφερθείσες κρατήσεις αφορούν αποκλειστικά το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, με την κίνηση τις καθημερινές που προηγούνται ή έπονται του τριημέρου, να προδιαγράφεται «υποτονική». Το γεγονός παρατηρήθηκε καθόλη την διάρκεια του χειμώνα με τα εν λόγω καταλύματα να γεμίζουν αποκλειστικά τα Σαββατοκύριακα γι' αυτό και η χρονιά αναμένεται να κλείσει στα ίδια περίπου επίπεδα με πέρυσι. Εξαιτίας αυτού και δεδομένης της ενεργειακής κρίσης και της κρίσης ακρίβειας που έχει εκτινάξει τα κόστη των τουριστικών επιχειρήσεων, η σεζόν για τους ορεινούς προορισμούς που τελειώνει μετά και την 25η Μαρτίου, δεν αναμένεται να παρουσιάσει κέρδη για τους επιχειρηματίες του κλάδου, παρά τις καλύτερες επιδόσεις που καταγράφηκαν σε σχέση με τις πανδημικές χρονιές. Ενδεικτικό είναι το γεγονός, σύμφωνα με τον κ. Καλλία, ότι πολλοί ξενοδόχοι, ειδικά όσοι είχαν μικρές μονάδες, επέλεξαν να μειώσουν φέτος το προσωπικό τους και να απασχοληθούν οι ίδιοι στα ξενοδοχεία σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τα λειτουργικά έξοδα. Μειονέκτημα για τις φετινές επιδόσεις αποτέλεσαν φυσικά και οι καιρικές συνθήκες, οι οποίες ειδικά για τα χιονοδρομικά κέντρα, έδωσαν το σύνθημα της εκκίνησης της χειμερινής σεζόν, αργότερα από το συνηθισμένο.

Αναγκαίες οι δράσεις για την τόνωση του χειμερινού τουρισμού

Το πρόβλημα του περιορισμού της ζήτησης αποκλειστικά σε αποδράσεις του Σαββατοκύριακου, δεν είναι νέο, ίσχυε και προ πανδημικής κρίσης και συνδέεται άρρηκτα με το γεγονός ότι ο χειμερινός τουρισμός τροφοδοτείται κατά κύριο λόγο από εγχώριους ταξιδιώτες. Εξαιτίας αυτού και με στόχο την βιωσιμότητα των εναλλακτικών μορφών τουρισμού του ορεινού όγκου, θα πρέπει πολιτεία και κλάδος να αναλάβουν δράση, όπως επισημαίνει ο κ. Καλλίας. «Ήδη έχουμε προτείνει να επεκτείνουμε τις σχολικές εκδρομές και στις ειδικές μορφές τουρισμού. Δεν πρόκειται για την «λευκή εβδομάδα», η οποία δεν μπορεί να λειτουργήσει στην Ελλάδα. Με τον τρόπο αυτό, πέρα από τα προφανή οφέλη της αύξησης της κίνησης θα μπορέσουμε να καλλιεργήσουμε και την κουλτούρα του εναλλακτικού τουρισμού στους νέους ώστε να γίνουν άξιοι πρεσβευτές του και στο εξωτερικό, αργότερα. «Ακόμα κι έτσι όμως η σχολική κοινότητα δεν φαίνεται δεκτική» διευκρινίζει ο κ. Καλλίας.

Εξίσου αναγκαία κρίνεται και η προβολή του χειμερινού τουριστικού προϊόντος της χώρας και στο εξωτερικό, δεδομένου ότι η χώρα στην συνείδηση των τουριστών είναι κατά κύριο λόγο συνδεδεμένη με τον ήλιο και την θάλασσα. Σε αυτό το πεδίο, όπως αναφέρει ο επικεφαλής των ξενοδόχων του ορεινού όγκου της ΠΟΞ, γίνονται για πρώτη φορά προσπάθειες. «Το υπουργείο έχει ξεκινήσει προσπάθειες προβολής και ανάδειξης των ειδικών μορφών ώστε να περάσει στους Ευρωπαίους το μήνυμα του να επισκεφτούν την χώρα και άλλες περιόδους, εκτός καλοκαιριού. Ειδικά φέτος είχαμε και πέντε σποτ για τον σκοπό αυτό. Παρότι δεν είναι αρκετά είναι η πρώτη οργανωμένη προσπάθεια που βλέπουμε από πλευράς πολιτείας για την στήριξη μας. Η δράση θα ενισχυθεί και στην μεγάλη τουριστική έκθεση του Βερολίνου, ITB Berlin, σύμφωνα με τον ίδιο. «Μετά από συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού, θα υπάρχει συγκεκριμένος, διακριτός χώρος όπου θα αναδεικνύεται το ορεινό κομμάτι της χώρας ενώ θα γίνουν και παρουσιάσεις από τους φορείς των ορεινών προορισμών. «Τα πράγματα δεν έχουν σχέση με πριν έναν χρόνο πριν, τώρα έχουμε αντανακλαστικά, γι’ αυτό και πρέπει να στραφούμε στους τουρίστες του εξωτερικού και για τον χειμερινό τουρισμό» καταλήγει.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: Οι χώρες που έπιασαν τις επιδόσεις του 2019 - Οι προοπτικές και οι φόβοι για το 2023

Τουρισμός: Τα «κλειδιά» για την καλή πορεία της φετινής σεζόν

Τουρισμός: Έσπασε το φράγμα του 2019 η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider