«Απογειώθηκαν» τα ελληνικά αεροδρόμια τον Αύγουστο

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Απογειώθηκαν» τα ελληνικά αεροδρόμια τον Αύγουστο
Σε επίπεδο εμπορικών πτήσεων ξεπέρασαν τον Αύγουστο του 2019 καταγράφοντας τις καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές τους - Πάνω από 2,8 εκατ. επιβάτες στο ΔΑΑ τον Αύγουστο.

Προπανδημικό άρωμα είχε φέτος ο Αύγουστος στα ελληνικά αεροδρόμια, καταφέρνοντας όχι μόνο να κλείσει την ψαλίδα με την χρυσή για τον τουρισμό χρονιά αλλά και να κινηθεί υψηλότερα από τους λοιπούς ευρωπαίους ανταγωνιστές του.

Για την ακρίβεια και σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Eurostat, τα ελληνικά αεροδρόμια κατέγραψαν την καλύτερη ευρωπαϊκή επίδοση σε σχέση με τα προ-πανδημίας επίπεδα και πέτυχαν κατά 5% περισσότερες εμπορικές πτήσεις σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Μάλιστα, η χώρα μας μαζί με το Λουξεμβούργο (+2%), ήταν οι μόνες που κατάφεραν να έχουν θετικό πρόσημο στην εν λόγω σύγκριση, με όλες τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες να υπολείπονται από -2% έως και -42% από τις επιδόσεις του προπανδημικού Αυγούστου, λόγω και των έντονων προβλημάτων που παρατηρήθηκαν στις αερομεταφορές της Βόρειας Ευρώπης, εξαιτίας της έλλειψης εργαζομένων. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι η μεγαλύτερη απόκλιση παρατηρήθηκε στη Σλοβενία (-42%), τη Λετονία (-39%) και τη Φινλανδία (-31%) ενώ πιο κοντά στις επιδόσεις του 2019 βρέθηκαν η Πορτογαλία (-2%), η Ρουμανία (- 5%), η Κροατία (-7%), η Ισπανία (-7%) και η Ιταλία (-9%).

 πτήσεις

Στο σύνολο των χωρών της ΕΕ, οι εμπορικές πτήσεις του Αυγούστου καταγράφηκαν κατά 25% υψηλότερες σε σχέση με πέρυσι (2021) αλλά παρέμειναν κατά 14% λιγότερες σε σχέση με τον Αύγουστο του 2019, ανερχόμενες σε 596.930 πτήσεις, έναντι 478.996 πτήσεων τον αντίστοιχο μήνα του 2021 και 695.912 πτήσεων τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Όσο για τα επιμέρους αεροδρόμια, την μεγαλύτερη θετική διαφορά σε σχέση με το 2019 κατέγραψε η Νάπολη (+1.156 πτήσεις ή +14%), η Κέρκυρα (+1.026 πτήσεις ή +22%) και η Σαντορίνη (+978 πτήσεις ή +30%). Στον αντίποδα, οι χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με το 2019 παρατηρήθηκαν στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης (-10.554 πτήσεις ή -23%), του Μιλάνου (-9.048 πτήσεις ή -34%) και της Ρώμης (-8.018 πτήσεις ή -27%).

Πάνω από 2,8 εκατ. επιβάτες στο ΔΑΑ τον Αύγουστο

Η ανάκαμψη των ελληνικών αεροδρομίων τον Αύγουστο σκιαγραφήθηκε ήδη από τις επιδόσεις του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας, Ελευθέριος Βενιζέλος, το οποίο τον θερμότερο μήνα του καλοκαιριού κατάφερε να υπολείπεται μόλις -6,1% σε σχέση το 2019, έτος αναφοράς για τις επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού.

Βάσει των προκαταρκτικών στοιχείων που δημοσιεύτηκαν, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών διακίνησε τον Αύγουστο πάνω από 2,8 εκατ. ταξιδιώτες, το 94% δηλαδή των επιβατών της επιβατικής κίνησης του 2019.

Ώθηση έδωσε τον συγκεκριμένο μήνα, η κίνηση εσωτερικού η οποία κινήθηκα μόλις 0,6% χαμηλότερα από τον αντίστοιχο μήνα της προπανδημικής χρονιάς, σε αντίθεση με την κίνηση εξωτερικού η οποία φάνηκε να υπολείπεται -8,5%.

Σε επίπεδο οκταμήνου, η συνολική κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» υπερέβη τα 14,6 εκατ., και διαμορφώθηκε στο -15,1% εν συγκρίσει με το 2019, με την κίνηση εσωτερικού να υπολείπεται -8,8% από την χρυσή χρονιά και την κίνηση εξωτερικού -17,9% αντίστοιχα.

Παρότι μάλιστα στην περίπτωση του ΔΑΑ οι επιδόσεις του Αυγούστου έμειναν λίγο πίσω σε σχέση με τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, ο οποίος είχε βρεθεί στο -4,9% σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, το φαινόμενο χαρακτηρίζεται αναμενόμενο δεδομένου ότι οι επισκέπτες τον Αύγουστο κατευθύνονται κυρίως στα νησιά, ενισχύοντας τις επιδόσεις των περιφερειακών αεροδρομίων. Στην μικρή υποχώρηση σε σχέση με τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους βέβαια συνέβαλε και η απουσία συγκεκριμένων αγορών (κινεζική και ρωσική), που παραδοσιακά επισκέπτονται την χώρα μας τον Αύγουστο αλλά και ο μειωμένος αριθμός πτήσεων μεταξύ Ιταλίας - Ελλάδας, ως απόρροια της αναδιάρθρωσης της Alitalia, η οποία εκτελούσε πλήθος δρομολογίων συνδέοντας τις δύο χώρες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η μεγάλη «ώρα» των αεροδρομίων – Ο ΔΑΑ και το ΧΑ, τα νέα projects, η Καλαμάτα και ο ρόλος του «Υπερταμείου»

Τα φτερά τους για Ελλάδα ανοίγουν όλο και περισσότεροι αερομεταφορείς

Τουρισμός: Πώς κινείται η Ελλάδα έναντι των ανταγωνιστών

gazzetta
gazzetta reader insider insider